MS Windows
briani 27239
Private Mapper utilgængelige efter en form~
Fra : Per Ahm

Dato : 02-03-06 23:10

Hej Alle,

Har netop formateret min maskine Fra og til Windows XP prof. , og til min
lille overraskelse får jeg efterflg. ikke adgang til mine "private" mapper
på D: drevet
Det ligger selvfølg. i NTFS retighederne som nu ikke er de samme selvom
brugernavn osv er ens...

Men hvordan for jeg det ændret igen... for der ligger mange års data i
den mappe...

Har forsøgt med:
- At dele hele D: drevet // ikke nok
- At dele den enkelte mappe // det for jeg ikke lov til
- Alt er forsøgt med at være logget ind som Administrator og som mig selv
(med adm. ret.)

Kører man i domæne, har man muligheden for at vælge bruger og rettigheder
til delte mapper, og derved ændre det tilbage, med at give fuld kontrol til
admin etc... "replace permissions on all child objects"
men nu er jeg jo bare på min egen maskine, og kan ikke kører som domæne, og
derved ændre det på den måde....

Nogle gode forslag... ???

Mvh,
Per Ahm

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 02-03-06 23:25

"Per Ahm" <per.ahm@kales.com> skrev:

> [...]
>på D: drevet
>Det ligger selvfølg. i NTFS retighederne som nu ikke er de samme selvom

/klip/

>Nogle gode forslag... ???

Slå enkel fildeling fra og overtag ejerskab.

Enkel fildeling findes under, Funktioner, mappeinstillinger, Vis...

Højreklik på den mappe man vil overtage ejerskab over og vælge
egenskaber -> vælge fanebladet sikkerhed -> vælge avanceret ->
fanebladet ejer -> skift ejerskab...
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Per Ahm

Dato : 03-03-06 08:11

"Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Højreklik på den mappe man vil overtage ejerskab over og vælge
> egenskaber -> vælge fanebladet sikkerhed -> vælge avanceret ->

Du er knagme en guttermand...
Det var lige det..

Takker, God weekend

Per Ahm