MS Windows
briani 27239
XP Pro installation på Asus A8N-SLI P med ~
Fra : LHL

Dato : 22-02-06 22:12

Hej

Håber der er nogle som kan hjælpe mig. Har prøvet alt havd jeg kunne læse om
på forskellige nyhedsgrupper.

Har købt en Maxtor SATA 2 harddisk, som jeg ønsker at bruge med mit Asus
A8N-SLI Premium MB.

Motherboardet understøtter SATA 2 og har den nyeste bios, som også finder
harddisken. Som jeg har forstået er det ikke nødvendigt med en 3part driver
under installationen på et Nforce4 chipset, når man bruger en Windows XP PRO
cd med service pack 2.

Under Windows installationen finder den også harddisken og jeg kan oprette
en partition, hvorefter insatllationen begynder at kopiere filer til
harddisken. Når filerne er overført genstarter installationen computeren og
her går det så galt. Efter bios skærmem skriver den "Fejl ved læsning af
operativsystem" Jeg har også prøvet at installere med 3part driver (F6) som
mange beskriver, men når computeren genstarter sker det samme. Harddisken er
sat som boot under bios og det er den eneste harddiske i mit system.

Mvh. Lars

Fra : Peter Martinsen

Dato : 23-02-06 05:56

Jeg havde forleden et lignende problem.

.... kunne ikke installere Windows Xp.

Blev herefter sur/gal, og besluttede så at give PC'en
en gang Win98SE !

.... hvorefter jeg blev bedt om at lægge min Windows XP OS i mit drev !!!

Og herefter kørte det som smurt

Mvh Peter

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-06 19:26

"LHL" <lars@Removeholm.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om på forskellige nyhedsgrupper.
>
> Har købt en Maxtor SATA 2 harddisk, som jeg ønsker at bruge med mit Asus

Hej

Jeg har haft tilsvarende problemer med samme maxtor disk.

Min mobo er asus a8n-e - og disken bliver set i bios, men i windows vil den
ingenting. Jeg har prøvet 2 forskellige diske, men ingen af dem dur. I sata1
mode virker de fint...

Tror maxtor har lavet en eller anden bøf - jeg kører i forvejen med 2
samsung sata2 diske i raid0 - og det kører fint.

Hilsen Palle