Bilsyn ?
Fra : Brother Tuck

Dato : 04-03-06 08:03

Min gamle Opel er blevet kaldt til Periodisk syn, med senest fremmøde d. 9
Marts 2006.

Mit Problem.
Den har en del rust så jeg ved ikke om den skal skrottes (1500 kr i
skrotpræmie), eller om min nabos knægt vil købe den og få lavet den i stand
(han skal selvfølgelig kun give 1500 kr for den). Det vil han lige tænke
over og evt. få en mekaniker til at se på.

Kan jeg udsætte det syn ?

Kan jeg overskride den 9 marts uden at politiet kommer og lægger mig i
benlås ?

Hvad gør jeg.

Fortæl mig venligst om dine erfaringer.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-03-06 08:41

"Brother Tuck" <hl@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stand (han skal selvfølgelig kun give 1500 kr for den). Det vil han lige
> tænke over og evt. få en mekaniker til at se på.

Hvorfor skal han absolut give 1500 kr., så meget får du da ikke netto ud af
skrotning, husk på at ophuggeren også tager sig betalt 6-700 kr. er vist
meget normalt for miljøbehandlingen.

> Kan jeg udsætte det syn ?

Det kan du ikke - nej.

> Kan jeg overskride den 9 marts uden at politiet kommer og lægger mig i
> benlås ?

Ja - der går ca. 14 uger fra sidste rettidige synsdato inden CRM melder
pladeinddragelse på køretøjet inden da vil du modtage en påmindelse, som
giver dig 3 uger til at få synet klaret.

> Hvad gør jeg.

Det er jo så op til dig at afgøre.

MVH Hans

Fra : Martin Nielsen

Dato : 04-03-06 09:34

Man kan godt få 1500 udbetalt ved skrotning.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-03-06 12:02

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Man kan godt få 1500 udbetalt ved skrotning.

Ja naturligvis kan man det, såfremt ham der vil miljøbehandle køretøjet vil
gøre det gratis. Men - sådan en har jeg tilgode at møde ;-((

MVH Hans

Fra : Kent Nielsen

Dato : 04-03-06 12:13

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Ja naturligvis kan man det, såfremt ham der vil miljøbehandle køretøjet
> vil gøre det gratis. Men - sådan en har jeg tilgode at møde ;-((
Hej
Hvorfor tror du at han ikke får mere end kr 1500.- af staten ?
Der har lige været en sag med en skrothandler der solgte skrotbilerne videre
til afrika (ulovligt), der fremgik det at beløbet der var udbetalt til
skrothandleren for miljøbehandling fra staten var kr 7500.- pr. bil.

Kent Nielsen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-03-06 13:34

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> til skrothandleren for miljøbehandling fra staten var kr 7500.- pr. bil.

Har du evt. en henvisning til denne domstoolsafgørelse, vil gerne se den...

MVH Hans

Fra : Kent Nielsen

Dato : 05-03-06 21:13

> Har du evt. en henvisning til denne domstoolsafgørelse, vil gerne se
> den...

Desværre ikke, det var i radioen, DR radioavisen jeg hørte det en dag jeg
var ude at køre, det kan måske være et halvt års tid siden.

Kent Nielsen

Fra : Kent Nielsen

Dato : 05-03-06 22:53

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Desværre ikke, det var i radioen, DR radioavisen jeg hørte det en dag jeg
> var ude at køre, det kan måske være et halvt års tid siden.

Nå, nu er det søndag aften og hvad er mere hyggeligt end google lidt rundt ?

http://www.dr.dk/Regioner/Syd/Nyheder/Krimi/2005/12/20/085950.htm

Det var afrikanerne der havde betalt op til 7500.- for bilerne.

Kent Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-03-06 20:20

Kent Nielsen wrote:

> [...]
> videre til afrika (ulovligt), der fremgik det at beløbet der var
> udbetalt til skrothandleren for miljøbehandling fra staten var kr

Er den sag ikke fra "gamle dage" ?
Altså fra dengang hvor skrotpræmien var kr. 7500,-

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 05-03-06 20:44

www.skrot.dk

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 04-03-06 09:51

> Ja - der går ca. 14 uger fra sidste rettidige synsdato inden CRM melder
> pladeinddragelse på køretøjet inden da vil du modtage en påmindelse, som
> giver dig 3 uger til at få synet klaret.

Jeg har oplevet noget andet:
Afbestil din synstid. Du modtager en påmindelse, men der sker intet. Du
modtager endnu en påmindelse, hvor der står, at hvis du ikke inden for en
måned får bragt sagen i orden (syn/afmelding/skrot), vil politiet blive
informeret.

Alt i alt overskred jeg således med næsten 3 måneder sidste efterår/vinter.
Min mekaniker havde sagt god for bilen, men den var 20 år gammel og skulle
helt sikkert dumpes pga rust. Da det trak ud med at få en ny (brugt) bil fra
Tyskland, kom det så til at gå sådan!

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-03-06 12:19

"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har oplevet noget andet:

Fint nok, men - jeg har ikke "hørt", refererer blot til reele forhold, som
situationen er.

> [...]
> modtager endnu en påmindelse, hvor der står, at hvis du ikke inden for en
> måned får bragt sagen i orden (syn/afmelding/skrot), vil politiet blive

Der er "ingen" steder skrevet at _du_skal_modtage_ nogen påmindelse. Når
tiden er overskredet er det det færdig. Du kan _aldrig_ eksempelvis dække
dig bag en undskyldning om at du ikke har modtaget info, ansvaret er alene
dit, du skal selv erhverve/tilegne dig den nødvendige kendskab til loven om
hvad dit køretøj er underlagt af lovgivning - periodisk syn mm..

> Alt i alt overskred jeg således med næsten 3 måneder sidste
> efterår/vinter.

Men - din oplevelse overgår aldrig til brugbar undskyldning.

Mange andre oplever også at den lokale "Jens betjent" kommer forbi med
løftet pegefinger, og fravrisker dig et løfte om synsdato. men det er så
alene ham der administrer lovgivningen, han kan med den i hånden også vælge
at tage dine nummerplader her og nu, i så fald kan du ikke gøre noget som
helst da du ikke har overholdt lovgivningen og han er i sin gode ret til
"fjerne biletterne" fra dit køretøj.

MVH Hans

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 05-03-06 20:42

> Fint nok, men - jeg har ikke "hørt", refererer blot til reele forhold,
> som situationen er.

Jeg komme sådan til at tænk på en politiker, der hævdes en gang at have sagt
noget i retning af: "Hvis det er fakta, benægter jeg fakta" - vist nok
udtalt på jysk.
Hvordan kan du proklamere, hvad der "blot er de reele forhold", når jeg nu
beretter om en selvoplevet hændelse, der tegner et andet billede af, hvordan
"situationen er"? Og hvad får dig til at mene, at det er noget jeg har
"hørt"?

> [...]
> dit, du skal selv erhverve/tilegne dig den nødvendige kendskab til loven
> om hvad dit køretøj er underlagt af lovgivning - periodisk syn mm..

Det har jeg da heller aldrig påstået!

> Men - din oplevelse overgår aldrig til brugbar undskyldning.

Helt enig. Jeg antyder blot med min historie, at det måske nok er muligt at
trække den lidt, uden der sker noget ved det.

> [...]
> noget som helst da du ikke har overholdt lovgivningen og han er i sin gode
> ret til "fjerne biletterne" fra dit køretøj.

I modsætning til dig hævder jeg ikke at ligge inde med finit viden om
verdens indretning. Jeg beretter blot om en erfaring, spørgeren så selv må
forholde sig til værdien af!

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-03-06 07:57

> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvordan kan du proklamere, hvad der "blot er de reele forhold",

Alt andet lige, - har gennem de sidste 5 år haft det som dagligt
arbejdsområde.

> når jeg nu beretter om en selvoplevet hændelse, der tegner et andet
> billede af, hvordan "situationen er"? Og hvad får dig til at mene, at det
> er noget jeg har "hørt"?

Fint nok og hvad kan det så bruges til juleaften/nat på vej hjem med
familien på bagsædet, og en patrulje ved opslag på dit registreringsnummer,
ser at der meddeles pladeinddragelse, - og han agerer herefter.??

> Det har jeg da heller aldrig påstået!

Jeg har "heller aldrig" at du lyver, men at det kan være fatalt a tro på alt
hvad man hører.

> Helt enig. Jeg antyder blot med min historie, at det måske nok er muligt
> at trække den lidt, uden der sker noget ved det.

Hvor ser du at jeg modsiger dig, tværtimod siger/skriver jeg at en
personvogn ca. 14 uger efter "sidste rettidige synsdato", 9 varevogn ca.
uger efter bliver markeret med Pladeindragelse.

> I modsætning til dig hævder jeg ikke at ligge inde med finit viden om
> verdens indretning.

Nej - det er jeg klar over, derfor mine skriblerier

MVH Hans

Fra : Niels Bengaard

Dato : 04-03-06 12:26

> [...]
> gammel og skulle helt sikkert dumpes pga rust. Da det trak ud med at få en
> ny (brugt) bil fra Tyskland, kom det så til at gå sådan!

Det er den lokale politimester der vælger, hvor højt overskredne synstider
prioriteres, nogle steder får man ingen snor, andre steder er de nærmest
ligeglade.

Niels

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-03-06 19:46

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> wrote in message

> Hvorfor skal han absolut give 1500 kr., så meget får du da ikke netto ud
> af skrotning, husk på at ophuggeren også tager sig betalt 6-700 kr. er
> vist meget normalt for miljøbehandlingen.

Øhh jeg fik da 1500 fra rødovre skrotforretning, for min gamle Opel

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-03-06 20:32

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> wrote in message

> Øhh jeg fik da 1500 fra rødovre skrotforretning, for min gamle Opel

Øhh - så er han måske en af dem som nu er på vej i "hughuset".

Mig bekendt er det stadig 1750 kr. i statstilskud for skrotning.

Selvfølgelig kan der jo også være tale om en bil med nogel sjældne/populære
stumper eller andet som øger hans dækningsbidrag.

MVH