MS Windows
briani 27239
Remote Desktop
Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-02-06 10:36

er det ikke i xp home?

hvis ikke, er der så noget software - helst free - som er lisså godt (eller
bedre)?

der er godt nok remote assistance her i min home, men det er ikke det jeg
søger.

jeg ville gerne kunne styre min drengs pc her fra min bærbare.

den bærbare har Home og den gamle stationære har Pro (og der kan jeg godt
finde remote desktop).

på forhånd tak
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-02-06 11:06

sniper_Nolight wrote:
> er det ikke i xp home?

Nej, kun clienten. Det er en af forskellene på home og pro.

> hvis ikke, er der så noget software - helst free - som er lisså godt
> (eller bedre)?

http://www.tightvnc.com/

Du finder ikke noget hurtigere end RDP, men det her kan godt bruges.
Rigeligt med båndbredde er dog altid en god ting.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-02-06 11:11

> Nej, kun clienten. Det er en af forskellene på home og pro.

er remote support det samme i bund og grund eller hvad er forskellen?

> http://www.tightvnc.com/

tak!

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-02-06 12:06

sniper_Nolight wrote:

> er remote support det samme i bund og grund eller hvad er forskellen?

Ja princippet i det er det samme, i home kan man dog kun "invitere", mens
man i pro kan logge på en maskine direkte. Der findes også versioner hvor du
kan logge på flere ad gangen på hver sin bruger konto. I pro (og home) er
det kun 1 ad gangen.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-02-06 14:51

> [...]
> du kan logge på flere ad gangen på hver sin bruger konto. I pro (og home)

ok

tak for hjælpen

Fra : hpf

Dato : 25-02-06 23:20

"sniper_Nolight" skrev i en meddelelse
> [...]

Der er vist ikke korrekt: jeg her via min hjemme pc med Home fint styr på
min arbejdsplads' PRO

Fra : MN

Dato : 26-02-06 10:58

"hpf" <hpf@hpfolkmar.dk> wrote in message

> Der er vist ikke korrekt: jeg her via min hjemme pc med Home fint styr på
> min arbejdsplads' PRO

Det er jo heller ikke det du gør.

Du kan bruge Remote Desktop fra Home til Pro og ikke omvendt.

Mogens

Fra : Åge

Dato : 26-02-06 12:17

"MN" <willemoesgadeFJERNES@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "hpf" <hpf@hpfolkmar.dk> wrote in message

> Det er jo heller ikke det du gør.
>
> Du kan bruge Remote Desktop fra Home til Pro og ikke omvendt.
>
> Mogens

Ja. Og fra Win 95 og fremefter.

Fra : hpf

Dato : 26-02-06 20:11

> på

Det er vi enige om , det jeg mente var at "invitere " betyder vel at man får
en anden pc til at styre ens egen og det kan man ikke i Home men i Pro , er
vi enige?

Fra : Calle.

Dato : 01-03-06 20:53

hpf wrote:

> Det er vi enige om , det jeg mente var at "invitere " betyder vel at
> man får en anden pc til at styre ens egen og det kan man ikke i Home
> men i Pro , er vi enige?

Det kan du også i home, men det kræver der sidder en og klikker ok til
supporten. Det er der forskellen ligger i support og fjernskrivebord (den
sidste er kun i Pro og MCE)

--
**** Calle. ****