MS Windows
briani 27239
Ugyldig partitiontabel ?
Fra : Birger

Dato : 03-03-06 23:10

Jeg har tilsyneladende fået rodet mere end jeg burde efter at have forsøgt
mig med anvendelsen af Acronis True Image til at skabe et image af mit C:\
Jeg har en disk som er partitioneret i C:\ og D:\ og C:\ har jeg lavet et
image af til D:\ som i øvrigt også indeholder al min backup. Samtidig har
jeg lavet en boot CDR fra Acronis True Image og da jeg skulle teste den og
forsøge at genindlæse det netop dannede image kom fejlen "image corrupted"
fra programmet. Nå, det går vel nok - jeg forsøger bare at lave et nyt image
med andre instillinger, men PC'en ville nu pludselig ikke boote fra C:\ som
vanligt....
Master Boot Record var tilsyneladende beskadiget, men da jeg alligevel godt
ville ændre en del i min installation gik jeg i gang med en total manual
reinstallation af min XP Home fra bunden på C:\ men få minutter inde i
processen, hvor WinXP installations CDR fjernes fra drevet ville maskinen
ikke boote og fejlen Ugyldig partition tabel er det eneste som kommer frem!

Nu aner jeg ikke hvad jeg skal gøre da maskinen er totalt død (jeg har
forsøgt 2-3 gange nu men samme resultat)?

Al min backup ligger på den anden partition på disken og jeg kan slet ikke
få maskinen i gang - nogen som kan give et råd her til, hvordan jeg kan
komme videre uden at miste mine backup'er der fylder 8-10 Gb ?

Hilsen

Birger

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 03-03-06 23:56

"Birger" <bholm@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:4408bec7$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> ikke boote og fejlen Ugyldig partition tabel er det eneste som kommer frem!

Det lyder lidt mærkelig at fjerne installationscd midt under installation ?

Fra : Nørd

Dato : 04-03-06 12:15

Partition Table Doctor will automatically check and repair the boot sector
of the partition.

http://www.ptdd.com/fixboot.htm