Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
vil nogen være med
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 05-02-06 11:33

hej

Er de rnogen her der vil være med til at bidrage med artikler til
fotoavisen.dk

DVS. det er ikke rigtig lavet endnu, en der er et udkast / begyndelse her.
http://jandamkjaer.homepage.dk/FotoAvisen/index.htm

Jeg tænker mig et site der fortæller om fototeknik analog og digital,
skrevet af flere forfattere "jer" derfor er der heller ikke noget komersielt
i det overhovedet. Men et site, hvor man kan læse om begynder og expert
teknik ganske gratis.

Det kan være artikler om emner i Photoshop, det kan være omkring
kamerateknik, film, test af optikker, kameraer, osv.

Jeg skal nok sørge for webet, hosting og koordinationen. hvis i bare vil
skrive nogle artikler.
Jeg vil dog forbeholde mig ret til at sortere i stoffet, vi skal jo ikke
have flere til at skrive det samme.

så kan man jo se hvad det kan blive til.

--
Jan Damkjær Dahl

Fra : emj

Dato : 05-02-06 12:26

Jan Damkjær Dahl skrev:

>Er de rnogen her der vil være med til at bidrage med artikler til
>fotoavisen.dk

Nej.
Hilsen emj

Fra : Lars Hjortø

Dato : 05-02-06 12:38

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Nej.
> Hilsen emj

Hvor ved du fra at der ikke er nogen der vil være med?
Jeg synes det lyder som en god idé og håber da at der er nogen der vil tage
den til sig.

--
Venlig hilsen Lars Hjortø
Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : emj

Dato : 05-02-06 17:36

Lars Hjortø skrev:

>Jeg synes det lyder som en god idé og håber da at der er nogen der vil tage
>den til sig.

Det er bare ikke her, man skal søge efter arbejdskraft.
Hilsen emj

Fra : JS

Dato : 05-02-06 19:39

emj wrote:

> Det er bare ikke her, man skal søge efter arbejdskraft.

Hvor står det? Det er jo ikke kommercielt på nogen måde.

Fra : Jakob

Dato : 05-02-06 21:07

In article <c9acu19dq6m09o46gaavkccgcudjcvtntr@4ax.com>, emj <emj@>
says...

> Det er bare ikke her, man skal søge efter arbejdskraft.
> Hilsen emj

Det skal du da heldigvis ikke afgøre. Hvis det er et ikke kommercielt
site og friviligt arbejde kan det da være en god ide.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : KsK

Dato : 05-02-06 14:03

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Nej.
> Hilsen emj

nå men så er vi da sikker på det er rigtigt det der bliver skrevet /trykt
for det sluddere du plejer at komme med er der da ingen der kan brug til
noget så tak for det !!!

KsK

Fra : zen

Dato : 05-02-06 13:34

Jan Damkjær Dahl wrote:
> hej
>
> Er de rnogen her der vil være med til at bidrage med artikler til
> fotoavisen.dk

Nej tak. Til at starte med kunne du i det mindste gøre lidt ud af din
hjemmeside. Frames er gameover

- zen

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 05-02-06 13:59

> Nej tak. Til at starte med kunne du i det mindste gøre lidt ud af din
> hjemmeside. Frames er gameover

hvis designet på en udkast til en hjemmeside, skal være afgørende så ...
fred være med dig

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-02-06 14:03

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk> skrev i en meddelelse

> hvis designet på en udkast til en hjemmeside, skal være afgørende så
> ... fred være med dig

Hvis du ikke kan forstå, at man selvfølgelig ikke vil have sine frivilligt
skrevne artikler til at ligge på et skod-site, så fred være med dig.

Et godt råd: Hav hjemmearbejdet i orden, inden du kaster sådan en idé ud til
offentligheden. Ved at stå med et site, ingen bryder sig om, opnår du blot
at skræmme alle parter væk (både potentielle læsere og skribenter), inden du
overhovedet er kommet i gang.

--
-Jens B.
http://www.supportdenmark.com - Denmark needs your support

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 05-02-06 14:13

> [...]
> blot at skræmme alle parter væk (både potentielle læsere og skribenter),

Der kan jo være delte mingner om hvad et skod site er, og der er også mange
sider der bruger frames, du ser dem bare ikke. Men du kunne jo prøve at
komme med noget konstruktivt i stedet.
Jeg vil jo hellere fokusere på om indholdet kunne blive godt i første
omgang i stedet for et webs design.

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-02-06 14:16

> Der kan jo være delte mingner om hvad et skod site er, og der er også
> mange sider der bruger frames, du ser dem bare ikke. Men du kunne jo
> prøve at komme med noget konstruktivt i stedet.

Det synes jeg også, jeg gør.

> Jeg vil jo hellere fokusere på om indholdet kunne blive godt i første
> omgang i stedet for et webs design.

Jamen så tror jeg, din plan er dømt til at mislykkes.

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 05-02-06 14:28

> Det synes jeg også, jeg gør.

Hvori ligger det konstruktive...

Hvad skal der til, efter din mening, for at det bliver et godt site.

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-02-06 14:53

> Hvori ligger det konstruktive...

Jeg giver dig et råd i bedste mening.

> Hvad skal der til, efter din mening, for at det bliver et godt site.

Aner det ikke. Jeg er ikke webdesigner. Du kan garanteret få hjælp i andre
grupper til netop webdesign. Min pointe var, at du skal have et godt og
færdigt site, inden du annoncerer efter skribenter. Reaktionen på din
udmelding tyder på, at du ikke havde gjort dit hjemmearbejde godt nok.

Hvis du selv mener, dit site allerede nu har den kvalitet, det skal have, så
accepter, at andre ikke nødvendigvis deler din mening.

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 05-02-06 15:30

> [...]
>
> Hvis du selv mener, dit site allerede nu har den kvalitet, det skal have,
> så accepter, at andre ikke nødvendigvis deler din mening.

Det er da helt i orden, hvis du ikke mener sitet er pænt osv. Det har jeg
ingen problemer med.
Du svarer selv her, når jeg spørger dig til, hvad du mener skal til, men det
ved du ikke, men du kan godt sige det er skit. Det er efter min mening ikke
særlig konstruktivt. Man behøver ikke være webdesigner for at have en mening
om det er godt eller skit og hvad der evt. skal være på et site for det er
godt.
Er det farver, knapper eller mangel på indhold. eller er det bare fordi man
kan se frames, og det blev opfundet for mange år siden.

Jeg spørger sådan set kun for at få en mening om det. Så jeg evt. kan bruge
kritikken til noget, men det kan man ikke hvis man bare får at vide det er
noget skit.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-02-06 17:14

Jan Damkjær Dahl wrote:

> Jeg spørger sådan set kun for at få en mening om det. Så jeg evt. kan
> bruge kritikken til noget, men det kan man ikke hvis man bare får at
> vide det er noget skit.

Det er da overordentligt konstruktivt at fortælle dig det, hvis du ikke selv
kan se det (jeg aner ikke om det er tilfældet - har ikke set din side).
Ellers vil du jo bare knokle videre med et projekt, der i sit udgangspunkt
er dødfødt pga. de (manglende) kvaliteter på websiden. Så hellere være
konstruktiv og se og få forbedret det, der ikke er så godt.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jens B

Dato : 05-02-06 15:09

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk> skrev i en meddelelse

> Der kan jo være delte mingner om hvad et skod site er,

Efter min mening er det blandt andet et design, hvor hele menuen ikke kan
ses, hvis man kører med mindre end 1024x768 opløsning på skæmen.

Jens

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 05-02-06 16:24

> Efter min mening er det blandt andet et design, hvor hele menuen ikke kan
> ses, hvis man kører med mindre end 1024x768 opløsning på skæmen.
>
> Jens

Det har du ret i, det kan man ike på min, men er der mange der bruger mindre
opløsninger idag.

Fra : Heine Christensen

Dato : 05-02-06 17:30

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk> skrev i en meddelelse
> Det har du ret i, det kan man ike på min, men er der mange der bruger
> mindre opløsninger idag.

En opløsning på mindre 1024 x 768 tror jeg næppe der er ret mange
fotointeresserede der kører med

Jeg vil dog skynde mig at sige at jeg ikke "er på nogens side"....Jeg synes
desværre bare det er for tit at der bliver pisket en stemning op her i
gruppen.

Der er da flere gange hvor jeg tænker om en nystartet tråd -> Sådan en
båtnakke, men så lader jeg være med at kommentere/svare/hakke, det kommer
der i hvert fald ikke noget ud af

Vi har alle forskellige niveauer inden for mange ting, men vi skal stadig
være her...så tag den med ro

HC

PS: Jeg er sikker på at Jan kommer med hans tråd i en god mening, at andre
synes det er dumt, jaee så lad da bare tåden stå... synes alle det er dumt -
dør den ud, men synes andre den er god, så kommer der måske noget ud af
det...

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 05-02-06 19:39

Jan Damkjær Dahl wrote:

> Det har du ret i, det kan man ike på min, men er der mange der
> bruger mindre opløsninger idag.

Måske ikke, men det er også aldeles ligegyldigt i denne sammenhæng:
http://www.html.dk/artikler/00025/

FUT til dk.edb.internet.webdesign, hvilket betyder at videre indlæg
havner i den gruppe.
--
JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Per O.

Dato : 05-02-06 23:42

"Jens B" <ingen.spam@til.mig> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Efter min mening er det blandt andet et design, hvor hele menuen ikke kan
> ses, hvis man kører med mindre end 1024x768 opløsning på skæmen.

Nu skal vi vel ikke blive ved med at servicere de få som stadig kører med
forældet udstyr og skærmopløsning. Så skulle vi vel også sørge for at siden
kunne læses af dem som stadig mener at Commodore 64 er toppen af den
tekniske udvikling, og ikke mener der er kommet noget bedre siden dengang.
Jeg kan stadig ikke indse hvorfor en side er dårlig fordi den kører med
frames? Derimod kan jeg blive voldsomt træt af alle de sider som insisterer
på at lave et større flash show før man kommer ind på siden. For nogle er
selv det ulideligt at vente på, da de kører med en gammel modelforbindelse,
hvilket så er deres problem. Vi andre som sidder med en 8megabit linie kan
godt hente alle de fine animationer ned, men det bliver siden jo ikke
nødvendigvis bedre af. Men det er jo nok fremtiden, og så kan man jo bare
afholde sig fra at besøge siden hvis man ikek kan li' opbygningen. Folk som
stadig kører 800 x 600 er sikkert heller ikke voldsomt interesserede i at
følge med, i hvert fald ikke bedømt efter deres skærmopløsning, som i dag er
totalt yt.

Per O.
www.billedsnedkeren.dk (som kører med frames .. like it or not!)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-02-06 00:38

Per O. skrev:

>Nu skal vi vel ikke blive ved med at servicere de få som stadig kører med
>forældet udstyr og skærmopløsning.

Bl.a. fordi mange, selvom de kan køre i større opløsning, ikke
ønsker at browservinduet skal fylde hele skærmen, men gerne vil
ha' noget åbent ved siden af.

Ønsker man blot at ha' en sidebar åben, så vil man ikke kunne se
hele menuen på fotoavisen, selv om man har fuldt browservindue.

>Jeg kan stadig ikke indse hvorfor en side er dårlig fordi den kører med
>frames?

Primært at hensyn til sægemaskiner, de finder undersiderne ude af
framesættet.

Dvs. man risikerer at havne på en side uden
navigeringsmuligheder, f.eks.
http://jandamkjaer.homepage.dk/FotoAvisen/Teknik/KameraTyper.htm

Samtidig kan man ikke linke til en underisde undtagen det igen er
ude af ramesættet.

I dag har mange andre smartere måder at inkludere indhold på
siderne uden at man behøver at skrive menu f.eks. på hver enkelt
side.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-02-06 09:16

Per O. wrote:

> Nu skal vi vel ikke blive ved med at servicere de få som stadig kører med
> forældet udstyr og skærmopløsning. ...cut...

Hvis du laver en helt privat foto-hjemmeside for Per O, så er det helt ok
at du bruger de aller nyeste teknologier, som kun virker i de nyeste
browsere, du kan også lave sitet så det kræver skærme der kan opløse
1600x1200 pixel eller højere, det er din frie beslutning.

Men hvis man vil lave en fælles portal, der har _ALLE_ fotointeresserede
som målgruppe, så kan man ikke tillade sig, at fravælge nogen som har
hardware, der ikke lever op til den/de nyeste standarder, man vil faktisk
være forpligtiget til at lade den laveste fællesnævner være standarden.

Jeg kan iøvrigt oplyse dig, at i statestikken for www.photo-gallery.dk -
kan jeg se, at jeg har besøg fra mere end 85 lande, og at der stadig er
masser af brugere på Internettet, der anvender gamle computere med
Windows 3.1 - 98, og lige så gamle versioner af Internet Explorer.

Prøv at se på Google, Yahoo og tilsvarende store internationale portaler,
deres sites er udformet så de fungerer på alle platforme, med alle
browsere, de er nemlig godt klar over, at budskabet (sitets indhold) er
vitigere end en fancy indpakning...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Christiansen

Dato : 06-02-06 10:12

"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> www.billedsnedkeren.dk (som kører med frames .. like it or not!)
>Nu er jeg en af dem, der kører 800x600 på en 19". Det er såmænd fordi jeg
bedre, ellers var det jo ingen problem at skifte opløsning.
8megabit ?. Så har du vel server og hjemmeside på den linje.? Hvad skal de
ellers bruges til. ?

Ole

Fra : Morten Mortensen

Dato : 06-02-06 11:37

"Ole Christiansen" <ofcfjernes@fjernesmail.tele.dk> wrote in message

> 8megabit ?. Så har du vel server og hjemmeside på den linje.? Hvad skal de
> ellers bruges til. ?
>
> Ole

Nu er det desværre sådan i dagens Danmark, at det kun er trafik ned til sig
selv, man kan hente med 8Mbit og kun kan sende med 768Kbit (ihvertfald med
TDC og med ADSL bredbånd professionel), så der er ikke plads til de helt
store websites.

Jeg har dog selv to websites og mailserver kørende på en 4Mbit/768Kbit
linie. og det går fint så længe der ikke er den store trafik. Det er ikke så
tit jeg udnytter de 4Mbit, men grunden til at jeg har de 4Mbit er at jeg er
i IT-verden og af og til henter servicepacks som tit fylder 200-300 MB og
jeg har bare ikke tålmodighed til at vente adskellige timer før end det er
nede.

Mvh.

Morten

Fra : Ole Larsen

Dato : 06-02-06 12:47

Hvis nu.........

man synes at man gerne ville være med til at lave en site der virkelig
skulle være god, ville man nok være nødt til at få nogle formalia i orden.

Hvem ejer sitet/økonomi
Hvem bestemmer
Hvordan sikrer man kontinuitet

Når de ting er på plads, tror jeg der nok skulle vise sig kompetente
deltagere. Med på plads mener jeg bl. a. at man skal nok ikke forvente
den store deltagelse om der er kun en ejer og "bestemmer"

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design 2005-11-17

Fra : Per O.

Dato : 06-02-06 20:51

"Ole Christiansen" <ofcfjernes@fjernesmail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bedre, ellers var det jo ingen problem at skifte opløsning.
> 8megabit ?. Så har du vel server og hjemmeside på den linje.? Hvad skal de

ikke noget jeg kan skrive om her ... men gæt selv.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 07-02-06 09:04

> "Ole Christiansen" <ofcfjernes@fjernesmail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ikke noget jeg kan skrive om her ... men gæt selv.
>Jeg er ikke så god til at gætte. Mine 512kb til 49 kr/md er nok til mig.
/Ole

Fra : Jens B

Dato : 07-02-06 12:55

> [...]

> tekniske udvikling, og ikke mener der er kommet noget bedre siden dengang.

Næh det kan du have ret i. Jeg er selv gået bort fra at tage 100% hensyn til
dem som kører 640x480, de bliver nødt til at scrolle en smule horisontalt,
for at få det hele med på mine sider. Men de kan dog få det hele med, uden
større problemer. Men 800x600 er stadig rimelig almindeligt, så dem tager
jeg hensyn til.

Problemet på siden her er, at jeg med 1024x768 som jo er ganske almindelig
opløsning, ikke får hele menuen med, blot fordi jeg har valgt at have Office
Shortcut Bar i højre side (vil tro den er ca. 15 px). Og jeg har ingen
mulighed for at få hele menuen med, da der ikke er mulighed for hverken at
scrolle eller resize framen.

Jens

Fra : E.M.

Dato : 05-02-06 13:39

> hej
>
> Er de rnogen her der vil være med til at bidrage med artikler til
> fotoavisen.dk

Det kunne da godt være, det kommer an på hvad du forventer.

Mvh. E.M.

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 05-02-06 14:02

> Det kunne da godt være, det kommer an på hvad du forventer.

Jeg forventer såmænd ikke andet end hvad folk nu kan bidragemed, man kan jo
selv besteme om man henvender sig til begyndere. og skriver om kompaktkamera
osv.

Men går man på www.fotoviden.dk så syntes jeg jo ike ligefrem det er den
store viden der er plaseret der, de nævner ikke engang SLR kameraer.

Fra : KsK

Dato : 05-02-06 15:13

> [...]
>
> Men går man på www.fotoviden.dk så syntes jeg jo ike ligefrem det er den
> store viden der er plaseret der, de nævner ikke engang SLR kameraer.

jeg synes det er en fed ide så du skal ikke tage dig ha hver de
selvbestaltet foto professor sige her ..-- de negativ kommentar du får her
,, er ene og alene fordi der er et eller andet i deres liv der plagere dem
!!! prøv at henvende dig i en af debet grp på fotokritik der er folk mere
ned på jorder men fin ide køre du bare løs

KsK

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 05-02-06 15:49

> [...]
> !!! prøv at henvende dig i en af debet grp på fotokritik der er folk mere
> ned på jorder men fin ide køre du bare løs

Jeg takker for ordene, men der er åbenbart ikke mange der syntes det.

Jeg er også klar over, at nogen sikkert vil tænke, at jeg så sidder og
prøver at skore kassen på hvad andre skriver osv. Men det er slet ikke mine
intensioner. Jeg har ikke nogen grund til, at skulle tjæne penge på det, og
det tror jeg heller ikke var muligt hvis det kom til det. Der er andre
spillere på banen med forlag i ryggen osv. dem kan man ikke konkurere med.

Mine intensioner er kun, at man med fælles hjælp ville kunne få et site op
hvor nye og øvede amatør fotografer kunne læse om ting de endnu ikke kender
til. uden at skulle kigge på reklamer og henvisninger til butikker, hvor man
kan købe en bog hvor resten står i.
Jeg syntes ikke der er noget galt i at tjene penge, men det gør jeg på anden
vis end ved dette web.

Men der er måske ikke så mange der vil lave en smule frivilligt arbejde. Det
er også ok, så kan man bare lade være. Men jeg mener så også, at man skal
lade være med at kaste sten efter dem der godt vil.

Fra : KsK

Dato : 05-02-06 16:04

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk> skrev i en meddelelse

helt ening

> Men der er måske ikke så mange der vil lave en smule frivilligt arbejde.
> Det er også ok, så kan man bare lade være. Men jeg mener så også, at man
> skal lade være med at kaste sten efter dem der godt vil.

og kør du bare løs ,,.. ---
og lad være at tage dig af de´gamle sure mænd med lav selvtillid ,, der er
en del af disse individer i denne grp ,, er ikke helt bliv klog på om der er
deres koner de er trætte af eller deres job karriere der ikke er nådt op til
deres forvventningere men et eller andet er der galt !! for så negativ som
nogle af deres indlæg er, må der helt klart være noget galt bare se han der
jan bøg der arbejder med at udvikle software til ordblinde skrev engang at
jeg ikke burde skriv i denne grp før jeg hade lært at staver

KsK

Fra : waal

Dato : 05-02-06 15:24

> [...]
>
> Men går man på www.fotoviden.dk så syntes jeg jo ike ligefrem det er den
> store viden der er plaseret der, de nævner ikke engang SLR kameraer.

Og hvad vidner dit forkølede afsnit om målsøgerkameraet om ? At du er ung,
uvidende og historieløs

mvh
Michael

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 05-02-06 15:39

> Og hvad vidner dit forkølede afsnit om målsøgerkameraet om ? At du er ung,
> uvidende og historieløs

Og hvad vidner dit udsagn her om, at du ikke ved hvad du skriver om.... hvor
gammel er du da ? for jeg bliver helt smigret over, at du mener jeg er ung

Jeg skriver jo klart, at det ikke er færdigt, og ved du noget om emnet burde
du også klart kunne se det.

Fra : waal

Dato : 05-02-06 16:09

> Og hvad vidner dit udsagn her om, at du ikke ved hvad du skriver om....
> hvor gammel er du da ? for jeg bliver helt smigret over, at du mener jeg
> er ung

Du er med garanti yngre end Koreakrigen

> Jeg skriver jo klart, at det ikke er færdigt, og ved du noget om emnet
> burde du også klart kunne se det.

Nettet rummer masser af materiale om målsøgerkameraet i almindelighed og de
enkelte fabrikater i særdeleshed, Leica, Contax, Canon og Nikon for nu at
nævne de 4 "store" på området (det dominerende 135 system frem til 60'erne),
så med mindre du sidder inde med specialviden så var det nok bedre at linke
til bestående materiale EFTER du har sat dig ind i det mest grundlæggende så
du ikke som nu, snubler over den første forhøjning du møder

mvh
Michael

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 05-02-06 16:16

> Du er med garanti yngre end Koreakrigen

Det er der heldigvis mange der er.

Fra : E.M.

Dato : 05-02-06 19:25

> Det er der heldigvis mange der er.

Hvis jeg på nogen måde skal være med, skal mudderkastningen ophøre totalt,
det gider jeg sgu ikke spilde min tid på, men kan det holdes i en sober
tone, kan det godt være jeg kan overtales.

Mvh. E.M.

Fra : KsK

Dato : 05-02-06 19:49

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det gider jeg sgu ikke spilde min tid på, men kan det holdes i en sober
> tone, kan det godt være jeg kan overtales.

det altså ikke Jan Damkjær Dahl der kast med mudder her tvær imod ha tag
rigtigt pænt imod og hold en ganske fine og sober linie det er alle os andre
der er træt at de negative bemærkning nå folk prøve at gør noget positivt så
du kan rolig hoppe på vogne med Jan D D

KsK

Fra : E.M.

Dato : 05-02-06 19:55

> [...]
> andre der er træt at de negative bemærkning nå folk prøve at gør noget
> positivt så du kan rolig hoppe på vogne med Jan D D

Det var heller ikke ham det var rettet mod, det var en mere generel
"skideballe"

Mvh. E.M.

Fra : KsK

Dato : 05-02-06 15:51

> Og hvad vidner dit forkølede afsnit om målsøgerkameraet om ? At du er ung,
> uvidende og historieløs
>
> mvh
> Michael

hold kæft en skod kommentar ... du er da lidt dumme en de andre her hvad
Michael .. hvad vil du sige med det indlæg .... at du er mere bedre vidne
end Jan D D eller kan du forklare os hvor du vil hen med den latterlig
bemærkning ,, hvis du er i familier med NRE så er du undskyld og så ha det
jo en naturlig forklaring

KsK

Fra : waal

Dato : 05-02-06 17:40

"KsK" <ksk@allg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> end Jan D D eller kan du forklare os hvor du vil hen med den latterlig
> bemærkning ,, hvis du er i familier med NRE så er du undskyld og så ha det

Når man intet ved om emnet og ikke opsøger den nødvendige viden INDEN
pølserne lander på tastaturet, så ligger man som man har redt

For visse er uvidenhed åbenbart en dyd, du lader til at være af samme
overbevisning

Michael

Fra : KsK

Dato : 05-02-06 18:44

"waal" <waal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pølserne lander på tastaturet, så ligger man som man har redt
>
> For visse er uvidenhed åbenbart en dyd, du lader til at være af samme

JA JA vi er dumme og du er dygtigt !!! hold da kæft du er fanden ligeså
dum som Jens Bruun og jan Bøgh --
tror du bliver dygtigt af at vi andre er mindre videnhed ??? jeg forstå
helle ikke hvad Jan DD aldre ha noget at gør med hans vidende gid du forklar
mig det

KsK

Fra : condrup.net

Dato : 06-02-06 01:51

Det "glæder" mig at se hvordan gode idéer bliver hugget ned, gud bedre om i
kunne lære noget.. Jeg tvivler dog efter at have læst tråden, som er i den
"rare dk.fritid.foto ånd" FFS hvor er det sørgeligt.

Fra : Jakob

Dato : 06-02-06 02:21

In article <Q3xFf.1237$LP6.1002@news.get2net.dk>,
contactREMOVECAPS@condrup.net says...

> Det "glæder" mig at se hvordan gode idéer bliver hugget ned, gud bedre om i
> kunne lære noget.. Jeg tvivler dog efter at have læst tråden, som er i den
> "rare dk.fritid.foto ånd" FFS hvor er det sørgeligt.

Fuldstændig enig, det er sgu sørgeligt.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : waal

Dato : 06-02-06 09:21

"condrup.net" <contactREMOVECAPS@condrup.net> skrev i en meddelelse

> Det "glæder" mig at se hvordan gode idéer bliver hugget ned, gud bedre om
> i kunne lære noget.. Jeg tvivler dog efter at have læst tråden, som er i
> den "rare dk.fritid.foto ånd" FFS hvor er det sørgeligt.

Hvis man vil sælge varen så nytter det ikke at møde op med en tom papkasse,
det burde være indlysende for selv den mest optimistiske.

Michael

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-02-06 10:10

> Hvis man vil sælge varen så nytter det ikke at møde op med en tom
> papkasse, det burde være indlysende for selv den mest optimistiske.

Altså - det ser mistænkeligt ud til at dit eget bidrag til tråden ganske
fint kan fremstå illustreret som en "tom papkasse", så du må da om nogen
være optimist hvis du forventer noget af din deltagelse i denne tråd.

MVH Hans (med et smil i mundvigen)

Fra : waal

Dato : 06-02-06 17:43

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fint kan fremstå illustreret som en "tom papkasse", så du må da om nogen
> være optimist hvis du forventer noget af din deltagelse i denne tråd.

Ho ho ho

Jeg har dog, temmeligt direkte, forslået papkassebestyreren at indhente bare
en lille smule fyld til ét af de få emner han har forsøgt sig med.

Personligt forventer jeg dog intet i den sammenhæng

mvh
Michael

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 06-02-06 18:40

> [...]
> bare en lille smule fyld til ét af de få emner han har forsøgt sig med.
>
> Personligt forventer jeg dog intet i den sammenhæng

Her er så hvad du er kommet med i hele tråden, du er dygtig af en gammel
mand at være. Det må siges at være meget kompetente indlæg. Jeg håber
virkelig for dig, at du kan tjene kassen på det et eller andet sted, for du
gør det virelig godt. Du må have en rigtig god menneskeforståelse, siden du
kan komme med så pædagogisk korekte indlæg. Prøv at kigge dine indlæg
igennem igen, for det er virkeligt et skatkammer af indlæg. Du skulle nok
gemme dem, hvis du skulle få brug for dem igen.

klip

05-02-06 15:24
Og hvad vidner dit forkølede afsnit om målsøgerkameraet om ? At du er ung,
uvidende og historieløs

05-02-06 15:09

[...]

05-02-06 17:39

[...]

06-02-06 09:20

Hvis man vil sælge varen så nytter det ikke at møde op med en tom papkasse,
det burde være indlysende for selv den mest optimistiske.

06-02-2006 17:42

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-02-06 19:45

Jan Damkjær Dahl wrote:

> [...]
> indlæg. Prøv at kigge dine indlæg igennem igen, for det er virkeligt
> et skatkammer af indlæg. Du skulle nok gemme dem, hvis du skulle få

Ak ak - nok én, der reagerer med fornærmelse, når folk ikke falder
i svime over en dårlig udført ide.
Men følelsen af at være krænket er jo vældig udbredt i disse dage, så
hvorfor ikke? .

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : KsK

Dato : 07-02-06 00:08

noget fordrukkent sluddere fra en af grp negativ personen !!! er sgu glad
for den mand ikke er ansat i mit firma han kan da virke lyst fra en være ...

KsK

Fra : KsK

Dato : 06-02-06 16:47

> [...]
>
> Hvis man vil sælge varen så nytter det ikke at møde op med en tom
> papkasse, det burde være indlysende for selv den mest optimistiske.

så vidt jeg kan læse så spørge han om der er nogle der vil være med til at
lave vare .
det er da rart der er andre end mig der kan se dem er gal

KsK

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-02-06 19:44

Jan Damkjær Dahl wrote:

> så kan man jo se hvad det kan blive til.

Tja... jeg kommer nok til at lyde som en lyseslukker, men dit projekt vil
med garati strande p.g.a. manglende opbakning.

Og det er ikke fordi jeg ønsker at være negativ, for jeg synes egenlig
det kunne være en rigtig god idé, hvis en hel masse danske fotografer i
fællesskab drev en fotoportal, hvor de sammen opbyggede et arkiv med
artikler, viden, know-how, links, o.s.v.

Men ideen er ikke ny, der er to som allerede har forsøgt at lave en
fotoportal, den sidste var drevet af Jan Emil Christiansen på domainet
www.fotoportal.dk - og han lavede et kæmpe stort arbejde, men han løb sur
i det p.g.a. manglende opbakning, på web.archive.org - kan du se
forskellige versioner af hans site.

http://web.archive.org/web/20040710060715/http://www.fotoportal.dk/

Og i gamle dage forsøgte Finn Krogh sig med www.fototal.dk - den kan du
også se resterne af på web.archive.org

http://web.archive.org/web/20020602055806/http://www.fototal.dk/

Jeg kan for god ordens skyld oplyse, at både Finn Krogh og Jan Emil
Christiansen har været aktive i denne gruppe, Jan slår vist sine folder
på fotokritik.dk, og Finn var vist en af dem der i sin tid blev sure og
fandt andre græsgange, da Styregruppen forkastede et forslag om en gruppe
for analogt fotografi...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : John Larsson

Dato : 06-02-06 14:26

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> writes:
> [...]
>deltagere. Med på plads mener jeg bl. a. at man skal nok ikke forvente
>den store deltagelse om der er kun en ejer og "bestemmer"

Seriøse bidragsydere vil nok ikke så gerne levere artikler med mindre der
en kompetent sproglig redigering, både af egne og andres artikler. Et
medium fyldt med sprogfejl bliver ikke taget seriøst!

John

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 06-02-06 18:46

Til de der har været positivstemt

Iden ikke er død, og er der nogen der kunne få lyst til at være med, så er
jeg stadig kørende. Der kommer mere på webet på et tidspunkt, så i kan jo
prøve at kigge på sitet i ny og næ om i vil. Tid er dog PT ikke det jeg har
mest af, så jeg kan ikke sætte nogen tidshorisont på.

Til de der kun har negative lydbølger at sprede i gruppen, har jeg kun
tavshed tilbage. andet kan ikke batale sig.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-02-06 12:51

> [...]
>
> Til de der kun har negative lydbølger at sprede i gruppen, har jeg kun
> tavshed tilbage. andet kan ikke batale sig.
Jeg vil gerne hjælpe med lidt stof, i det omfang, jeg kan afse tiden.
Jeg synes da ideen er glimrende, men frygter, at du kommer til at kløjes i
arbejdet med at holde siden.

Jeg melder mig frivilligt, om ikke for andet, så for at trodse de par
mavesure stakitpissere, der rummesterer her i fotogrupperne - Ingen nævnt,
ingen glemt
Man skulle tro, de lider af nyresten eller blærebetændelse så forkrampet de
er

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Tom K.

Dato : 06-02-06 20:30

God idé.

Men gå efter et moderne CMS webdesign som fx. Joomla.
Det er "freeware" og kan næsten installeres automatisk.
Så hvis din webhotel kører med PHP og MySQL kan du inden ugen er omme, lave
en webløsning, som blæser hovedet af de fleste amatører her i gruppen.

Det fede ved Joomla er at der kan oprettes en hel redaktion bag sitet. Du
kan fx være oprettet som redaktør og ha' en række skribenter under dig. De
kan så lægge artikler ind og du kan godkende dem så de kommer online.

Joomla kan downloades på http://www.joomla.org/, som selvfølgelig også køre
Joomla.

--
Tom Kristensen