Autocom - erfaringer??
Fra : Bo Velschow

Dato : 02-03-06 17:52

Hej gruppe

Inden for den allernærmeste fremtid udskiftes Mondeo'en med noget spritnyt
(og en hel del mere spændende! ).

Mondeo'en skal så afhændes, og umiddelbart er jeg nok mest indstillet på at
"bytte den ind" hos forhandleren af den nye bil (hans pris er dog en anelse
lavere end det, jeg finder på bilpriser.dk (Autocom's vurderings"værktøj"))
- men nu melder spørgsmålet sig: "Er det virkelig rigtig, hvad de siger i
reklamen"?? Dvs. kan man få mere ved at sælge bilen via Autocom - og holder
priserne, når man så har indgået aftale med en forhandler/opkøber?? Hvor
nemt er det at sælge bilen - dvs. risikerer jeg, at den står til salg i uge-
eller månedvis (hvor man jo stadig skal betale forsikring, ejerafgift mv.
(medmindre jeg afmelder den - hvilket jeg ikke har i sinde))??

Er der nogen i gruppen, der har gode og/eller dårlige erfaringer med
Autocom - og som vil dele ud af dem??

Alle kommentarer/erfaringer modtages med tak!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Lars

Dato : 02-03-06 18:36

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> wrote in message
> Er der nogen i gruppen, der har gode og/eller dårlige erfaringer med
> Autocom - og som vil dele ud af dem??

Hej.
Jeg har solgt to biler via Autocom, hvilket er gået over alt forventning.
Der har overhoved ikke været nogle problemer, og priserne var ca. også
højere end jeg fik tilbudt andre steder - selv ved privat salg.

Min helt klare opfattelse af autocom er professionelt, da det "kun" er
forhandlere der kan købe via autocom.
Mit råd vil være at være HELT ærlig når du bedømmer bilen og lægge billede
af bilen med således der ikke opstår misforståelser omkring skader ol - som
kan give nedslag i salgsprisen. Jeg var ærlig og beskrev bilernes faktiske
stand om fik nemt og hurtigt solgt de biler.
Det var så min historie
Skriv endelig hvis du mangler info.
Vh Lars

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-03-06 19:01

> Er der nogen i gruppen, der har gode og/eller dårlige erfaringer med
> Autocom - og som vil dele ud af dem??
>
> Alle kommentarer/erfaringer modtages med tak!

Havde en kammerat der solgte en bil, buddet var helt fint, men køber
forlangte et pænt nedslag, fordi sælger ikke havde skrevet der havde været
hund i bilen.
De blev ikke enige, alligevel ville Autocom have pengene som om salget var
gennemført, så han måtte punge ud efter at være truet med fogedret osv.

Niels

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-03-06 19:44

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> at "bytte den ind" hos forhandleren af den nye bil (hans pris er dog en
> anelse lavere end det, jeg finder på bilpriser.dk (Autocom's

Var det ikke autocom der var i medierne fordi de havde aftaler om priserne?
Jeg kan desværre ikke huske historien, måske der er andre der er bedre udi
den sport?

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan Jensen

Dato : 02-03-06 19:47

Som Lars skriver, vær hudløst ærlig, så fungerer det. Og man får
forholdsvist bedste priser ved helt almindelige standard-biler af
almindelige modeller, som forhandlerne nemt kan sælge. Specielbiler,
brian-biler m.v. sælger ikke godt.

Jan

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 02-03-06 21:48

Der var store problemer med autocom som blev afdækket i april 2005 af
Kontant-programmetm der var nogle ting som ikke var stuerene såvidt jeg
husker.
Noget med "aftalt spil" o.lign.

Derudover har selv søgt at få et bud derfra, men de ville ikke optage min
bil, da de ikke mente at den kunne indbringe den mindstepris jeg ønskede.
Det skal siges, at den og andre ligesindede, stod til klart over hvad de
mente jeg MÅTTE sælge den til!

JV