MS Windows
briani 27239
Webmail-problemer efter XP-opdatering
Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 25-02-06 14:33

Efter opdatering af Window XP Home har jeg fået et sært problem: Jeg
kan ikke læse mine egne svar i webmail.

Når jeg i TDC og Ofir Mail klikker på en meddelelse for at svare,
kommer der en svarboks, men jeg kan ikke skrive i svarfeltet. I Ofirs
svarvindie står en advarsel om fejl på siden og en "argumentet
ugyldigt" samt fejl = 0. I TDCs svarfelt er der bare ingen plads til
at svare.

Pop-up vinduer er tilladt på maskinen, så det er ikke her, problemet
skulle ligge.

Gmail virker fint, chat på Messenger ligeså, mens chat med en
TDC-tekniker var lidt spøjs: Jeg kunne først se mit eget svar, når jeg
trykkede på send....

Jeg har prøvet at justere på skærmopdateringsfrekevns, opløsning m.v.,
ligesom ny skærmdriver er forsøgt uden ændring af dette problem med
manglende svarmulighed i visse webmail.

Ved opdateringen forsvandt også muligheden for at komprimere (zippe)
mapper og en del funktionalitet i Windows Media Player 10, som nu
efter en række forsøg er retableret.

Winzip er installeret som erstatning for Windows indbyggede
zip-mulighed.

I øvrigt virker computeren udmærket, men noget tyder på en fejl i
Internet Explorer eller dens indstillinger? Eller skal jeg HELT forfra
med ny Windows installation?

Hverken Nortons antivirusprogram, firewallens logfiler eller Spybot
antyder noget mistænkeligt angreb, så nu savner jeg lidt gode råd fra
kyndige og venlige folk, som vil hjælpe.

God weekend. Mvh. Henrik.

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 26-02-06 19:31

On Sat, 25 Feb 2006 13:32:52 GMT, dkw@ofir.dk (Hans Henrik Pedersen)
wrote:

> [...]
>antyder noget mistænkeligt angreb, så nu savner jeg lidt gode råd fra
>kyndige og venlige folk, som vil hjælpe.

Da ingen hidtil har kunnet hjælpe med dette for de fleste u-oplevede
problem, har jeg forsøgsvist installeret Mozilla-browseren i stedet.
Her er alle funktioner i orden, så indtil evt. nye problemer viser
sig, bruger jeg Mozilla i stedet.
Men en forklaring og allerhelst hjælp til afhjælpning af problemerne
med IE6 er fortsat velkommen.
Mvh. Henrik.