MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows går i stå under lukkeproces
Fra : PHM

Dato : 24-02-06 17:12

Hej

Min Datters bærbare har fået et problem under nedlukningsprocessen.
Den går i stå når der står windows lukkes, og eneste måde at slukke på er
slukknappen.

Har prøvet at gendanne windows en uge tilbage, her gik den også død efter
processen var fuldført, og windows skulle lukkes og genstartes.
Men det lykkes dog at gendanne efter en sluk og tænd tur.
Nogen der har en ide´ om hvad der er galt ?
før jeg geninstallerer styresystem ;o(

Maskinen er en HP pavilion ZE 4453, som også har fået en tendens til
pludselig at slukke skærm, man skal bare røre ved touchpad så tænder den
igen ??

V.H. Peter 7400

Fra : ///M

Dato : 24-02-06 18:10

PHM wrote:
> [...]
> Men det lykkes dog at gendanne efter en sluk og tænd tur.
> Nogen der har en ide´ om hvad der er galt ?

Går dermed udfra at din gendannelse fra ugen før, ikke afhjap problemet? Så
gå længere tilbage, eller re-installer seneste servicepack som sidste udvej
inden re-inst.

> Maskinen er en HP pavilion ZE 4453, som også har fået en tendens til
> pludselig at slukke skærm, man skal bare røre ved touchpad så tænder
> den igen ??

Og det er ikke bare pauseskærmen der slår til?? Den opfører sig jo sådan som
du har beskrevet "problemet".

///M

Fra : PHM

Dato : 24-02-06 18:22

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Går dermed udfra at din gendannelse fra ugen før, ikke afhjap problemet?

> gå længere tilbage, eller re-installer seneste servicepack som sidste
udvej
> inden re-inst.

Har taget skridtet og prøvet at reinstallere windows.
Går fint indtil computeren skal genstartes første gang.
Her står den så og venter på at genstarte, uden der sker noget.
Kan så slukke og tænde den og installationen går videre.
Hvad pokker er der galt.
Det kan da ikke være softwareproblem ?
Den har jo ikke installeret noget endnu ?
Kan der være fejl på disken ?

V.H. Peter 7400

Fra : ///M

Dato : 24-02-06 18:48

PHM wrote:
> Har taget skridtet og prøvet at reinstallere windows.
> Går fint indtil computeren skal genstartes første gang.
> Her står den så og venter på at genstarte, uden der sker noget.

> Kan der være fejl på disken ?

Ja, eller RAM eller anden HW. Prøv at installere et andet og evt. ældre OS
og se om du kan komme til at køre nogle diagnose-programmer, der tester cpu,
disk, ram osv.

///M

Fra : PHM

Dato : 24-02-06 19:01

> [...]
> og se om du kan komme til at køre nogle diagnose-programmer, der tester

Ok det prøver jeg,
heldigvis er der stadig 2 års luxusforsikring på maskinen

V.H. Peter 7400

Fra : PHM

Dato : 24-02-06 21:20

Tjah, tro det eller lad være,
men har for 3 måneder siden sat nyt tastatur i maskinen, da det gamle var
lidt slidt på nogle taster.
Skiftede dette ud med det gamle igen og vupti, så virker det hele igen ??

Underligt at et tastatur kan ødelægge en bærbar pc.

V.H. Peter 7400

Fra : ///M

Dato : 24-02-06 22:47

PHM wrote:
> men har for 3 måneder siden sat nyt tastatur i maskinen, da det gamle
> var lidt slidt på nogle taster.
> Skiftede dette ud med det gamle igen og vupti, så virker det hele
> igen ??

Kan det have været en løs forbindelse? Prøv at bytte tilbage.... :)

///M

Fra : PHM

Dato : 24-02-06 23:00

> Kan det have været en løs forbindelse? Prøv at bytte tilbage.... :)

Jepper det gøres i morgen

V.H. Peter 7400

Fra : Calle.

Dato : 01-03-06 20:49

PHM wrote:
> [...]
>
> Maskinen er en HP pavilion ZE 4453, som også har fået en tendens til
> pludselig at slukke skærm, man skal bare røre ved touchpad så tænder

XP installerer sine opdateringer ved nedlukningen, kan det være det den er
ved. Prøv at lade den stå, og se om den ikke bliver færdig, tjek samtidig om
der engang imellem er harddisk aktivitet

--
**** Calle. ****