MS Windows
briani 27239
Windows xp er gået ned, hjælp
Fra : Kent Alstrup

Dato : 23-02-06 11:23

Min windows er gået ned, og jeg har forsøgt at reparere den med
installations cdén ved at bruge "R". den beder mig om en adgangskode og
jeg erindrer ikke at jeg har lavet en sådan en????
Hvad kan jeg gøre, jeg ville være ganske ked af at miste mine mail og
dokumenter (alle mine skoleprojekter og arbejdsrelaterde opgaver" Snøft.
Please hjælp
Kent

Fra : Henning Lund

Dato : 23-02-06 11:53

http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-02-06 17:09

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse

> http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Og så den klassiske: Hvis du er så glad for dine dokumenter, så tag
backup!!.

Mvh.

Karsten

Fra : O. Skjold

Dato : 23-02-06 17:57

"Karsten Jensen" <okokokokokok@dk.dk.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> Og så den klassiske: Hvis du er så glad for dine dokumenter, så tag
> backup!!.

Ja, helt korrekt..... Men det kan Kent bare ikke bruge til noget lige nu....

PS: Ejer du domænet "dk.dk"?

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-02-06 18:19

"O. Skjold" <skjold.nospam@c.dk> skrev bl.a:

> "Karsten Jensen" <okokokokokok@dk.dk.dk> skrev i en meddelelse
>
> <klip>
>
> Ja, helt korrekt..... Men det kan Kent bare ikke bruge til noget lige
> nu....

Det er nemlig rigtigt. Jeg tænker heller ikke på "lige nu", men en anden god
gang, hvor Kent vil være glad for en
backup

Mvh.

Karsten

Fra : O. Skjold

Dato : 23-02-06 17:53

"Kent Alstrup" <alstrup.k@get2net.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> [...]
> Hvad kan jeg gøre, jeg ville være ganske ked af at miste mine mail og
> dokumenter (alle mine skoleprojekter og arbejdsrelaterde opgaver" Snøft.

Du skal ikke trykke "R" første gang, fordi så starter du
genoprettelseskonsollen hvor den - som du har opdaget - beder dig logge på
din installation som administrator. Du skal i stedet følge den vejledning
der er angivet i linket fra Henning.

Går det galt er den bedste mulighed at sætte disken i en anden PC og redde
dine data den vej.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : joke

Dato : 24-02-06 07:41

"O. Skjold" <skjold.nospam@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du skal ikke trykke "R" første gang, fordi så starter du
> genoprettelseskonsollen hvor den - som du har opdaget - beder dig logge på

hvorfor ikke, tit kan problemerne løses der med en chkdsk som måske
fortæller at disk tilsyneladende er fejlfri men giver et parameter til at
checkke i bund alligevel mener det ender med "chkdsk /p" med hensyn til
admin koden trykkes enter hvis ikke man har angivet en kode.

Hilsen

JP