MS Windows
briani 27239
Vise antal filer i et directory?
Fra : sdsf

Dato : 05-03-06 18:38

explorer i WindowsXP kan sættes til at vise detaljer,
men jeg kan ikke få den til at vise antal filer i et directory.

Det må vel være muligt på en eller anden måde?

Det er jo meget praktisk når man rydder op.
Det ville også være fint hvis man kunne få
en søjle med samlet størrelse af filerne i et directory.

Fra : jda

Dato : 05-03-06 19:23

Sun, 05 Mar 2006 18:37:44 +0100, ved hjælp af elektroniske
kommunikationsmidler udtrykte sdsf sig i dk.edb.system.ms-windows på
følgende måde:

Treesize: http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml og så er den
gratis
--
Jakob

Fra : sdsf

Dato : 05-03-06 21:34

jda skrev:
> Sun, 05 Mar 2006 18:37:44 +0100, ved hjælp af elektroniske
> kommunikationsmidler udtrykte sdsf sig i dk.edb.system.ms-windows på
> [...]
Tak, den er nyttig ved oprydning, og det ser også ud til at det var
tanken med programmet.

Den kan vist ikke vise antal filer der er i mapper?

Fra : jda

Dato : 05-03-06 21:46

Sun, 05 Mar 2006 21:34:06 +0100, ved hjælp af elektroniske
> [...]

> tanken med programmet.
>
> Den kan vist ikke vise antal filer der er i mapper?

højreklik på en mappe og vælg 'egenskaber' Det burde give dig antallet af
filer i mappen
--
Jakob

Fra : L.E.P.

Dato : 06-03-06 08:35

Sun, 05 Mar 2006 18:37:44 +0100, skrev sdsf <sdsf@her.der.dk> :

> [...]
>
>Det er jo meget praktisk når man rydder op.
>Det ville også være fint hvis man kunne få
>en søjle med samlet størrelse af filerne i et directory.

Står antallet af objekter/filer og deres samlede størrelse ikke i
Statuslinien?

Hilsen Lars.

Fra : sdsf

Dato : 06-03-06 13:44

L.E.P. skrev:

> Står antallet af objekter/filer og deres samlede størrelse ikke i
> Statuslinien?
Hvad er statuslinien for noget?

Fra : emj

Dato : 06-03-06 15:25

sdsf skrev:

>Hvad er statuslinien for noget?

Linjen nederst på dit skærmbillede - lige over proceslinjen.
Hvis du ikke kan se din statuslinje, kan du i menuen vælge
VIS/Statuslinjen
Statuslinljn kan ses i alle programmer.
Hilsen emj

Fra : Åge

Dato : 06-03-06 19:15

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Linjen nederst på dit skærmbillede - lige over proceslinjen.
> Hvis du ikke kan se din statuslinje, kan du i menuen vælge
> [...]

Endnu en sandhed med modifikationer...

Fra : L.E.P.

Dato : 06-03-06 15:45

Mon, 06 Mar 2006 13:44:08 +0100, skrev sdsf <sdsf@her.der.dk> :

>Hvad er statuslinien for noget?

Det er en den linie der er aller nederst i vinduet med
Stifinder(Explorer). Hvis du ikke kan se den, kan du slå den til under
menuen Vis.

Hilsen Lars