Solens gang over himlen.
Fra : Peter Frost

Dato : 09-02-06 13:11

Hejsa...

Håber det er det rigtige sted jeg er havnet. Jeg har et skole projekt,
hvor vi som en del af vores hjemmeside, skal bruge solens gang på
himlen. Hvor finder man så noget ?

Kort om projektet:
Tog 1201, køre fra København H, den 1. Januar, kl 10. Toget køre til
Ringsted Via Roskilde. Toget er i Ringsted kl 12. Vores person vil
gerne ha solen står i Syd-Vest, I forhold til toget, ikke hvor solen
er. De betyder vi skal ligge strækningens retning, og solens position
op mod hinanden, og der med få de steder, hvor solen står som
ønsket.

Håber det gav forståelse...

Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Max

Dato : 09-02-06 14:22

Hej Peter

> Håber det gav forståelse...

Ikke meget, men har du brug for at beregne solens position
på himlen set fra et givet sted på et givet tidspunkt, så kan
du bruge den her

http://www.geocities.com/senol_gulgonul/sun/

Ellers findes der masser af astronomi programmer og sites
der tilbyder disse ting.

Mvh Max