Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til valg af fotorygsæk
Fra : Brian Østergård

Dato : 04-03-06 19:45

Hej

Jeg kigger lidt på min første fotorygsæk men synes det er svært at finde
hoved og hale i.

Det som jeg har brug for er en hvor der kan være et dSLR ala Canon 20D eller
lidt større i, og 2 objektiver i størrelsen Canon ef70-200 f/2.8 samt et par
mindre objektiver og de sædvanlige cf-kort og batterier.

Jeg kan forestille mig at det bliver en pæn stor rygsæk hvis sådan noget
overhovedet findes ?

Brian :ø)

Fra : KNL DtP

Dato : 04-03-06 20:04

"Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan forestille mig at det bliver en pæn stor rygsæk hvis sådan noget
> overhovedet findes ?

Mit forslag er en Lowepro Mini Trekker AW:
http://lowepro.com/Products/Backpacks/allWeather/Mini_Trekker_AW.aspx

Den er vel på størrelse med en Haglöfs Tight-rygsæk og sidder perfekt på
ryggen - selv med fuld oppakning. Når der er fuld læs på min, har jeg pakket
følgende ned i den:

Canon EOS 10D + batterigreb + 17-40 mm + modlysblænde
Sigma EX 100-300 f/4 tele + modlysblænde + stativkrave
Canon EF 85 mm f/1.8 + modlysblænde
Canon EF 50 mm f/1.8
Sigma EX 15 mm f/2.8 fisheye
1,4x teleconverter
25 mm mellemring
Canon 550 EX flash + extention kabel
X-Drive II 20 GB HDD
Extra batterier til kamera
+ en håndfuld filtre, extra CF-kort, lysmåler, gråkort, lommelygte, lader,
kabler, lommekniv, pen og papir

Den kan altså tåle at blive udbygget, men kan samtidig også bruges ved let
oppakning.

Udstyret placeres i de små rum, som man selv designer vha. velcro- og
afstandsstykker. Du kan dermed tilpasse den til netop dit udstyr - også når du
er på farten.

Kvaliteten er helt i top, både hvad angår stropper, lynlås, stof og design.
Den er solidt og godt polstret - uden at være tung som et køleskab.

'AW' modellerne hos Lowepro er specielt designet til at kunne modstå
udfordrende klima (dvs. dansk sommervejr). Under bunden er der f.eks. placeret
et regnslag, som kan pakkes op og let monteres omkring tasken. Dermed er den
utrolig godt beskyttet mod regn og sne.

Hvis du vil have en idé hvor meget udstyr der kan være i de forskellige
tasker, kan du kigge på www.dpreview.com under deres forum. Her er der ofte
tråde omhandlende fototasker, og her viser folk fine billeder af tasker pakket
med al udstyret. Det giver en god fornemmelse af hvad der kan være i hvilke
tasker.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 04-03-06 20:44

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message
> Den er vel på størrelse med en Haglöfs Tight-rygsæk og sidder perfekt på
> ryggen - selv med fuld oppakning. Når der er fuld læs på min, har jeg
> pakket
> følgende ned i den:

En Tight i størrelse ekstra small eller ekstra large?

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : KNL DtP

Dato : 04-03-06 21:18

"Thomas Schreiber" <spam@nej.tak> skrev i en meddelelse

> En Tight i størrelse ekstra small eller ekstra large?

Min Tight Pro Large har cirka samme rygareal som min Lowepro Mini Trekker AW.
Dog er Tight'en en anelse mere snæver og slet ikke så dyb.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : /Peter

Dato : 04-03-06 22:29

> [...]
> samt et par mindre objektiver og de sædvanlige cf-kort og batterier.
>
> Jeg kan forestille mig at det bliver en pæn stor rygsæk hvis sådan

.... du kan kigge her, rimelige priser - hurtig levering:
http://www.scandinavianphoto.se/
under
husk det hedder väskor på svenska

Fra : /Peter

Dato : 04-03-06 22:33

> [...]
> samt et par mindre objektiver og de sædvanlige cf-kort og batterier.
>
> Jeg kan forestille mig at det bliver en pæn stor rygsæk hvis sådan

.... købte selv denne
http://www.scandinavianphoto.se/?45144

kunne opfylde dine krav.

/peter

Fra : Brian Østergård

Dato : 04-03-06 23:00

> [...]
> samt et par mindre objektiver og de sædvanlige cf-kort og batterier.
>
> Jeg kan forestille mig at det bliver en pæn stor rygsæk hvis sådan noget

Hej alle

Tak for svarene.
Der er vist ingen tvivl om at der skal være en Lowepro. Tror jeg vil se om
jeg kan finde en fotobutik hvor jeg kan "lægge hænder" på en, men det bliver
nok svært.
Lykkedes det ikke så bestiller jeg en på nettet, det ser alligevel ud til at
de kan tilpasses til næsten alt.

Endnu en gang tak for hjælpen.

Brian :ø)

Fra : Brizz

Dato : 05-03-06 01:16

Brian Østergård skrev:

> [...]
> nok svært.
> Lykkedes det ikke så bestiller jeg en på nettet, det ser alligevel ud til at

Alt efter hvor i landet du er fra har photografica som regel et stort
udvalg. Havde selv en Mini trekker til mit daværende 20D og 70-200 2.8
og lidt andet godt. Fantastisk taske og har kun rosende ord om
scandinavianphoto.se

--
Mvh Brian
www.fotob.dk