MS Windows
briani 27239
Rep. af W2K
Fra : Nederbasse

Dato : 28-02-06 18:12

Hejsa

Jeg har brug for et råd til reparation af en windows 2000 sp 1 pc
Efter opstart kommer der en blå skærn ned oplysning om system database er
slettet eller ødelagt
Den er forsøgt repareret med en ERD diskette og windows cd'en uden held
Reparation via en konsol er ikke muligt da der ikke er nogen der kan huske
admin password
Partitionen må ikke formateres da der er data på disken der SKAL reddes

Der er en ekstern USB harddisk på pc'en

Kan man lave en boot cd med usb understøttelse så Dokuments and Settings
mappen kan kopieres over på usb disken ?

Andre råd ?

Lars

Fra : Ricko.

Dato : 28-02-06 19:07

"Nederbasse" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan man lave en boot cd med usb understøttelse så Dokuments and Settings
> mappen kan kopieres over på usb disken ?

Prøv at sætte harddisken i en anden pc som slave og se om ikke du får adgang
til det du vil have ud

Fra : Nederbasse

Dato : 28-02-06 19:14

> Prøv at sætte harddisken i en anden pc som slave og se om ikke du får
> adgang til det du vil have ud

Det bliver nok også enden på det men det er ikke første gang jeg må redde
den pc -og sikkert ikke sidste gang
Derfor kunne jeg godt tænke mig at få de data ud uden at skille det hele ad

Lars

Fra : Fjollefrans

Dato : 28-02-06 23:03

> [...]
> den pc -og sikkert ikke sidste gang
> Derfor kunne jeg godt tænke mig at få de data ud uden at skille det hele

prøv evt. at læs lidt her. hvis du kunne få kontakt til USB disken fra en
boot floppy kunne du slippe for at skille maskinen ad. personligt ville jeg
nok skille den ad, da jeg gætter på det vil være den hurtigere løsning frem
for at skulle fedte med USB drivers.

NB. Du skriver at det er en 2000 SP1, skulle den ikke op på SP4 ?

Held og lykke.