MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win 98 + XP til Win 98SE + XP
Fra : CT

Dato : 03-03-06 19:58

Hej

Jeg har en PC hvor jeg har 2 harddiske. Den en med Win 98 og nr. 2 med
XP pga. børnenes gl. spil som ikke vil køre på XP (heller ikke i
kombatilitetstilstand win 98).

Det er en maskine som er væsentlig nyere end Win 98, så jeg havde
faktisk en del problemer med at lægge win 98 ind. Det var svært at
finde drivere, og en enkelt kunne jeg ikke finde: Lydkortet (ADI
SoundMAX onboard audio) findes der desværre kun drivere som passer fra
Win 98SE og opefter.

Jeg havde så et gl. lydkort, men det er der problemer med, så det ser
ud til at min eneste løsning er at installere Win 98SE på den første
harddisk.

Mit spørgsmål er hvordan jeg lettest kommer om ved dette. Skal jeg
godt gå den tunge vej og installere alt igen, eller er der en genvej,
så jeg i det mindste slipper for at ændre på XP-harddisken og stadig
har bootmenuen hvor jeg vælger mellem de to styresystemer.

Håber der er en som kan hjælpe.

CT

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-06 21:01

"CT" <tofte1@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Svar:

Mig bekendt kan du kun opgrade dit styresystem, ikke nedgradere, så det er
vist forfra med WIN 98 men har du prøvet at kigge eftere drivere til lydkort
m.m. på driverguide.com ?

Jeg har downloadet en driver til SoundMAX som efter oplysningern skulle
passe til WIN 98 og hvis du er interesseret vil jeg gerne sende den til dig
pr. e-mail.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-03-06 22:18

Hej CT, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> finde drivere, og en enkelt kunne jeg ikke finde: Lydkortet (ADI
> SoundMAX onboard audio) findes der desværre kun drivere som passer

Har du prøver via google?
<http://www.google.dk/search?q=SoundMAX+driver+windows+98>

Så vidt jeg kan se, er bl.a.
<http://h18007.www1.hp.com/support/files/evonotebook/us/download/18088.html>
den rigtige. (Men tjek selv alternativerne via google-linket, da
jeg ikke kender lydkortet).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm