MS Windows
briani 27239
Windows Genuine Advantage Notification (KB~
Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-03-06 19:09

den står opdateringer med høj prioritet.

jeg ved godt min win er ægte da den fulgte med min bærbare... hvad er den
ellers god for?
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-03-06 19:25

<http://support.microsoft.com/kb/905474>

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-03-06 19:34

Hej!

sniper_Nolight wrote:

> jeg ved godt min win er ægte da den fulgte med min bærbare... hvad er den
> ellers god for?

Det er en underlig opdatering. Den er kun til brug for dem, som har en uoriginal
Windows, og de vil ikke have den installeret

Magen til nyttesløs programmering skal man da lede længe efter

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-03-06 21:07

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

> [...]
> uoriginal Windows, og de vil ikke have den installeret
>
> Magen til nyttesløs programmering skal man da lede længe efter

Som jeg forstår det, der står på Microsofts hjemmesider, så skal det
bruges af kunden, til at checke om den Xp kunden har købt er ægte.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-03-06 23:03

Hej!

Axel Hammerschmidt wrote:
> Som jeg forstår det, der står på Microsofts hjemmesider, så skal det
> bruges af kunden, til at checke om den Xp kunden har købt er ægte.

Du er blevet assimileret af Microsoft hvilket har bevirket, at du tror
ovenstående

(Det kan da godt passe, men jeg tror det er sjældent, at folk er i tvivl om
ægtheden.)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-03-06 23:12

Hej Axel Hammerschmidt, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Som jeg forstår det, der står på Microsofts hjemmesider, så skal
> det bruges af kunden, til at checke om den Xp kunden har købt er
> ægte.

Ikke som jeg forstår det. Der er to programmer, som jeg tror, at nogle
her i tråden blander. Måske fordi de kom samtidigt og på bedste
microsoftsk hedder næsten det samme.

Det ene er "Valideringsværktøjet Windows Genuine Advantage" (KB892130),
der helt korrekt er lavet til at tjekke, om ens Windows XP er pletfri.
Det skal installeres, før man kan anvende Windows Update igen, ligesom
det ikke kan afinstalleres.

Det andet er "Windows Genuine Advantage Notification" (KB905474), der
giver en et vink om, hvad man skal, hvis det førstnævnte program
brokker sig.
Det må man godt springe over, ligesom man fint kan afinstallere det.

Pointen er jo, at valideringsværktøjet måske gør vrøvl, skønt man ikke
burde få vrøvl. Nogen uden ret til at bruge ens licensnummer har måske
tilfældigt brugt det, hvorfor nummeret blacklistes.
Altså kan program to ("Notification") fortælle, hvad man skal gøre,
hvis man ellers mener, at man har et helt legalt Windowsprogram.

(Man skal ringe til et telefonnummer og fortælle det. Har man deres
ægthedsstrimmel og "én eller anden form for kvittering", får man så et
andet stukket ud samt en vejledning i, hvordan man ændrer det etc.
Formentlig også en undskyldning for bøvleriet).

Sådan forstod jeg i hvert fald Microsofts sider om det efter en hurtig
scanning af dem, inden jeg installerede dem i går.

NB: Med "kan" dit og "kan ikke" dat menes blot, at det er hensigten fra
Microsofts side.
--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-03-06 23:54

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> wrote:

> [...]

<snip>

> Pointen er jo, at valideringsværktøjet måske gør vrøvl, skønt man ikke
> burde få vrøvl. Nogen uden ret til at bruge ens licensnummer har måske
> tilfældigt brugt det, hvorfor nummeret blacklistes.

OK. Det er så mere omfattende.

Jeg har somme tider undret mig, når jeg står i en af mega-butikkerne og
ser på kasserne med systemenheder fra de forskellige producenter som HP
etc, at de har trykt licensnummeret uden på kassen. Det må da være en
nem sag at skrive det ned og ta' det med sig.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-03-06 17:16

> Det er en underlig opdatering. Den er kun til brug for dem, som har en
> uoriginal Windows, og de vil ikke have den installeret
>
> Magen til nyttesløs programmering skal man da lede længe efter

mine tanker genau

uanset hvordan man tolker microsofts forklaring virker det som noget
overvågningshalløj...

Fra : Ole

Dato : 05-03-06 21:09

> [...]
> sniper_Nolight
>
> http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Valideringsværktøjet Windows Genuine Advantage (KB892130)
710 KB , 2 minutter
Valideringsværktøjet Windows Genuine Advantage giver dig mulighed for at
bekræfte, at din kopi af Microsoft Windows er original. Værktøjet validerer
din Windows-installation ved at kontrollere produkt-id og
produktaktiveringsstatus for Windows.

Samlet: 710 KB , 2 minutter

Fra : Bitflux

Dato : 05-03-06 22:38

Ole skrev:
> [...]
> bekræfte, at din kopi af Microsoft Windows er original. Værktøjet validerer
> din Windows-installation ved at kontrollere produkt-id og

Hej Alle
jeg ved ikke med jer, men jeg blev ret gal på Microsoft. Hvis man vælger
"Hurtig Installation" får man ikke nogen som helst information om at dit
operativsystem bliver kontrolleret - vælger man i stedet den manuelle
skal man vælge ja til en stor kasse tekst.

Det jeg er sur over, er at Microsoft "sniger" sig til at verificere din
Windows XP uden dit vidende. Jeg har selv rent mel i posen og mener at
piratsoftware skader software branchen - men den slags små numre gør mig
gal, fordi Microsoft i mine øjne misbruger tilliden og ønsket om en
sikker computer til den slags ting.

på min skala får den 10 ud af 10 mulige sure opstød her fra

m.v.h.
Bitflux

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-03-06 17:17

> [...]
> bekræfte, at din kopi af Microsoft Windows er original. Værktøjet
> validerer din Windows-installation ved at kontrollere produkt-id og

jep jeg er med på det - det er mere programmets egentlige værdi jeg er i
tvivl om - andre i gruppen forklarer det meget godt, men stadig... det
fremstår lidt ømt

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-03-06 17:55

> jep jeg er med på det - det er mere programmets egentlige værdi
> jeg er i tvivl om - andre i gruppen forklarer det meget godt, men
> stadig... det fremstår lidt ømt

For brugeren er det naturligvis uden værdi. (Ligesom så meget andet fra
Microsoft

For Microsoft har det den intentionelle værdi, at det bedre end den
hidtige metode (eller i kombination med denne..?) kan fange potentielle
piratudgaver.

Mht. svar på dit andet indlæg,
<news:440c6033$0$27627$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>: Ja, men det er
jo også hele hensigten.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : ain

Dato : 05-03-06 22:57

> den står opdateringer med høj prioritet.
>
> jeg ved godt min win er ægte da den fulgte med min bærbare... hvad er den
> [...]
Uanset hvad man føler for MS, så vælg brugerdefineret opdatering.
så vælger man da selv, hvad der skal opdateres.
Det er ikke alt man har brug for..
/ain

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-03-06 23:24

Hej ain, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Uanset hvad man føler for MS, så vælg brugerdefineret opdatering.
> så vælger man da selv, hvad der skal opdateres.

Det gør du da med begge to.

Lige i dette specielle tilfælde bliver man dog påduttet
"Valideringsværktøjet Windows Genuine Advantage" (KB892130), men det er
uanset hvilket man vælger.

> Det er ikke alt man har brug for..

Hurtig: Hotfixes - som man kan vælge til eller fra efter behag.

Brugerdefineret: Hotfixes plus en masse ekstra (alt fra små bjælder for
at få et pænere Outlook til faktiske fejlrettelser, der dog intet har
med sikkerhed at gøre) - som man kan vælge til eller fra efter behag.

Så du bliver ikke prakket mere på via den hurtige. Du får bare nogle
ikke-sikkerhedsrelaterede patches at vælge til eller fra derudover,
hvis du tager den brugerdefinerede.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm