Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
3x telekonverter frontsats
Fra : Lars Clausen

Dato : 26-02-06 11:50

Faldt over den her i forbindelse med en anden tråd:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7593313786&ssPageName=MERC_VIC_RSCKCK_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT)
(3xtele frontsats 52mm), og er nysgerrig efter om noget har *prøvet*
den. Jeg kan godt selv danne mig forestillinger om hvor slem
kvaliteten må være, men hvis nogen faktisk har haft en (eller
tilsvarende) sådan i hånden (og på en SLR), vil jeg gerne høre hvad
der kom ud af det.

Det interessante er jo selvfølgelig, at den ikke koster autofokus selv
om man mister knap 3 f/stop. Men er der CA, forvrængninger, blødhed,
dårlige farver eller andre problemer der gør dem ubrugelige?

MVH
-Lars

Fra : Bo Bjerre

Dato : 26-02-06 12:09

Lars Clausen wrote:
> [...]
> om man mister knap 3 f/stop. Men er der CA, forvrængninger, blødhed,
> dårlige farver eller andre problemer der gør dem ubrugelige?

alene reklamen får mig til at rejse børster: "your 300mm reach 900mm!!"
blandet sammen med ordet "professional"

Der findes vist ikke mange 300mm objektiver, der har 52mm filtergevind.
I så fald er de på bl 6 og ringere. Så at sætte en x3 forsats på sådan
een, vil give totalt mørke.

Hvorfor skulle den ikke hindre brugen af AF? -det er jo mængden af lys,
der bestemmer om det virker.

Bo //

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 26-02-06 14:35

"Lars Clausen" <larsrc@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Glem den Lars, det er bare "wast off money", har selv en 2 X liggende, noget
være l... .

MVH Hans