MS Windows
briani 27239
skifte boot-drev.
Fra : erl

Dato : 01-03-06 22:32

Hej.
Jeg tror jeg er ved at få en syg boot-sektor (c-drev)

Er det muligt at få ændret boot til f.eks d-drev og ellers bibeholde hele
windowsinstallationen uden at skulle strte helt forfra.
Jeg kører Win2000pro, Sp4.

Mvh Erling

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-03-06 22:47

"erl" <erlø@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Er det muligt at få ændret boot til f.eks d-drev og ellers bibeholde hele
>windowsinstallationen uden at skulle strte helt forfra.

Syge sektorer er på moderne harddiske et sikkert tegn på diskens
snarlige død:

Start med en backup af alle data du ønsker at bevare.

Så checker du disken med et diagnostik program fra disk-producenten.

Og hvis den test melder om problemer går du i byen efter en ny harddisk.

Er du rigtig heldig kan du fortsat nå at kopiere din windows
installation til den nye disk, så du slipper for at installere fra
bunden.

<mlr>

Fra : erl

Dato : 01-03-06 23:22

> Syge sektorer er på moderne harddiske et sikkert tegn på diskens
> snarlige død:
>
> Start med en backup af alle data du ønsker at bevare.
Det har jeg gjort.

> Så checker du disken med et diagnostik program fra disk-producenten.
>
> Og hvis den test melder om problemer går du i byen efter en ny harddisk.

Har jeg også gjort.og sat i som drev d

> Er du rigtig heldig kan du fortsat nå at kopiere din windows
> installation til den nye disk, så du slipper for at installere fra
> bunden.
ja, og hvodd´en gøres det ?

Mvh.
Erling

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-03-06 23:51

>ja, og hvodd´en gøres det ?

Du skal have fat i et værktøj til at clone (dvs kopiere) harddisken. Kig
f.eks på ultimate boot cd'en http://www.ultimatebootcd.com

Eller måske direkte på HDClone Free Edition:

http://www.miray.de/products/sat.hdclone.html#basc

<mlr>

Fra : Max

Dato : 01-03-06 23:57

Hej Erling

> Er det muligt at få ændret boot til f.eks d-drev og ellers bibeholde
> hele windowsinstallationen uden at skulle strte helt forfra.
> Jeg kører Win2000pro, Sp4.

Det er da ellers en glimrende lejlighed til at få ryddet op :)

Mvh Max