MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows update, øge pladsen spørgsmål?
Fra : Henning Lund

Dato : 03-03-06 16:11

Er der ikke noget med at der ligger nogle filer man kan slette
fra windows update? Jeg mener det er noget med man så ikke kan
fjerne opdateringen igen hvis det er det man vil. Hvor meget
fylder alle opdateringer til XP, de der kan fjernes?
Jeg spørger fordi den ene af mine knægtes C drev er ved at løbe
fuld pga. div. instalationer til spil mm der lægger sig
automatisk på C drevet.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : ///M

Dato : 03-03-06 16:18

Henning Lund wrote:
> Er der ikke noget med at der ligger nogle filer man kan slette
> fra windows update?

c:\windows\$NtUninstall*

> Hvor meget
> fylder alle opdateringer til XP, de der kan fjernes?

Hos mig ~500 MB

> Jeg spørger fordi den ene af mine knægtes C drev er ved at løbe
> fuld pga. div. instalationer til spil mm der lægger sig
> automatisk på C drevet.

Der er kun meget få ting der fuld-automatisk lægger sig i c:\program files.
Men okay!
Du køber ikke mange dage ved at slette de 500 MB, så mit råd er at
repartitionere dit c-drev hvis du virkelig ikke kan installere spillene
andre steder :)

///M

Fra : Henning Lund

Dato : 03-03-06 16:26

///M wrote:

> c:\windows\$NtUninstall*

Fino, takker.

> Der er kun meget få ting der fuld-automatisk lægger sig i
> c:\program files. Men okay!

Kender du ikke knægte på 15 som ikke kan få spillet lagt hurtigt
nok ind, og ikke ser hvilke valgmuligheder man har?

> Du køber ikke mange dage ved at slette de 500 MB,

Tjoe der er 700 i forvejen.

>så mit råd
> er at repartitionere dit c-drev hvis du virkelig ikke kan
> installere spillene andre steder :)

Du? næe jeg instalerer ikke spillene

Fra : Henning Lund

Dato : 03-03-06 16:28

///M wrote:

> Hos mig ~500 MB

Hmm sært, på min egen maskine knapt 100mb.

Fra : ///M

Dato : 03-03-06 16:47

Henning Lund wrote:

> Hmm sært, på min egen maskine knapt 100mb.

Kommer helt an på hvordan du har installeret din windows.
Om du har slipstreamet, lagt SP2 ind ovenpå SP1 osv osv - og sikkert også om
du har MS Office og kørt Office-updates.

///M

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-03-06 17:41

Hej Henning Lund, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hmm sært, på min egen maskine knapt 100mb.

Det er ikke så sært. Min Windows-cd er født med SP2 - og derfor også
installationen - hvorfor mine også kun fylder i den omegn, ca. 150 MB.

Iøvrigt er det med evt. at slette $NtUninstall'erne og omtale af det
her: <http://www3.telus.net/dandemar/spack.htm>.
--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 03-03-06 17:53

Rudi Stegen skriblede:

> Iøvrigt er det med evt. at slette $NtUninstall'erne og omtale af det
> her: http://www3.telus.net/dandemar/spack.htm.

Og der står bla.:Check the radio button

Jeg har ikke nogen knap med en radio på :)

--
Lars Fragstrup

Fra : Henning Lund

Dato : 03-03-06 18:40

Rudi Stegen wrote:

> Det er ikke så sært. Min Windows-cd er født med SP2 - og
> derfor også installationen - hvorfor mine også kun fylder i
> den omegn, ca. 150 MB.

Ok så er det samme "version" vi bruger.

> Iøvrigt er det med evt. at slette $NtUninstall'erne og omtale
> af det her: <http://www3.telus.net/dandemar/spack.htm>.

A ´takke og bukker.