Vanvittige priser ved Mazda i DK på dele
Fra : Jens

Dato : 02-03-06 02:06

Ja så fik jeg da bekræftet min ide om at mazda i DK har skyhøje
reservedelspriser, var inde at bestille nogle pærer til instrumenbrættet til
min323F fra 2003.
Skal så snart have lavet 60000 km service det er en diesel og hører efter
prisen ca 6000kr siger han.
Også siger han at brændstoffilteret alene koster 1300 plus moms, det er
noget dyrt tænker jeg og finder regningen fra sidst jeg fik lavet service i
Tyskland der kostede det 33,50 Euro plus moms ca 251kr eller mere end
5dobbelt pris i DK de skulle skamme sig skulle de.
Jeg har lige fået pris på 60000 km service fra Mazda i Süderlügum prs 2700kr
incl efterfyldning af AC, så jeg fortsætter med at få lavet service i
Tyskland hvor den oplyste pris forøvrigt også holder.
Så kom jeg da af med min harme, nu må jeg jo så nok forberede mig på et chok
når jeg skal hente de 4 pærer.
Jens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-03-06 07:04

Jens skriver:

> Jeg har lige fået pris på 60000 km service fra Mazda i Süderlügum prs 2700kr
> incl efterfyldning af AC, så jeg fortsætter med at få lavet service i
> Tyskland hvor den oplyste pris forøvrigt også holder.

Nu findes der vel mere end 1 Mazda værksted i Danmark ?

Da jeg skuell ahve lavet 30kkkm service på min Golf tog jeg fat i en
håndfuld værksteder. De fleste svarede ikke på telefonen ud over med en
maskine, hvor man kunne blive stillet videre og et par af dem svarede
konstant ikke telefonen. De to jeg fik en pris på var i Ålestrup og
Randers.

Ålestrup kunne fortælle i løbet af 2 minutter at det ville koste ca 1500
kr og Randers var 1 uge om at vende tilbage med en pris på 2350 kr
(behøves jeg at fortælle at på daværende tidspunkt havde jeg opgivet
Randers og bestilt tid i Ålestrup?)

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 02-03-06 08:53

[snip]
> Skal så snart have lavet 60000 km service det er en diesel og hører efter
> prisen ca 6000kr siger han.

Hvor er det du har fået den pris? Det lyder ret vildt!

> Også siger han at brændstoffilteret alene koster 1300 plus moms, det er

Hos Tsvansen koster et brændsstoffilter til en 2.0 DITD den nette sum af
98,00... Inklusiv Moms!

> noget dyrt tænker jeg og finder regningen fra sidst jeg fik lavet service
> Tyskland der kostede det 33,50 Euro plus moms ca 251kr eller mere end
> 5dobbelt pris i DK de skulle skamme sig skulle de.

Det er garanteret en fejl. Et pollenfilter hos Thansen er ½ pris af Mazda's,
og det burde et brændstoffilter også ligge omkring.

> [...]
> incl efterfyldning af AC, så jeg fortsætter med at få lavet service i
> Tyskland hvor den oplyste pris forøvrigt også holder.

Ku' være man skulle overveje det næste gang. Min 6'er (diesel) har lige fået
lavet 40.000 km eftersyn (så vidt vides et af de små eftersyn) - 2900 ex.
aircon service.

> Så kom jeg da af med min harme, nu må jeg jo så nok forberede mig på et
chok
> når jeg skal hente de 4 pærer.

De 6000 skal du nok ikke bare tage for gode varer. Prøv at ringe lidt
rundt - jeg vil vædde et gammelt brændstoffilter på at du kan finde det
(væsentligt) billigere andre steder. Behøver det overhovedet at være et aut.
Mazdarati værksted?

Mvh
Michael