MS Windows
briani 27239
Windows Update (Win2000) ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 24-02-06 07:28

Når jeg laver en Windows-update i Win 2000 får jeg meldingen at
opdateringen er hentet og er klar til installation. Når jeg derefter
fortsætter, går installationen i stå og kommer aldrig videre. Jeg har
prøvet at lade installationen stå nat over, men det hjælper ikke.

Jeg gætter på at filerne ikke er hentet korrekt/fuldstændigt, og at de
derfor ikke kan installeres. Hvad gør jeg for kunne installere
opdateringerne?

På forhånd tak for hjælpen.

Claus

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 24-02-06 07:58

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg gætter på at filerne ikke er hentet korrekt/fuldstændigt, og at de
> derfor ikke kan installeres. Hvad gør jeg for kunne installere

Et Bud http://support.microsoft.com/?scid=kb;da;823836&spid=1131&sid=global
Hvis der allerede er opstået et problem, fordi du har fjernet en
softwareopdatering i forkert rækkefølge, og du bruger Windows XP eller
Windows 2000, kan du bruge værktøjet Afecheck.exe til at identificere,
hvilke softwareopdateringer der kan være beskadigede. Du kan bruge værktøjet
Qfecheck.exe til at holde styr på og verificere installerede
Windows-softwareopdateringer. Når værktøjet Qfecheck.exe rapporterer, at en
softwareopdatering er beskadiget, skal du geninstallere den pågældende
softwareopdatering for at sikre, at de korrekte filversioner er installeret.
Yderligere oplysninger finder du ved at klikke på nedenstående artikelnummer
for at få vist artiklen i Microsoft Knowledge Base:
282784 (http://support.microsoft.com/kb/282784/) Qfecheck.exe kontrollerer
installation af hotfix til Windows 2000 og Windows XP (artiklen er evt. på
engelsk)

mvh / Bjarne