Yes jeg skal have bil
Fra : Hanne

Dato : 02-03-06 19:12

Hejsa Allesammen

Nu fik min kæreste og jeg et tilbud vi Bare ikke kunne sige nej til.

Så inden for den næste uge er vi de lykkelige ejer af en Opel Astra 1,6i
nz årgang '93.

Der er nogle praktiske ting jeg gerne vil vide lidt om =)

Hvor ville i købe resevedele til en opel astra? bor selv ret tæt på en
THansen.

Hvilken voks behandling ville i bruge (hvis i selv skulle lave den, og
hvilken mouse ville i købe til at polere med) Her er prisen en vis
faktor så har du et spare tip så er jeg lydhør.

Og hvilken Shampoo ville i købe til bilen? Er en adm. gang opvaskemiddel
nok? Eller ville i bruge penge på et eller andet mærke?
Måske også et forslag til en børste.

Andre overvejelser i selv ville have, og evt. løsninger på disse =)

Så siger jeg mange tak, jeg synes i er super herinde tilat svare mig
førstegangs køberen fra Odense =)

Mvh Hanne

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-03-06 20:54

Hanne skriver:

> Hvor ville i købe resevedele til en opel astra? bor selv ret tæt på en
> THansen.

Eller
http://www.hoyer-autodele.dk/
http://www.krogslund.dk/shop.asp

> Hvilken voks behandling ville i bruge (hvis i selv skulle lave den

Sonax

> og
> hvilken mouse ville i købe til at polere med)

Klør 5.

> Og hvilken Shampoo ville i købe til bilen? Er en adm. gang opvaskemiddel
> nok? Eller ville i bruge penge på et eller andet mærke?

Sonax med voks

> Måske også et forslag til en børste.

En vaskesvamp.

> Andre overvejelser i selv ville have, og evt. løsninger på disse =)

Kig efter rust og rå den undervogns- og hulrumsbehandlet

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Brian

Dato : 02-03-06 21:31

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> En vaskesvamp.

Her ville jeg foretrække (hvis jeg ikke var for doven) en børste
hvor det er muligt at tilslutte rindende vand. Så får man ikke
slæbt skidt med rundt.

/Brian

Fra : Hanne

Dato : 02-03-06 21:40

Brian skrev:

> Her ville jeg foretrække (hvis jeg ikke var for doven) en børste
> hvor det er muligt at tilslutte rindende vand. Så får man ikke
> slæbt skidt med rundt.
>
> /Brian

Ahaa ja self, jeg har heldigvis mulighed for rindende vand, vi har en
vaskeplads ved mine lejligheder, skal bare have undersøgt mulighederne
for at komme til hanen, der er nemlig en boks omkring=)

Hanne

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-03-06 21:56

Brian skriver:

> Her ville jeg foretrække (hvis jeg ikke var for doven) en børste
> hvor det er muligt at tilslutte rindende vand. Så får man ikke
> slæbt skidt med rundt.

En svamp dypper du tit nok i sæbevandet og vrider let.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Brian

Dato : 03-03-06 13:02

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> En svamp dypper du tit nok i sæbevandet og vrider let.

Jeg snakker ikke om at holde den våd, men holde den "ren" og fri for lort.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-06 13:47

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Jeg snakker ikke om at holde den våd, men holde den "ren" og fri for lort.

Jeg vil vove den påstand at bruger du spand + svamp, er vaskehallen mere
skånsom, måske i det hele taget hvis du bruger spand. Der skal ihvertfald
bruges 5-6 spande før det kan sammenlignes med rindende vand.
Selv vasker jeg med regnvand pumpet op af en tønde, når det ikk er frosset
;),1. spules bilen med hård stråle overdethele inkl. bund, skærme. 2. Vask
med blød stråle og børste. 3. hvis meget beskidt, jeg har tid,lyst, topcoat
m. shampoo m. voks. 4. Aftør. med vaskskind. 5. Aftør alle dørfalse,
gummilister, d.bunde, motorrum. Tidsforbrug: ½ time i indkørslen og
~150-200l. vand.

Fra : Brian

Dato : 03-03-06 15:27

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> mere skånsom, måske i det hele taget hvis du bruger spand. Der skal
> ihvertfald bruges 5-6 spande før det kan sammenlignes med rindende

Det tror jeg også, det er derfor jeg ville bruge en børste med rindende
vand - hvis jeg ikke led af ungdomssløvsind.

> [...]
> har tid,lyst, topcoat m. shampoo m. voks. 4. Aftør. med vaskskind. 5.
> Aftør alle dørfalse, gummilister, d.bunde, motorrum. Tidsforbrug: ½

Det har jeg ikke tålmodighed til, hvis vejret ikke er 25+ grader, men jeg
plejer dog lige at køre en klud rundt ved dør og gummilister - især
med de temperaturer vi holder os for tiden.

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-03-06 19:08

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Det har jeg ikke tålmodighed til, hvis vejret ikke er 25+ grader,

Fordel: Man holder løbende øje med "forfaldet", og kan gribe ind hvis
nødvendigt. Og en ren bil køre nu altså bedre :).

Fra : Hanne

Dato : 02-03-06 21:39

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Klør 5.

Nu har jeg læst at andre herinde bruger en mouse, og er intereseret i et
bud på en sådan. Så er klør 5 jo ikke mærket for mig *gg*

Men mange tak for dit bud =)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-03-06 00:58

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Klør 5.

Har de sådan nogen ved thansen?

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-03-06 08:25

Finn Guldmann skriver:

> Har de sådan nogen ved thansen?

Nix, sådan noget universalværktøj forhandler de ikke der.

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-03-06 13:13

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Nix, sådan noget universalværktøj forhandler de ikke der.

Jeg kunne nemlig godt bruge at få den ene skiftet.

--
MVH Finn (6340) Opel Ascona 1,6 fra '86

Fra : Henrik B.

Dato : 02-03-06 23:45

"Hanne" <hanne@lyre.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa Allesammen

Hej Hanne.

> Og hvilken Shampoo ville i købe til bilen? Er en adm. gang opvaskemiddel
> nok? Eller ville i bruge penge på et eller andet mærke?

ALDRIG alm. shampoo/sulfo - det indeholder salte...

Knald & Luffe - Dét rykker!

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-03-06 08:14

Hanne wrote:
> Hejsa Allesammen
>
> Nu fik min kæreste og jeg et tilbud vi Bare ikke kunne sige nej til.
>
> Så inden for den næste uge er vi de lykkelige ejer af en Opel Astra 1,6i
> nz årgang '93.

Tillykke med den.

> Der er nogle praktiske ting jeg gerne vil vide lidt om =)
>
> Hvor ville i købe resevedele til en opel astra? bor selv ret tæt på en
> THansen.

Jeg ville vælge Mekonomen - min opfattelse af THansen er farvet af
udelukkende dårlige oplevelser. Mekonomen er professionelle, hvis du
forstår..

> Hvilken voks behandling ville i bruge (hvis i selv skulle lave den, og
> hvilken mouse ville i købe til at polere med) Her er prisen en vis
> faktor så har du et spare tip så er jeg lydhør.

Mouse? Allerede her er jeg stået af Alaska står i min plejekasse (og
har gjort det længe) - men jeg er ikke sammenligningens mand. Det
fungerer "godt nok" og så er det dét. Hempel laver fine
poleringsprodukter - mest til både så kig på etiketten om det dur til
lak. Sonax har også et godt ry.

> Og hvilken Shampoo ville i købe til bilen? Er en adm. gang opvaskemiddel
> nok? Eller ville i bruge penge på et eller andet mærke?
> Måske også et forslag til en børste.

Hvilkensomhelst autoshampoo uden voks - hvis man altså selv vokser den
bagefter. Køb en vaskebørste i en udstyrsforretning - kvaliteten er
følbar. Lange bløde børster, så skaftet ikke rammer lakken - og
afrundede kanter. Metax vaskehal er ik så ringe endda, hvis man bare
hjælper døde insekter og tjærepletter lidt på vej før vask. Læg
avissider (uden karrikaturer) på fronten og andre steder med pletter, og
søb det til i vand. Lad sidde 5-10 minutter.

> Andre overvejelser i selv ville have, og evt. løsninger på disse =)

Hvad med interiøret - indtil nu har du kun gjort den smuk for alle os
andre - men det er jo jeres bil, ikke?

--
vh
Torben

Fra : N/A

Dato : 03-03-06 19:53

Fra : Henning

Dato : 03-03-06 19:53

On Fri, 03 Mar 2006 16:24:27 +0100, Hanne <hanne@lyre.dk> wrote:

>Hej allesammen
>
>som jeg før har skrevet så skal vi have en dyt =)
>
>Opel astra 1,6i nz 93'er og 3 dørs.

Ikke for at skuffe dig - men de steder jeg har set annoncere efter
reklamebiler, stilles der faktisk krav til bilen. Din er simpelthen
for gammel og uinteressant!