MS Windows
briani 27239
Net-drev
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-02-06 17:12

Hej

Vi er nogle medarbejdere der har brug for at udveksle filer. Tekster og
billeder.

Kan man lave en mappe på internet, som man kan sende filer til ved fx at
højreklikke på og vælge "Send to".

Altså en mappe, der sender filer til browseren og åbner fx
ftp.mitdomæner.dk/filer og lægger filen der.

Eller kan man gøre noget smartere. Mine kolleger er meget dårlige til it.

Mark

Fra : Max

Dato : 23-02-06 17:16

Hej Mark

> Eller kan man gøre noget smartere. Mine kolleger er meget dårlige til

Hvorfor sender i ikke bare filerne til hinanden med en mail ?

Mvh Max

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-02-06 17:53

> Hvorfor sender i ikke bare filerne til hinanden med en mail ?

Ofte er det store billeder og mange.

Mark

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-06 17:50

> [...]
> ftp.mitdomæner.dk/filer og lægger filen der.
> Eller kan man gøre noget smartere. Mine kolleger er meget dårlige til it.

Med Webdrive kan du.

--
mvh Karsten Madsen
www.alsit.dk

Fra : O. Skjold

Dato : 23-02-06 18:03

"Mark Thomas Gazel" <cafesletmig@kulturhuset.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> man lave en mappe på internet, som man kan sende filer til ved fx at
> højreklikke på og vælge "Send to".
>
> Altså en mappe, der sender filer til browseren og åbner fx
> ftp.mitdomæner.dk/filer og lægger filen der.

Ja hvis du har noget serverplads med ftp-adgang kan du i Windows XP under
"Netværkssteder" oprette sådan en mappe ved at køre guiden "Opret et
netværkssted".

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-02-06 18:35

"Mark Thomas Gazel" <cafesletmig@kulturhuset.dk> writes:

> Kan man lave en mappe på internet, som man kan sende filer til ved fx at
> højreklikke på og vælge "Send to".

Du kan sætte Windows op til at bruge mapper ved ftp (sættes et sted i
Internet Explorer), hvorefter det sædvanlige hiv og slip virker efter
man har åbnet "ftp://bruger@ftp.domæne../"
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-02-06 22:59

> [...]
> ftp.mitdomæner.dk/filer og lægger filen der.
>
> Eller kan man gøre noget smartere. Mine kolleger er meget dårlige til it.

Måske kan du bruge en af følgende 2 løsninger:
Første mulighed er www.rapidshare.de
Her kan man lægge billeder/andre filer som fylder ialt 50 mb.
Når man har gjort det, får man et link, som man så kan sende til dem, som
skal have lov til at hente billederne. Man kan altså give linket videre til
flere forskellige, som så alle kan hente billederne. De bliver liggende
indtil der er gået 30 dage, uden at der er nogen, som har hentet dem.
Hver gang en henter filerne, så får man en ny frist på 30 dage. Så slettes
de automatisk.
Den anden mulighed er
www.yousendit.com
Her kan man lægge op til 1000 mb (1 gb). Når man har gjort det, skal man
meddele, hvem der skal have mulighed for at hente filerne (kun 1 kan gøre
det). Der sendes så et link til den pgl. direkte fra hjemmesiden.
Når den pgl. har hentet filerne ned, slettes de automatisk med det samme.
Så denne service er bedst, hvis der kun er en, som skal kunne hente filerne,
og man har mere end 50 mb.
Måske kan det bruges til dit formål.

Kurt

Fra : Calle.

Dato : 24-02-06 01:42

Mark Thomas Gazel wrote:
> [...]
> ftp.mitdomæner.dk/filer og lægger filen der.
>
> Eller kan man gøre noget smartere. Mine kolleger er meget dårlige til

installer cerberusftp på din maskine, og giv de andre et password, så kan
lægge det som et shortcut på PCerne

--
**** Calle. ****