Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Vurdering af udstyr
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 05-02-06 20:02

Hej Folkens

Jeg har været så heldig at få et kamera forærende.

Der er tale om et Canon EOS 300, altså et analog spejlreflekskamera.
På kamera´et er monteret et ojektiv fra Sigma.
På opjektivet står "28-105mm ASPHERICAL IF"
Uden på opjektivet sidder et filter med skifeten "DANUBIA UV 62MM"

Selve kamera´et er nok ikke så interessant da jeg for nylig købte mig et
Canon EOS 350D kit med 18-55mm objektiv, men jeg går ud fra at det er et
kamerahus af fornuftig kvalitet?

Jeg kunne ofte godt bruge lidt mere zoom end de medfølgende kitobjektiv kan
tilbyde, så nu sidder jeg og håber løsningen er her endna i gratis form.

Sigmaobjektivet går jeg ud fra kan virke sammen med mit 350D. Hvad
kvalitetsniveau ligger Sigma´en på?

Er der ikke noget med at 28-105mm bliver ændret en smule når et
analogobjektiv benyttes på et digitalt kamerahus?

Er der andet jeg skal være opmærksom på med den nye linse?

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 05-02-06 20:26

Jeg så lige at der er yderligere info i næsen på selv objektivet.
Der står: "Ø62 Sigma Zoom 28-105mm 1:3.8-5.6 UC-III"

Måske det fortæller lidt mere om hvad der er jeg har fået fat i?

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : den ægte fotomand

Dato : 05-02-06 21:30

> Jeg så lige at der er yderligere info i næsen på selv objektivet.
> Der står: "
Ø62: filtergevindet

Sigma: fabrikanten

Zoom 28-105mm: Zoomobjektivts brændvidde, på et canon D350 skal du gange
med 1,6

1:3.8-5.6 : Maximale blænde du kan opnå, 3.8 ved 28 mm og 5.6 ved 105 mm

UC-III" her må jeg melde pas

Evt kunne du ha søgt selv på google og fundet det her:

http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.asp?id=3268&navigator=2

Men da det passer til Eos 300 kan du jo bare sætte det på dit digitale
kamera, måske det melder fejl, så skal evt. rechippes for at det dur. Ellers
prøv dig frem

Per

Fra : Brian Lund

Dato : 05-02-06 22:12

> [...]
> analogobjektiv benyttes på et digitalt kamerahus?
>
> Er der andet jeg skal være opmærksom på med den nye linse?

Hvad med bare prøve at sætte den på kameraet? ;)

Du skal gange brændvidder med 1,6 for at se hvad dit billede ca. vil svare
til på 35mm film, det gælder alle objektiver, også dit eget 18-55...

Objektivet er sikkert på højde med 18-55'eren du har også!

Brian