MS Windows
briani 27239
Billige windows licenser?
Fra : Ole Vanman

Dato : 27-02-06 09:43

Hej Gruppe

Da riget fattes penge og vi skal bruge 350 windows licenser til brug i
nogle tynde klienter, vil jeg gerne finde et sted hvor jeg kan købe
lovlige licenser billigt. Jeg har fundet et sted i usa som vil sælge
mig windows 98 SE for 50 $, men jeg ville egentlig gerne se om jeg
kunne gøre det billigere. Alt fra windows 3.11 til XP har interesse,
sålænge det er desktopversioner og ikke server eller embedded.

Jeg har Googlet og Ebay'et uden at have heldet med mig.

Nogle her der har et godt bud på hvor jeg skal søge/finde?

Ole

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 27-02-06 10:46

Ole Vanman <oleander@fjerndette.phreaker.net> skrev:

> [...]
>
>Jeg har Googlet og Ebay'et uden at have heldet med mig.
>
>Nogle her der har et godt bud på hvor jeg skal søge/finde?

Har du kontaktet Microsoft Danmark?

http://www.microsoft.com/danmark/msdk/content/cservice.asp

(Jeg aner ikke hvad prisen er, men det er da værd at forsøge)
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : jda

Dato : 27-02-06 20:21

Mon, 27 Feb 2006 09:43:13 +0100, ved hjælp af elektroniske
kommunikationsmidler udtrykte Ole Vanman sig i dk.edb.system.ms-windows på
følgende måde:

> [...]
>
> Jeg har Googlet og Ebay'et uden at have heldet med mig.
>
> Nogle her der har et godt bud på hvor jeg skal søge/finde?

Husk at hvis de skal logge op mod en Windows terminalserver så skal du også
have en CAL for hver klient. Men det billigste vil nok være at bruge et
Linux PXE boot image f.eks
http://thinstation.sourceforge.net/wiki/index.php/ThIndex Så har du et
gratis klient OS og skal kun betale for licenserne til serveren
--
Jakob

Fra : J.K.Arning

Dato : 27-02-06 22:38

On Mon, 27 Feb 2006 09:43:13 +0100, Ole Vanman wrote:

> Hej Gruppe
>
> Da riget fattes penge

Kan du specificere "riget"?

Der er himmelvid forskel på hvad licenser koster alt efter hvem det er
køber.

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: http://tidtildsb.dk ::
http://yndigtland.dk ::