Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
front/back fokus
Fra : fam. Ager

Dato : 21-02-06 17:23

hej NG

jeg har lige et spørgsmål...

Jeg har desværre fået et mandags objektiv, jo det er objektivet for min
70-200, 85 1,8 rammer perfekt fokus..

MEEN min nye 135mm f2, kikser vildt...skulle dække en håndboldskamp, brugte
min 135mm ingen var skarpe...ligesom at usm motoren ikke kunne følge med,
fokus ligge bagved spilleren, det ses jo tydeligt nå de kommer mod en og den
foreste som man fokusere på IKKE er i fokus men den bagved er!...pis..

mit spørgsmål er så er det front fokus, dette?...

jeg skal lige skrive et lille notis om fænomenet og sender skidtet til
PW-service og håber de kan fikse det hurtigt..

takker for svar

mvh torben

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 22-02-06 11:44

> [...]
>
> jeg skal lige skrive et lille notis om fænomenet og sender skidtet til
> PW-service og håber de kan fikse det hurtigt..

Hej Torben!

Test lige optikken med f. eks denne focustest inden du smider optikken
afsted.
http://www.focustestchart.com/focus21.pdf

Skyd på den i en vinkel af 45 grader, så er det let at se, hvad der går
galt.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger