MS Windows
briani 27239
Windows Genuine Advantage
Fra : Ukendt

Dato : 03-03-06 08:54

Windows er kommet med en ny udgave af Windows Genuine Advantage som virker
mere problematisk end den foregående. Er der nogen som er stødt på denne ?
Det ser ikke ud til at det virker at den er slået fra i
tilføjelsesprogrammer. Man kan jo selvfølgelig lave en systemgendannelse men
hvis man ikke accepterer dette validerings-værktøj, men så slutter
opdateringerne vel, eller hyr ?

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Ricko.

Dato : 03-03-06 09:16

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilføjelsesprogrammer. Man kan jo selvfølgelig lave en systemgendannelse
> men hvis man ikke accepterer dette validerings-værktøj, men så slutter

Ja hvis du ikke har en lovlig xp så er det slut.(men det har du da
selvfølgelig)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-03-06 09:17

Hej!

Kim Larsen wrote:

> Windows er kommet med en ny udgave af Windows Genuine Advantage som virker
> mere problematisk end den foregående. Er der nogen som er stødt på denne ?

Efter lidt søgning på Google lader det til, at WindowsUpdate virker, hvis du
kører flg. linje (som URL -> go) lige inden du scanner for opdateringer:

javascript:void(window.g_sDisableWGACheck='all')

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Mere FireFly? Så udfyld din Browncoat-profil nu!

http://www.fireflyseason2.com/

Fra : joke

Dato : 03-03-06 14:04

> [...]
> kører flg. linje (som URL -> go) lige inden du scanner for opdateringer:
>
> javascript:void(window.g_sDisableWGACheck='all')

Så er det lige med hvorlænge det varer med det

men alt i alt er der jo ingen problem i valideringen blot man har licensen
til softwaren.

Hilsen

Johnny

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-06 15:35

> [...]
> opdateringer:
>
> javascript:void(window.g_sDisableWGACheck='all')

Tak for info.

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-06 15:42

> [...]
> opdateringer:
>
> javascript:void(window.g_sDisableWGACheck='all')

Men vil den så ikke stå med det der banner og kræve registrering ?

Fra : N/A

Dato : 04-03-06 01:55

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-03-06 01:55

Hej Thomas G. Madsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Det er noget nemmere at gå ind i Tools > Manage Add-ons i IE.
> Derinde markerer man så 'Windows Genuine Advantage' og vælger
> 'Disable'.

Det er rimelig underlig.

Jeg hentede og installerede begge ('Advantage' og 'Notification') vha.
Update tidligt på aftenen. Der er ikke opført noget under "Manage Add-
ons i IE" hos mig.

De er godt nok installeret, de er på listen over Updates i
"Tilføj/fjern programmer", og jeg kan uden problemer gå ind på Windows
Update. Men det opfører sig (hidtil) som et hotfix i den forstand, at
intet bemærkes.

Jeg har genstartet som en gal (5-6 gange siden) udelukkende for at se,
om der ikke kommer én eller anden besked, hvilket der ikke har gjort.
Bortset fra at Windows trolig smider to små tekstfiler i mit en af
temp-folderne (den har valgt \Windows\Temp\ til formålet) ved hver
ogenstart.

De hedder:
WGAErrLog.txt
WGANotify.settings

Førstnævnte indeholder blot en enkelt cifferrække, sidstnævnte
indeholder klarteksten:

<copy>
Balloon interval = 65 hours
Show notification for every 2 logins
Logon type 0
Disabled = false
</copy>

Det er selvfølgelig pga. linje 2 i denne, at jeg var nysgerrig og
genstartede, og genstartede, og genstartede, og....

Måske skyldes det, at jeg kort efter Windowsinstallationen (3. december
2004) fandt et sted at slå de Disneytalebobler fra (?)

Men i mangel af generende sideeffekter ved den installation kan det da
være, at jeg om 65 timer vil se et eller andet?

PS: Du, Madsen. Det er lidt sært: Dit indlæg (altså det jeg her
responderer på) er tilsyneladende ikke på TDC's dtext-server og ej
heller på Sunsites. Jeg ved ikke, om du ved det og hvorfor (?)

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-03-06 12:10

Rudi Stegen skrev:

>PS: Du, Madsen. Det er lidt sært: Dit indlæg (altså det jeg her
>responderer på) er tilsyneladende ikke på TDC's dtext-server og ej
>heller på Sunsites. Jeg ved ikke, om du ved det og hvorfor (?)

Jeg hedder ikke Madsen, men jeg vil tro at der er trykket på Cancel,
Delete eller Slet meddelelse, og du så har den fra en af de mange servere
der ikke accepterer den slags pjat

Den du svarer på ligger også på googlegroups som ikke er særlig konsekvent
med at acceptere cancels (IMO er cancel derfor ubrugeligt)
--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-03-06 22:31

Hej Ivan V. Klattrup, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

Vi gemmer lige den headerlinje.

> Jeg hedder ikke Madsen

Nej, men det er heller ikke dit indlæg, der står som det sidste i min
References-header (<duaadd.214.1@tgm.dyndns.dk>) i det, du svarer på.

Jeg går da ud fra, at XanaNews sorterer/tråder efter RFC-standarden,
dvs. efter References-headeren?

Sagt på anden led: Når jeg kigger på mit
<news:Xns977C13933C7B2RudiStegen@postednews.klen.dk> via fx TDC-
serveren, er det aldeles forældreløst. Forsøger jeg at hente "parent"-
indlægget, fortæller min nyhedslæser, at det ikke er på serveren, men
om den skal prøve Google.

Har du overvejet at prøve en rigtig nyhedslæser engang?

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-03-06 22:43

Rudi Stegen skrev:

>Vi gemmer lige den headerlinje.

ja ja

>Har du overvejet at prøve en rigtig nyhedslæser engang?

Ja, og har droppet at finde en der lever op til mine krav udover den som
jeg bruger

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-03-06 22:43

Rudi Stegen skrev:

>Nej, men det er heller ikke dit indlæg

Alle har ret til at svare på indlæg på usenet, ellers er det over på email

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-03-06 01:01

> Alle har ret til at svare på indlæg på usenet, ellers er det over
> på email

Åhh, min fejl. Udover at undskylde vil jeg takke for, at du fortæller
mig, du ikke hedder Madsen men Ivan. Jeg har godt nok haft det på
fornemmelsen hele tiden, men det er da rart at få det bekræftet

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/dont_waste_space.htm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-03-06 12:51

Rudi Stegen skrev:

> Jeg hentede og installerede begge ('Advantage' og
> 'Notification') vha. Update tidligt på aftenen. Der er ikke
> opført noget under "Manage Add- ons i IE" hos mig.

Jeg har ikke hentet den nye Advantage-ting, da jeg ikke kan se
at der er nogen fordel i det, men den gamle står derinde hos
mig, hvis da ellers jeg beder IE om at vise alle brugte add-ons
selvfølgelig, for som standard, viser den kun dem, der er aktive.

Hver gang jeg besøger Windows Update, er der et lille tandhjul
med en gul advarselstrekant over nede i statuslinjen, som nok
skal vise, at et add-on er koblet fra, men siden har virket fint
nok indtil nu.

> [...]
> "Tilføj/fjern programmer", og jeg kan uden problemer gå ind på
> Windows Update. Men det opfører sig (hidtil) som et hotfix i den

Hmm, så skal jeg vist lige have prøvet at installere det halløj
engang i denne weekend, for nu bliver man jo nysgerrig.

> Måske skyldes det, at jeg kort efter Windowsinstallationen (3.
> december 2004) fandt et sted at slå de Disneytalebobler fra (?)

Det kan meget vel tænkes ja. Dem har jeg også kvalt.

> Men i mangel af generende sideeffekter ved den installation kan
> det da være, at jeg om 65 timer vil se et eller andet?

Jeg krydser fingre for, at det ikke sker.

> PS: Du, Madsen. Det er lidt sært: Dit indlæg (altså det jeg her
> responderer på) er tilsyneladende ikke på TDC's dtext-server og
> ej heller på Sunsites.

Som Ivan så rigtigt er inde på, så slettede jeg indlægget kort
tid efter, da jeg opdagede for sent, at tråden handlede om et
helt nyt Genuine Advantage plug-in, som var gået min næse forbi.
Sådan går det, når man hopper ind midt i en tråd og spiller smart
uden at læse det første indlæg. :}

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-03-06 22:24

Hej Thomas G. Madsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg har ikke hentet den nye Advantage-ting, da jeg ikke kan se
> at der er nogen fordel i det

Så vidt jeg forstår det, skal man have "Valideringsværktøjet Windows
Genuine Advantage" (KB892130) for herefter at kunne bruge Windows
Update. (Og denne kan iøvrigt heller ikke afinstalleres på
installationsoversigten).
Man kan ikke komme videre på Windows Update, hvis man ikke tager imod
skidtet. (Medmindre der er en smutvej, som jeg overså).

"Windows Genuine Advantage Notification" (KB905474) derimod er valgfri
(og kan afstalleres på installationsoversigten).

Sidstnævntes funkttion er tilsyneladende blot at give en et vink om,
hvad man skal, hvis ens Windows nu eller engang er/blivet blacklistet.

(Ja, det lyder sygt at en så simpel funktion skulle være i
størrelsesordenen 1 MB installationsprogram - hvad den så fylder
installeret har jeg ingen ide om. Men helt sikkert mere. Men Microsoft
har ligesom aldrig tændt på sloganet "Small is beautiful". De faldt til
gengæld pladask for "The bigger, the better").

Det er i hvert fald sådan, jeg har forstået det.

Ekskursivt: Hvad man faktisk skal er tilsyneladende blot at ringe til
44890111 og trykke 2, "når man bliver budt velkommen", hvorefter man
får en person og fortæller, at ens serienummer er blevet blacklistet.

Så skal man blot være i besiddelse af noget, der ligner en kvittering
for, at man har købt sin Windows XP og hvor. (Noget kvitteringslignende
er - også iflg. Microsoft - eksplicit meget åbent pga. vores love
omkring sådanne. Det kan jo fint være en bon fra et supermarked).
Men man får så et andet serienummmer e.l., hvis man ikke lyder ekstrem
skummel.

> [...]
> med en gul advarselstrekant over nede i statuslinjen, som nok
> skal vise, at et add-on er koblet fra, men siden har virket fint

Det er typisk Microsoft: Enten-eller!
Jeg mener: *Enten* er det sådan nogle idiotiske babysymboler, der
rumler rundt. *Eller* man får en kryptisk besked med et arbitrært
fejlnummer, som man ikke har mulighed for at slå op.

> Hmm, så skal jeg vist lige have prøvet at installere det halløj
> engang i denne weekend, for nu bliver man jo nysgerrig.

Det er jo ikke før tidligst tirsdag, 14. marts, der kommer eventuelle
hotfixes.

Jeg har lidt svært ved at se hele ideen med det, da den jo i forvejen
validerer en ved hver Update. Bortset fra et håb om at skræmme folk der
egentlig ikke ser noget uetisk ved at snyde Microsoft og andre
gigantiske pengemaskiner for lidt penge.

Personlig har jeg faktisk etikkvaler, fordi jeg har købt min Windows og
dermed bidraget til at fede dyret.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-03-06 22:40

Rudi Stegen skrev:

> [...]
>Genuine Advantage" (KB892130) for herefter at kunne bruge Windows
>Update. (Og denne kan iøvrigt heller ikke afinstalleres på

Er det ikke den som kommer ind som W.G.A.V.T.
http://klattrup.dk/picture_library/tool.png

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 04-03-06 23:13

Ivan V. Klattrup wrote:

> Er det ikke den som kommer ind som W.G.A.V.T.
> http://klattrup.dk/picture_library/tool.png

Sært nok skriver M/S den kan fjernes, det ser det ikke ligefrem
ud til

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-03-06 23:50

Henning Lund skrev:

>Sært nok skriver M/S den kan fjernes, det ser det ikke ligefrem ud til

Det er også rigtigt, typisk det er øjnene man bliver først blind på.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-03-06 00:58

Hej Henning Lund, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Sært nok skriver M/S den kan fjernes, det ser det ikke ligefrem
> ud til

Er det ikke kun "Windows Genuine Advantage Notification (KB905474)", de
skriver det om?

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-03-06 14:16

Hej Thomas G. Madsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg krydser fingre for, at det ikke sker.

Nu er der så gået over en uge, og der er stadig ikke noget, som
kontakter noget på Internettet ved nogen opstart eller noget som helst
andet. [1]

Kunne man tænke sig, at det kun er dem med automatisk opdatering slået
til, det sker hos (?)

[1] Ja, dvs. Windows laver stadig ved hver ogenstart de der to små
(mellem 0 og ca. 200 bytes) tekstfiler i temp-folderen. [2]

Man kan slette dem, hvis mam vil, men de kommer så igen ved næste
genstart. Og det er enklere blot at lade dem ligge, for den overskriver
dem med nye ved genstart.

[2]
Indhold af F:\Windows\Temp

11-03-2006 14:14 <DIR> .
11-03-2006 14:14 <DIR> ..
11-03-2006 13:58 87 WGAErrLog.txt
11-03-2006 11:37 99 WGANotify.settings
2 fil(er) 186 byte
2 mappe(r) 37.819.256.832 byte ledig

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-03-06 23:40

Ivan V. Klattrup skrev:

> Er det ikke den som kommer ind som W.G.A.V.T.
> http://klattrup.dk/picture_library/tool.png

Den opdatering, kan jeg ikke se derinde, selvom den er installeret
ifølge historikken på Windows Update.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-03-06 00:04

Rudi Stegen skrev:

> Det er jo ikke før tidligst tirsdag, 14. marts, der kommer
> eventuelle hotfixes.

Hvor ved du det fra?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-03-06 00:57

> Hvor ved du det fra?

Det ved jeg ikke nogen steder fra. Hvorfor skulle jeg pludselig begynde
at vide noget

Jeg tænkte bare sådan alment med den anden tirsdag i måneden.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-03-06 13:02

Rudi Stegen skrev:

> Det ved jeg ikke nogen steder fra. Hvorfor skulle jeg pludselig
> begynde at vide noget

Måske fra Google eller hvad ved jeg ;)

> Jeg tænkte bare sådan alment med den anden tirsdag i måneden.

Nå på den måde. Jeg troede lige for en stund, at du havde fundet
et udvidet roadmap på MS' myriader af sider.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-03-06 19:28

Hej Thomas G. Madsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg troede lige for en stund, at du havde fundet et udvidet
> roadmap på MS' myriader af sider.

Nu er det ganske vist et yderst omfattende (STORT) site. Men jeg er
også helt sikker på, at de kunne have designet det _mange_, _mange_
gange mindre brugerfjentligt.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-03-06 11:57

Rudi Stegen skrev:

> Kunne man tænke sig, at det kun er dem med automatisk opdatering
> slået til, det sker hos (?)

Det lyder egentlig meget sandsynligt, men da jeg ej heller kører
med automatisk opdatering koblet til, har jeg ikke testet det efter.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-03-06 22:46

Rudi Stegen skrev:

> Nu er der så gået over en uge, og der er stadig ikke noget, som
> kontakter noget på Internettet ved nogen opstart eller noget som
> helst andet. [1]

En kollega fortalte i dag, at hendes WinXP, som skulle være købt
på ærlig vis, men dog vist som en OEM, er begyndt at meddele under
opstarten, at licensen ikke er gyldig. Hun forhindres dog ikke i
at bruge WinXP, men er efterhånden ret irriteret over den besked.

Mon ikke hun blot skal afinstallere 'Windows Genuine Advantage
Notification'? Det vil jeg da næsten tro er nok.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-03-06 15:41

> [...]

> opstarten, at licensen ikke er gyldig. Hun forhindres dog ikke i
> at bruge WinXP, men er efterhånden ret irriteret over den besked.

Det er forståeligt. Men man skulle iflg. de oplysninger, der var på
Windows Update, da jeg installerede de to programmer, heller ikke
blive hindret i at bruge Windows, uanset hvor piratagtig
programmerne formodedes at være. Men man skulle tilsyneladende
delvis blive hindret i at opdatere.

Ja, mit "tilsyneladende/delvis" er spooky ud og er det også.
Microsoft er mildt sagt uklar i teksten omkring dette. Se
<http://www.microsoft.com/danmark/modtaginfo/communications/wga_faq.mspx>

Her tænktes på (er på nævnte side):

<copy>
Sp. Hvis min kopi af Windows ikke er ægte, får jeg så ikke
automatiske opdateringer til Windows XP mere?

Sv. Windows Genuine Advantage Notifications hjælper dig bare med at
undersøge om din licens til Windows XP er ægte. Du vil stadig
modtage opdateringer som vanligt, selv om din version af Windows
ikke er ægte, men du har ikke adgang til fordele som ægte Windows
brugere får, som f.eks. adgang til Windows Update og nye
opdateringer som Internet Explorer 7 eller nye udvidelser til
Windows XP.

</copy>

Lidt over eller under det spørgsmål og svar på samme side er der
iøvrigt:

<copy>
Sp. Hvor kan jeg henvende mig, hvis jeg mener, at der er sket en
fejl i valideringsprocessen. Jeg mener at have en ægte kopi af
Windows

Sv. Du kan ringe gratis til Microsoft tekniske support på
tlf. 44 89 01 11. Tryk 2, når du bliver budt velkommen
</copy>

Så hvis hun ellers har noget licensnummer samt noget, der ligner
en kvittering (det kan her i landet være alt fra en detaljeret
faktura til en kassebon), kunne hun ringe til Microsoft og
brokke sig. De sender så vidt jeg husker (der stod noget ét
eller andet sted hos dem omkring tidspunktet for den WGA-udgivelse)
så et andet licensnummer e.l.

> Mon ikke hun blot skal afinstallere 'Windows Genuine Advantage
> Notification'? Det vil jeg da næsten tro er nok.

Hvis hun ellers kan bruge Windows Update (der var godt nok ikke
andet denne gang end deres månedlige engangsspywaretjekker) kan
jeg heller ikke se, der skulle være noget i vejen for blot at
prøve det. Er det ikke nok, er hun jo ikke værre stillet af
den grund.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 16-03-06 19:23

> [...]
> jeg heller ikke se, der skulle være noget i vejen for blot at
> prøve det. Er det ikke nok, er hun jo ikke værre stillet af

Der var også lige 3. stk. opdateringer. til office 2003
Jeg har for sjovs skyld prøvet at afinstallere
Windows Genuine Advantage og man får
ikke lov til at opdatere uden at man installerer den igen.
Bjarne

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-03-06 19:39

Bjarne Christensen skrev:

>Jeg har for sjovs skyld prøvet at afinstallere
>Windows Genuine Advantage og man får
>ikke lov til at opdatere uden at man installerer den igen.

Sjovt nok, jeg har valgt at installere WGA-adventage tool (som _ikke_ kan
afinstalleres) samt at skjule WGA-Notification på WU, og jeg har ingen
problemer med at opdatere fra WU (bortset fra at der kommer et grimt gult
advarsels-skilt på Wu om at jeg har skjult "vigtige" opdateringer )

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 16-03-06 19:58

> [...]
> problemer med at opdatere fra WU (bortset fra at der kommer et grimt gult
> advarsels-skilt på Wu om at jeg har skjult "vigtige" opdateringer )

Det gule skilt kender jeg godt
Bjarne

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 16-03-06 20:21

> Sjovt nok, jeg har valgt at installere WGA-adventage tool (som _ikke_ kan
> afinstalleres) > Ivan V. Klattrup
> http://www.klattrup.dk

Det kan den
Kig under windows mappen $NtUninstallWgaNotify$ \spuninst
kør filen spuninst.exe
Bjarne

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-03-06 20:37

Bjarne Christensen skrev:

>$NtUninstallWgaNotify$

har jeg ikke, nok fordi at jeg ikke har installeret wga-notify

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-03-06 21:20

Rudi Stegen skrev:

> Sv. Windows Genuine Advantage Notifications hjælper dig bare med
> at undersøge om din licens til Windows XP er ægte.

Hun siger at der kommer et skilt frem nede ved klokken under
opstarten af Windows, så jeg har indtil videre rådet hende til
at afinstallere det 'Windows Genuine Advantage Notification'-
gøgl, for det kan næsten ikke være andet end det og det kan jo,
som jeg har forstået det, afinstalleres igen inde fra 'Tilføj/
Fjern Programmer' i kontrolpanelet.

Jeg har dog ikke hørt om resultatet endnu.

Det bliver måske nødvendigt ja.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-03-06 21:00

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg har dog ikke hørt om resultatet endnu.

Det hjalp af afinstallere 'Windows Genuine Advantage Notification'.
Det fjernede ikke Windows Update-brok, hvilket jeg heller ikke havde
regnet med, men skiltet under opstarten er væk og det var det, som
irriterede hende mest.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-03-06 22:09

> [...]

> Det fjernede ikke Windows Update-brok, hvilket jeg heller ikke havde
> regnet med, men skiltet under opstarten er væk og det var det, som

Hvis hun ellers ikke har nogle Microsoftprogrammer udover, hvad der
følger med Windows XP, var der jo intet at gå glip af i denne måned.
(Kun deres konsekvente "MS antispyware der kører en gang og går sin vej
igen").

Det giver hende da endnu en måned til at overveje, hvad hun finder
nemmest at gøre. Jeg er stor tilhænger af at skubbe beslutninger foran
mig. Det sker endda, at de går væk af sig selv, eller at andre tager
dem for en.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-03-06 22:26

Rudi Stegen skrev:

>Jeg er stor tilhænger af at skubbe beslutninger foran
>mig. Det sker endda, at de går væk af sig selv, eller at andre tager
>dem for en.

Det minder mig om "Man skal ikke lave i dag, hvad man kan få _andre_ til
at lave i morgen"

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-03-06 14:15

> Det minder mig om "Man skal ikke lave i dag, hvad man kan få
> _andre_ til at lave i morgen"

Den er bestemt også mellem mine favoritter omend af sociale grunde på
en andenplads.

Jeg er så solidarisk, at jeg foretrækker, problemer forsvinder uden at
mine medmennesker skal knokle for det. Men *hvis* de kræver menneskelig
bøvleri, foretrækker jeg naturligvis, at mennesket er et andet end mig.
Ingen fanatisme her.

FUT dk.snak.off-topic
(da jeg vist er kommet lidt væk fra gruppes emnespænd.
--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Calle.

Dato : 03-03-06 17:49

Kim Larsen wrote:
> [...]
> systemgendannelse men hvis man ikke accepterer dette
> validerings-værktøj, men så slutter opdateringerne vel, eller hyr ?

Det problem har ærlige folk ikke!

--
**** Calle. ****

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-06 19:26

Kim Larsen wrote:
> [...]
> systemgendannelse men hvis man ikke accepterer dette
> validerings-værktøj, men så slutter opdateringerne vel, eller hyr ?

Tja...

Siden mit sidste besøg hos WindowsUpdate for et par dage siden, så er
der (ifølge melding fra min firewall) en process, "Genuine Advantage", som
gerne vil ud på nettet hver gang min Windows XP lige er startet op.
Hvad f..... skal det til? Skal den nu ringe hjem til Bill Gates hver gang
jeg starter op? Det er altså lidt uhyggeligt...!

Det er en ganske legal Windows XP Pro SP2 jeg kører med, så jeg
kan vel være ligeglad, men det lugter da af "Big Brother".

-E.G.

Fra : John

Dato : 03-03-06 20:04

"El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvad f..... skal det til? Skal den nu ringe hjem til Bill Gates hver gang
> jeg starter op? Det er altså lidt uhyggeligt...!

Enig,, også min tanke. Det virker lidt råddent...

> Det er en ganske legal Windows XP Pro SP2 jeg kører med, så jeg
> kan vel være ligeglad, men det lugter da af "Big Brother".

Jep, det er bare _for_ meget, men kig evt i tilføj/fjern programmer og slet
KB892130, så stopper tyranniet. Giver det eventuelle problemer senere hen,
kan patchen jo nemt gen-installeres.

Mvh John

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-03-06 20:27

"John" <nogen@pladderballe.ok> writes:

> Enig,, også min tanke. Det virker lidt råddent...

Kører du Windows Update, ved de alligevel ALT om din PC. Check hvad
de skriver med småt.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : John

Dato : 03-03-06 21:16

""Thorbjørn Ravn Andersen"" skrev i en meddelelse

> Kører du Windows Update, ved de alligevel ALT om din PC.

Joo.. men at min 'puter ved hver eneste start skal kontakte mikroblød..det
er bare _for_ meget, ikk?

Mvh John

Fra : Jesper

Dato : 06-03-06 18:41

John den 03-03-2006 21:16:

> Joo.. men at min 'puter ved hver eneste start skal kontakte mikroblød..det
> er bare _for_ meget, ikk?

Helt sikkert et komplot imellem Bush og MS
War On Terror er blevet implementeret i windows
- forklædt som MS anti piracy