Importer specil udstyrs model fra udlandet~
Fra : Dinovo

Dato : 27-02-06 10:19

Hej i gruppen,

Et familiemedlem har netop solgt hans 3 år gamle Seat for at få den
udskiftet med en stationcar grundet familie forøgelse.I den
forbindelse har han overvejet at importere en Renault Laguna 2,0T
Initiale fra Tyskland, årgang 12/2003 og har kørt 160.000km.

Selve motoren som har 170HK og ikke 140 som den standard 140Hk motor
har, troede jeg sådan set ikke var blevet markedsført i DK. Men så
fandt jeg en prisliste fra Renault fra sidste år hvor den er beskrevet
så det må den så havde gjort. Men da jeg også selv kører Renault
ved jeg at udstyrsversionen Initiale ikke bliver markedsført i DK.
Jeg tænker så på hvor meget og hvad en synsmand vil lægge i dette?
Er det noget der trækker op eller ned, eller er de ligeglade? Initiale
modellen er Renaults topmodel i udlandet, dvs den er proppet med udstyr
inkl. lædersæder, orginal farve navigation, xenon lys,
parkeringssensor og jeg skal komme efter dig - kort sagt alt hvad man
kan proppe i den, det har den.

Vi har fået en god pris fra forhandleren i tyskland (set i forhold til
lign. modeller på markedet dernede), men han er selvfølgelig lidt
nervøs for hvordan en synsmand ville stille sig overfor en speciel
model.

Nogen erfaringer med dette?

Derudover; findes der en hurtigere måde at få forhåndsvurderet bilen
på? Jeg har selv undersøgt priser på en anden bil til mig selv, og
sendte så en forhåndvurdering ind. Denne fik jeg først svar på 1½
måned efter de havde modtaget den - til den tid kan man jo risikere at
bilen man spørger på er solgt til anden side!

/Dinovo

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-06 17:45

"Dinovo" <lundable@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Når bilen er under 8 år skal der jo betales afgifter af udstyr også, derfor
bliver den nok ikke billig at få på danske plader. Jeg ville ikke købe den
før jeg har fået en forhåndsvurdering, selv om man måske risikerer at den
bliver solgt til anden siden i mellemtiden.

--
Tom