Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problem med D70
Fra : Henrik Manley

Dato : 05-03-06 17:43

Jeg har et "sjovt" problem med min D70 som jeg ikke rigtigt finde noget svar
på.

Nogle gange kalder den billederne _DSCxxxx.NEF istedet for DSC_xxxx.NEF. Den
kan gøre det uden grund i løbet af en aften og jeg har prøvet at gå menuerne
igennem uden at kunne finde nogle steder at sætte fil navnet op. Lige
pludselig skifter den tilbage igen. Jeg mener ikke det mig der gør noget der
gør den skifter. Sidst tog jeg omkring 250 billeder i løbet af en aften og
en serie midt i hed _DSC i stedet for DSC_.

Der er nyeste firmware i kameraet.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 05-03-06 17:50

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gør den skifter. Sidst tog jeg omkring 250 billeder i løbet af en aften og
> en serie midt i hed _DSC i stedet for DSC_.

Jeg har selv undret mig over det samme, og skrev til Nikon om det og svaret
var, at det afhænger af, hvilket farvespektrum du har brugt. Adope 1998
Color Space giver underscoren foran DSC, og benytter du de andre
farvespektra, så kommer underscoren efter DSC. Det var svaret jeg fik ved
Nikon Support.

Læs eventuelt selv her:
http://nikoneurope-en.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_en.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=9515

MVH
Thomas

Fra : Henrik Manley

Dato : 05-03-06 17:59

> [...]
> Color Space giver underscoren foran DSC, og benytter du de andre
> farvespektra, så kommer underscoren efter DSC. Det var svaret jeg fik ved

Mange tak!

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Jacob

Dato : 05-03-06 21:59

> Mange tak!
>
> --
> Henrik Manley
> email m@nley.dk http://bends.dk

det er nøjagtigt det samme på en canon. der skifter det imellem _MG og IMG

Fra : Søren Friis

Dato : 05-03-06 20:53

Henrik Manley wrote:

> [...]
> gør den skifter. Sidst tog jeg omkring 250 billeder i løbet af en aften og
> en serie midt i hed _DSC i stedet for DSC_.

I min D50 manual står det beskrevet på side 32 under "Image Size".
Forklaringen er givet andetsteds i tråden.

/Sf