MS Windows
briani 27239
USB-stick til formatering?
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 23-02-06 16:25

Jeg skal have formateret min computer, og jeg plejer at gøre det fra
A-drevet (de her 6 disketter), men mit A-drev virker ikke længere.

Kan man ligge filer over på en USB-stick og så boote derfra? Og hvis ja,
hvilke filer skal jeg så ligge derpå?

Mvh.

Mads

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 23-02-06 16:32

"Mads Jakobsen" <madsj@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> A-drevet (de her 6 disketter), men mit A-drev virker ikke længere.
>
> Kan man ligge filer over på en USB-stick og så boote derfra? Og hvis ja,

Ja, det kan man da godt, men hvorfor gør du det ikke bare fra CD-rom
drevet...??? Hvad er det for et OS vi snakker om??

/ Michael...

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 23-02-06 17:06

> Ja, det kan man da godt, men hvorfor gør du det ikke bare fra CD-rom
> drevet...??? Hvad er det for et OS vi snakker om??

Det er Windows XP.
Jeg kan ikke boote fra cd-rommen - det er min hardware det er galt med.
Så derfor er jeg nødt til at boote op via USB eller A-drev.

Mads

Fra : joke

Dato : 24-02-06 07:36

> Det er Windows XP.
> Jeg kan ikke boote fra cd-rommen - det er min hardware det er galt med.

Hehe med mindre din computer er fra stenalderen kan du i bios ændre den til
cdrom, er dette ikke muligt i bios understøtter den sikkert heller ikke usb
som bootdisk.

Er det en original windows xp ? hvis det er en kopi kan det godt ligge i at
mange af disse ikke er lavet med boot.

Hilsen
JP

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 24-02-06 07:39

> [...]
> Jeg kan ikke boote fra cd-rommen - det er min hardware det er galt med.
> Så derfor er jeg nødt til at boote op via USB eller A-drev.

Tjaaee.. Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg kan ikke se hvad der skulle
være i vejen for at kopiere dine disketter over på din USB-stick og så køre
derfra.. Dog kan der blive noget med drev-bogstavet som du skal boote fra
(måske).. Prøv, og lad høre fra dig..

/ Michael...