Audi A4 st. car årgang 1996
Fra : Remrem

Dato : 01-03-06 23:13

Hi

Findes der nogle kloge hoveder herinde som ved lidt om Audi A4 1,8 st.
car årgang 1996 som de har lyst til at dele. (Det er ikke turbo
modellen)

Jeg kunne godt tænke mig at høre om den er dyr at holde kørende, det
er selvfølgelig driftsomkostninger jeg tænker på, samlignet med andre
mærker. Ligger Audi højt i reservedels indekset i de mindre motor
modeller?

Så er der lidt om motoren og hvad man kan forvente af en 1,8 liter.
Søgninger på bilenbasen.dk giver dig flere bud hvor "tælleren" står på
150000 plus, kan man forvente mange problemfrie kilometer endnu eller
bør man finde biler med færre antal kørte?

På forhånd tak for jeres input

/torben

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 02-03-06 16:16

"Remrem" <REMREM@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 150000 plus, kan man forvente mange problemfrie kilometer endnu eller
> bør man finde biler med færre antal kørte?

Motoren er den mindste bekymring, bare du sørger for tandremsskift i god
tid...
Min egen har kørt 240k uden problemer og kører stadig dejligt!
Men den er lidt dyr at holde kørende, der er mange "kringlede" løsninger,
der gør det bøvlet at skifte f.eks. bærearme der slides hurtigere end
gennemsnittet.
Men hvis man selv kan eller kender en der ka´ så er det en dejlig bil.
Ellers se på vagcars.dk eller audiclub.dk

/Carsten