MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Afvikle Gl.Dos-spil i Windows XP Home
Fra : Jan Lund Rasmussen

Dato : 04-03-06 11:39

Hej

Kan nogen beskrive hvordan subj. kan lade sig gøre.

Når jeg starter spillet fra en dos-prompt, kører det meeeeeget langsomt.

På forhånd tak
Jan

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-03-06 12:35

Jan Lund Rasmussen wrote:

> Kan nogen beskrive hvordan subj. kan lade sig gøre.
> Når jeg starter spillet fra en dos-prompt, kører det meeeeeget langsomt.

WinXP har ikke MS-dos som Win9x-serien havde. Derfor skal WinXP emulere
MS-dos og det sker ikke altid lige godt.

Du kan evt. prøve DOS-BOX. Det kan køre under Windows.
http://dosbox.sourceforge.net/

Eller du kan vælge at starte computeren op med noget andet end Windows. Du
kan lave en MS-dos diskette, eller hente fx. FreeDOS.

Endelig kan du også risikere at din computer er for hurtig til de gamle
spil. Til det kan programmet MOSLO være nyttigt.

--
Mvh. Lars

Fra : Jan Lund Rasmussen

Dato : 04-03-06 16:56

Lars Jørgensen <no@email.invalid> wrote in

> WinXP har ikke MS-dos som Win9x-serien havde. Derfor skal WinXP
> emulere MS-dos og det sker ikke altid lige godt.
>
> Du kan evt. prøve DOS-BOX. Det kan køre under Windows.
> http://dosbox.sourceforge.net/
Har nu prøvet DosBox med 2 gamle spil (Guldkorn og Jamespond 2) som
fungerer fint både lyd og grafik.

Tak for hjælpen Lars

MVH
Jan

Fra : Åge

Dato : 04-03-06 13:05

"Jan Lund Rasmussen" <jan-lund-rasmussen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Kan nogen beskrive hvordan subj. kan lade sig gøre.
>
> Når jeg starter spillet fra en dos-prompt, kører det meeeeeget langsomt.

Du får vel ingen DOS-prompt i Windows XP?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-03-06 14:23

Åge wrote:
> Du får vel ingen DOS-prompt i Windows XP?

Nej - men man har en kommandoprompt, hvor man kan køre de fleste
DOS-programmer uden problemer.

Alle de "gode gamle" DOS-kommandoer virker også fint her.

Det er dog som en anden nævner ikke er helt rigtig DOS, men en
emulering af DOS.

Enkelte spil virker så ikke helt godt - men langt de fleste
fungerer OK.

Jan