Word-doc. til download
Fra : Jesper L Hansen

Dato : 02-01-01 23:46

Hejsa.

Hvordan lægger jeg et Word dokument ud til download fra en hjemmeside
- uden at Word starter op når man klikker på linket. Det skal helst
heller ikke zippes.

Har prøvet <A HREF="dokument.doc">Dokument</A> men så starter Word og
det var ikke meningen.

Med venlig hilsen
Jesper L. Hansen

Fra : Claus Schmidt

Dato : 02-01-01 23:57

"Jesper L Hansen" ::
> - uden at Word starter op når man klikker på linket. Det skal helst
> heller ikke zippes.

Sådan gør word, men kun hvis du har det installeret,
så det er jo ingen trøst. Du kan ikke løse problemet med
html. Skriv en linje ved siden af linket hvor der f.eks. står:

For at downloade dokumentet skal du højreklikke
på denne link og vælge "Gem destination som".
Hvis du bruger Word og Internet Explorer kan du
få vist dokumentet direkte i din browser ved at
klikke på samme link.

Prøv evt. at spørge de "scriptkloge" i

--
[claus]
-som måske skal tilføje at de andre office-

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 03-01-01 00:09

On Tue, 2 Jan 2001 23:57:13 +0100, "Claus Schmidt" <no@no.no> wrote:

> [...]
>på denne link og vælge "Gem destination som".
>Hvis du bruger Word og Internet Explorer kan du
>få vist dokumentet direkte i din browser ved at

Ok - tak for hjælpen....

Med venlig hilsen
Jesper L. Hansen

Fra : Troels Arvin

Dato : 03-01-01 22:19

Jesper L Hansen wrote:

> Hvordan lægger jeg et Word dokument ud til download fra en hjemmeside
> - uden at Word starter op når man klikker på linket.
Det har for relativt nylig været oppe i en af webdesign-grupperne. Prøv
at søge i http://www.deja.com

Demo:
http://troels.arvin.dk/word-download-test/

FUT -> dk.edb.internet.webdesign.serverside

/Troels