Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
AF Nikkor 50mm f/1.4D versus AF Nikkor 50m~
Fra : Steen

Dato : 20-02-06 21:46

Hvad er den store forskel på de to objektiver bortset fra prisen og den
halve blænde.

Hvad er der af argumenter for at vælge f/1.4D i stedet for f/1.8D

/Steen J

Fra : Steen Larsen

Dato : 20-02-06 21:58

In article <43fa2aaa$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Steen" <steen@cutie.dkx> wrote:

> Hvad er den store forskel på de to objektiver bortset fra prisen og den
> halve blænde.
>
> Hvad er der af argumenter for at vælge f/1.4D i stedet for f/1.8D
>
> /Steen J

Det er ikke 7 dage siden præcis dette emne har været oppe og vende her!

Fra : Steen

Dato : 20-02-06 22:14

"Steen Larsen" <slykking.remove@this.gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er ikke 7 dage siden præcis dette emne har været oppe og vende her!

Det kniber med at finde det ???

/Steen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 20-02-06 22:36

Steen wrote:
> "Steen Larsen" <slykking.remove@this.gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kniber med at finde det ???

kan jeg godt forstå, for det var i en anden gruppe.

Den, der handler om indkøb...
dk.fritid.foto.indkoeb dato 15-feb

Bo //

Fra : Georg Tranholm

Dato : 20-02-06 22:41

"Steen" <steen@cutie.dkx> skrev i en meddelelse

> "Steen Larsen" <slykking.remove@this.gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kniber med at finde det ???
>
> /Steen

Hej.

Nej ikke her men på dk.fritid.foto indkoeb 16.02 06

GT

Fra : Eivind

Dato : 21-02-06 00:02

>Hvad er den store forskel på de to objektiver bortset fra prisen og den
>halve blænde.
>
>Hvad er der af argumenter for at vælge f/1.4D i stedet for f/1.8D

du kan også prøve her hvor dette spørgsmål er meget tit oppe at vende
http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1034

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-02-06 08:26

Steen skrev i 43fa2aaa$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk dette:
> Hvad er den store forskel på de to objektiver bortset fra prisen og
> den halve blænde.
>
> Hvad er der af argumenter for at vælge f/1.4D i stedet for f/1.8D

Større blændeåbning og dermed mulighed for lavere DOF og mere lysstyrke.

Men du vil opdage, at der ikke er noget klart svar. Folk er uenige om
hvorvidt 1.8 eller 1.4 er det bedste. Jeg tror at du vil komme frem til at
begge objektiver er optisk fremragende - valget er dit eget.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.