Sandblæsning/maling af stålfælge?
Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 27-02-06 11:49

Hej drenge

Nu nærmer tiden sig så småt for at sandalerne skal på bilen igen.
Mine kære stålfælge er efterhånden mærket af tidens tand, og er blevet lidt
rustne.
Jeg har tidligere fået dem sandblæst og pulverlakeret, og det har imho holdt
ganske godt til prisen (1000 kr for 4 stk incl. moms for 5 år siden).
Overvejelserne går nu på om man skulle forsøge selv at
slibe/sandblæse/male/trylle med dem.
Følgende spørgsmål trænger sig derfor på:

Hvad kræver det af en kompressor for at kunne sandblæse? Kan en af de
billige hobbymodeller klare jobbet?

Normalt plejer tanken om at male noget i nærheden af en bil at få navnet
Motip til at springe frem på skærmen. Mener engang at have set at de også
har noget fælgmaling. Er det det rette at bruge eller findes der bedre
alternativer?

Og endelig - er den rette fremgangsmåde - slib, grundmal og mal, eller har
jeg overset noget?

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-06 12:07

> [...]
> holdt
> ganske godt til prisen (1000 kr for 4 stk incl. moms for 5 år siden).

Hejsa Ole

Så lige du var her fra byen af, har du prøvet at høre på prisen ude hos
http://www.aj-coating.dk
Der fik jeg sandplæst/pulverlakeret et motorcykelstel og en MASSE dele for
700 incl moms !!! så sådan 4 fælge kan da ikke koste mange basører

Mvh
Morten

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 27-02-06 17:06

"Juel" <him> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der fik jeg sandplæst/pulverlakeret et motorcykelstel og en MASSE dele for
> 700 incl moms !!! så sådan 4 fælge kan da ikke koste mange basører

Tak for tippet. Jamen det var lige nøjagtig hos dem jeg fik gjort det sidst.
Det kunne da godt være man skulle hive fat i dem igen og håbe på at det var
blevet billigere siden sidst.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-02-06 15:07

Ole Gaarde Kristensen skriver:

> Jeg har tidligere fået dem sandblæst og pulverlakeret, og det har imho holdt
> ganske godt til prisen (1000 kr for 4 stk incl. moms for 5 år siden).

Hvad skal du give i dag ?

> har jeg overset noget?

Ja for helvede selv ikke til 1200 kr for 4 fælge incl moms er det værd
at begynde selv !

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 27-02-06 17:08

> Ole Gaarde Kristensen skriver:

> Hvad skal du give i dag ?

Har ikke spurgt - men det gør jeg i morgen.

> Ja for helvede selv ikke til 1200 kr for 4 fælge incl moms er det værd
> at begynde selv !

Næh - det kan du faktisk godt have ret i. Det er sikkert et større arbejde
at gøre det selv end jeg lige forestiller mig. Og hvad værre er, kan jeg
sikkert ikke få et lige så pænt resultat ud af det som de kan.
Jeg tror jeg går i gang med at ombestemme mig - tak for sparket

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-02-06 18:09

Ole Gaarde Kristensen skriver:

> Har ikke spurgt - men det gør jeg i morgen.

Okay

> Næh - det kan du faktisk godt have ret i. Det er sikkert et større arbejde
> at gøre det selv end jeg lige forestiller mig. Og hvad værre er, kan jeg
> sikkert ikke få et lige så pænt resultat ud af det som de kan.

Indkøb af sand, sandblæsningsudstyr, maling (grunder + farve + evt lak)
og malerudstyr. Dertil kommer et lokale der er rent og varmt nok til at
male i og beskidt nok til at sandblæse i (okay, du kan evt gøre det
udendørs).....

> Jeg tror jeg går i gang med at ombestemme mig - tak for sparket

Velbekom

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : KASO

Dato : 27-02-06 22:39

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> alternativer?
>
> Og endelig - er den rette fremgangsmåde - slib, grundmal og mal, eller har

En hurtig afrensning, en gang Hammerite (rust-/grunder + færdigmaling i 1) +
4 stk. pæne hjulkapsler. Er de ikke meget medtagne, kan afrensning og maling
springes over. Resultatet er pænere (smag og behag, men selv i flotteste
lakering, er stålfælge ret kedelige imho.), billigere og lettere....