What!? Gokart på plader!?
Fra : Lars Jensen

Dato : 26-02-06 22:47

Kan det virkelig være rigtigt!?

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=23767554

Jeg synes godt nok det virker lidt vildt...

Lars B

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-02-06 22:52

Lars Jensen wrote:
> Kan det virkelig være rigtigt!?
>
> http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=23767554
>
> Jeg synes godt nok det virker lidt vildt...

Hellere den, end en af de der 4 hjulede kanlleter.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Leonard

Dato : 26-02-06 23:01

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>Hellere den, end en af de der 4 hjulede kanlleter.

Hvorfor det?
- trafiksikkerheden er nok lige ringe, men på en ATV mærkes
hastigheden helt anderledes og når lortet gynger som en gummiged, der
er gået i selvsving, så har man ligesom fået advarslen om at nu er der
ikke meget styr på det længere.

Jeg tror køreegenskaberne er bedre for gokarten på asfalt, men jeg
tror også at man dør hurtigere.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-02-06 23:12

Leonard wrote:

> [...]
> ikke meget styr på det længere.
>
> Jeg tror køreegenskaberne er bedre for gokarten på asfalt, men jeg

Med gocarten er jeg ikke så bange for at vælte i et sving

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Leonard

Dato : 26-02-06 22:57

Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> wrote:

>Kan det virkelig være rigtigt!?
>
>http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=23767554
>
>Jeg synes godt nok det virker lidt vildt...

Ja, det kan vi jo takke de harmoniserede regler i EU for.
Underligt at den her slags kan de godt finde ud af at harmonisere, men
registreringsafgifterne, dem røres der absolut så lidt ved som muligt
og når der røres så mege langsomt og helst uden at fortælle om det på
en simpel måde.

Det vildeste er at den må køre på motorvejen, og da der er
sikkerhedssele i, så skal du ikke køre med styrthjelm.
Men det kan være genvejen til en bil uden reg.afgift, hvis altså man
er så heldig at overleve mødet med noget der er større end en Fiat
Cinqucento

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-06 23:00

> Men det kan være genvejen til en bil uden reg.afgift, hvis altså man
> er så heldig at overleve mødet med noget der er større end en Fiat
> Cinqucento

der står at han har givet 25K i reg afgift !!!!

/Juel

Fra : Leonard

Dato : 26-02-06 23:05

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

>der står at han har givet 25K i reg afgift !!!!

Ja, det er sgu da billigt.
Hvad koster en Mercedes V-Class indrettet til 5 personer i
reg.-afgift?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-06 08:05

> Ja, det er sgu da billigt.
> Hvad koster en Mercedes V-Class indrettet til 5 personer i
> reg.-afgift?

hehe billigt ??? for en lille sløv æske uden tag og i
du-bliver-slået-ihjel-hvis-du-bliver-ramt-af-en-ellert klassen..
det ville jeg godt nok ikke gi 25k for så da hellere en gammel golf II..

/Juel

Fra : Leonard

Dato : 27-02-06 10:16

"Juel" <him> wrote:

>hehe billigt ??? for en lille sløv æske uden tag og i
>du-bliver-slået-ihjel-hvis-du-bliver-ramt-af-en-ellert klassen..
>det ville jeg godt nok ikke gi 25k for så da hellere en gammel golf II..

Du misser pointen, for ved at blive slået kun næsten ihjel i denne
lille raket til 25k i afgift er der stor chance for at få lov til at
købe en spritny Mercedes V-Class med hele udstyrspakken til 0 kr i
afgift
Det kræver (næsten) kun 2 ting:
1. at man overlever
2. at man derefter er kørestolsbruger

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-06 10:34

> Det kræver (næsten) kun 2 ting:
> 1. at man overlever
> 2. at man derefter er kørestolsbruger

BLING(tm) hehe ok got it ))

/Juel

Fra : Lars Jensen

Dato : 26-02-06 23:02

Leonard wrote:

> [...]
> Men det kan være genvejen til en bil uden reg.afgift, hvis altså man
> er så heldig at overleve mødet med noget der er større end en Fiat

Det er også sikkerheden jeg tænker på.

Jeg ville nødigt sidde fastspændt i sådan en fætter, og ramme noget der
er hårdere end pap, med 80Km/t...

Lars B

Fra : Leonard

Dato : 26-02-06 23:08

Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> wrote:

>Jeg ville nødigt sidde fastspændt i sådan en fætter, og ramme noget der
>er hårdere end pap, med 80Km/t...

Netop, det er skideskægt at køre gokart, men jeg foretrækker nu en
lukket bane, hvor de andre kører samme størrelse og hvor kanterne er
polstret med gamle dæk.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Lars Jensen

Dato : 26-02-06 23:15

Leonard wrote:

> Netop, det er skideskægt at køre gokart, men jeg foretrækker nu en
> lukket bane, hvor de andre kører samme størrelse og hvor kanterne er
> polstret med gamle dæk.

Enig - jeg suxx godt nok til at køre Kart, men sjovt er det, under
kontrolerede forhold, på lukket bane...

Men jeg skulle satme ikke nyde en tur på motorvejen i sådan en vogn der...

Lars B

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-02-06 23:11

Lars Jensen wrote:

> Jeg ville nødigt sidde fastspændt i sådan en fætter, og ramme noget
> der er hårdere end pap, med 80Km/t...

Jeg har prøvet med høj fart i en bogcart at drøne ind i en kæmpe busk.

Der var jeg meget glad for selen.

I øvrigt blev buske omplantet ved sammenstødet.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Lars Jensen

Dato : 26-02-06 23:16

Uffe Ravn wrote:

> Jeg har prøvet med høj fart i en bogcart at drøne ind i en kæmpe busk.
>
> Der var jeg meget glad for selen.
>
> I øvrigt blev buske omplantet ved sammenstødet.

Hehehe, og så har en busk ikke helt samme "tæthed" som en 40 tons DAF...

> Mvh. Uffe Ravn

Lars B

Fra : Barfly.

Dato : 26-02-06 23:00

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> wrote in message
> Kan det virkelig være rigtigt!?
>
> http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=23767554
>
> Jeg synes godt nok det virker lidt vildt...
>
> Lars B

citat 'MED EN TOTAL VÆGT PÅ 200 KG KOSTER DEN KUN 222.- I VÆGTAFGIFT DETTE
ER VEL OGSÅ DET BILLIGESTE I DK'

Vægtafgift!???!...var det ikke noget man betale for ca 10 år siden?,-nu
hedder det jo grøn ejerafgift.

Fra : Leonard

Dato : 26-02-06 23:03

"Barfly." <unvalid@(SSSSS)mail.dk> wrote:

>citat 'MED EN TOTAL VÆGT PÅ 200 KG KOSTER DEN KUN 222.- I VÆGTAFGIFT DETTE
>ER VEL OGSÅ DET BILLIGESTE I DK'

Det er det så ikke, jeg betaler kun 160,- kr. pr. år for min 1.200 kg
tunge Lupo.

>Vægtafgift!???!...var det ikke noget man betale for ca 10 år siden?,-nu
>hedder det jo grøn ejerafgift.

Jo, men det er der godt nok stadig mange der ikke har opdaget.
Og når man kalder sig Richard Pot, så er det jo nok ikke studenterhuen
der holder fødderne ved jorden

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-02-06 18:45

Leonard wrote:

> Og når man kalder sig Richard Pot, så er det jo nok ikke studenterhuen
> der holder fødderne ved jorden

Jeg kender manden og ved, at Pot blot er en forkortelse af hans efternavn og
altså ikke noget stemningsgræs

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-02-06 23:25

"Barfly." <unvalid@(SSSSS)mail.dk> skrev :

>Vægtafgift!???!...var det ikke noget man betale for ca 10 år siden?,-nu
>hedder det jo grøn ejerafgift.

Pjat med dig - på mine girokort står der vægtafgift sort på hvidt !

--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-02-06 23:33

jan@stevns.net wrote:

> Pjat med dig - på mine girokort står der vægtafgift sort på hvidt !

Barfly forsøger at fortælle, at mennesker som dig og mig, der betaler
vægtafgift er en uddøende race.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-06 07:28

> Barfly forsøger at fortælle, at mennesker som dig og mig, der betaler
> vægtafgift er en uddøende race.

Ja, vi må stå sammen, for at holde alt det nymodens skrammel fra kroppen ;).

Fra : Leonard

Dato : 27-02-06 10:17

jan@stevns.net wrote:

>Pjat med dig - på mine girokort står der vægtafgift sort på hvidt !

Nu er det jo også lige før at dine biler er mere antikke end du selv
er

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-02-06 20:13

Leonard <usenet@leonard.dk> skrev :

>Nu er det jo også lige før at dine biler er mere antikke end du selv
>er

hmmmm....... :)

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-02-06 23:10

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det virkelig være rigtigt!?
>
> http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=23767554
>
> Jeg synes godt nok det virker lidt vildt...
>
> Lars B

Tja - i sommer troede jeg jeg så en VW type I uden karosseri men med et
rørgitter-"karosseri" i stedet. Desværre var jeg på arbejdet = så den fra 4.
sal, så jeg ku ikke rigtigt se detaljer - ud over at der altså var DK plader
på den.
Fandt den et par måneder senere i gården hos Enghave Motor - det var faktisk
en PGO Twister. Noget mindre en VW type I, men meget i samme silhouet.
Se på www.enghavemotor.dk ~ motorcykler ~ ATV'ere ~ ATV for fun.
Næh - vent nu lige lidt - den her er da slet ikke stor nok ! Den, jeg så,
fortalte de i forretningen at den havd en 150 ccm motor - og kostede omkring
60.000 ! Men grundliggende ligner de meget hindanden - eneste iøjenfaldende
forskel er sæderne. Gade-modellen har da vist enkeltsæder...
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : Leonard

Dato : 26-02-06 23:15

"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.dk> wrote:

> [...]
>fortalte de i forretningen at den havd en 150 ccm motor - og kostede omkring

Den er inde under ATV Utilities ...

Den har da i det mindste en styrtbøjlelignende ting, men man slår sig
nok alligevel.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-02-06 23:23

> Den er inde under ATV Utilities ...
>
> Den har da i det mindste en styrtbøjlelignende ting, men man slår sig
> nok alligevel.
>
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
> ::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Jeps - fandt den lige selv, men du overhalede indenom

Hvorfor mon den ikke er vinduer i dørene - det trækker da infamt uden
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 27-02-06 11:06

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> wrote in message
> Kan det virkelig være rigtigt!?
>
> http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=23767554

Med 2-taktsmotor. Troede at EU havde stoppet importen af den type motor.

Benny