MS Windows
briani 27239
stavekontrol i outlook viker ikke
Fra : Tue

Dato : 22-02-06 01:12

Hej

Jeg har windows XP og outlook express 6.
Når jeg kører stavekontrol , får jeg en meddelelse om at stavekontrollen
fejlede.
Nogen der har et godt råd

mvh Tue

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-02-06 02:02

Tue <tue@12move.dk> skrev

: Hej
:
: Jeg har windows XP og outlook express 6.

Det er så heller ikke "outlook" - som du ellers oplyser i Subject.

: Når jeg kører stavekontrol , får jeg en meddelelse om at stavekontrollen
: fejlede.
: Nogen der har et godt råd

Tilkøb et M$ program med stavekontrol og ordbog, f.eks Word. Udkig Ekspres
har ikke indbygget stavekontrol. Du kan bruge alt fra Word/Office 97 og
frem - herunder M$ Sweet- til din Udkig Ekspress 6.

Fra : Åge

Dato : 22-02-06 10:14

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har ikke indbygget stavekontrol. Du kan bruge alt fra Word/Office 97 og
> frem - herunder M$ Sweet- til din Udkig Ekspress 6.

Hvad er 'Udkig'?

Fra : Calle.

Dato : 22-02-06 11:24

Åge wrote:
> Hvad er 'Udkig'?
Outlook oversat til dansk

--
**** Calle. ****

Fra : Åge

Dato : 22-02-06 13:18

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> Outlook oversat til dansk

Var det for at være interessant, at det ord skulle oversættes?

Fra : Calle.

Dato : 24-02-06 01:35

Åge wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
>>
> Var det for at være interessant, at det ord skulle oversættes?

Aner det ikke, det var ikke mig der gjorde det, men jeg svarede dig bare

--
**** Calle. ****

Fra : Tue

Dato : 22-02-06 13:40

Hej

> Tilkøb et M$ program med stavekontrol og ordbog, f.eks Word. Udkig Ekspres
> har ikke indbygget stavekontrol. Du kan bruge alt fra Word/Office 97 og
> frem - herunder M$ Sweet- til din Udkig Ekspress 6.

Jeg har installeret office 97 og har stavekontrol der, så det virker jo som
om min outlook ikke kan finde ordbogen.

Tue

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-02-06 16:50

Tue <tue@12move.dk> wrote:

> Hej

> Jeg har installeret office 97 og har stavekontrol der, så det virker jo som
> om min outlook ikke kan finde ordbogen.

Kører du som begrænset bruger med OUTLOOK EXPRESS? Og som medlem af
administrator gruppen når du ellers bruger Office 97. Har du installeret
den nødvendige opgradering (Service Pack 2b) til Office 97?

I så fald skulle du ta' og kigge lidt på denne side:

http://support.microsoft.com/?kbid=257643

Fra : Tue

Dato : 23-02-06 22:07

> [...]
> den nødvendige opgradering (Service Pack 2b) til Office 97?
>
> I så fald skulle du ta' og kigge lidt på denne side:

Jeg har installeret opgraderinger uden held, og linket henviser til hvis
stavekontrol ikke virker i word, og der virker det fint.
det må være et sted i registrerings databasen hvor outlook express skal vide
hvor words ordbog ligger.
Jeg må kæmpe videre

Tue

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-02-06 23:33

Tue <tue@12move.dk> skrev

: > Kører du som begrænset bruger med OUTLOOK EXPRESS? Og som medlem af
: > administrator gruppen når du ellers bruger Office 97. Har du installeret
: > den nødvendige opgradering (Service Pack 2b) til Office 97?
: >
[...]

Du svarer jo ikke. Jeg beskriver hvordan det kunne være et spørgsmål om
tilladelser. Jeg har selv haft problemet. Hvor stavekontrol virkede hvis jeg
brugte Word som admin, men ikke i Word (eller Outlook Express) med en
begrænset bruger konto.

Og det er SP2_b_ som du har installeret?

Fra : Tue

Dato : 24-02-06 16:19

> [...]
> begrænset bruger konto.
>
> Og det er SP2_b_ som du har installeret?

Jo, det synes jeg da jeg gør.
Jeg prøvede at rette i registrerings databasen uden det hjalp og når man
læser det link du skrev står der jo netop, at det er hvis stavekontrol ikke
virker i Word.
Min stavekontrol virker perfekt i Word, det er kun i outlook det ikke
virker.

"When you attempt to use the spelling or grammar features in Microsoft Word
97, nothing happens and you do not receive an error message"
jeg får en error message.

all of the options on the Spelling and Grammar tabs in the Tools dialog box
are unavailable (dimmed).
Mine options er ikke dimmed, hverken i Word eller i outlook.

det er SP2_b jeg har installeret.

Jeg har installeret Office på et andet drev end C: så nu vil jeg prøve at
installere det på C: og se om det hjælper, men de burde jo være underordnet

Tue

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-02-06 21:21

Tue <tue@12move.dk> wrote:

> [...]
> virker i Word.
> Min stavekontrol virker perfekt i Word, det er kun i outlook det ikke

Kører du med samme bruger konto begge gange?

Fra : Tue

Dato : 27-02-06 14:03

> Kører du med samme bruger konto begge gange?

Ja, og nu prøvede jeg at flytte Officepakken til C:drevet uden held.
Jeg må lære at stave rigtigt uden kontrol

Tue

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 27-02-06 21:06

"Tue" <tue@12move.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, og nu prøvede jeg at flytte Officepakken til C:drevet uden held.
> Jeg må lære at stave rigtigt uden kontrol
>
> Tue
Har du prøvet at kigge under
Funktioner / indstillinger / stavekontrol
i Outlook X
Bjarne

Fra : Tue

Dato : 28-02-06 12:05

> Har du prøvet at kigge under
> Funktioner / indstillinger / stavekontrol
> i Outlook X
> Bjarne
Ja, og der er flueben de rigtige stedder.

Tue

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-02-06 23:41

Tue <tue@12move.dk> wrote:

> Ja, og nu prøvede jeg at flytte Officepakken til C:drevet uden held.
> Jeg må lære at stave rigtigt uden kontrol

Jeg har kigget den oprindelige meddelse igennem og ser, at du skriver at
du fik en meddelse at "stavekontrollen fejlede". Jeg har nok været
påvirket af at jeg selv havde et problem med stavekontrollen i Office 97
og tilladelser. Men at "stavekontrollen fejlede" er jo noget andet. Kan
det være du ikke har den rigtige ordbog? Eller er sproginstillingerne på
anden måde forkerte? Eller har du lavet noget under indstillingerne så
Outlook Express ikke kan finde din ordbog?

Nu har du geninstalleret Office 97 - går jeg ud fra - så du bør nok
kigge efter om der er indstillinger i Outlook Express/Internet Explorer
der kan være årsag.

Selvfølgelig skal du ikke til at lrær at svate grigit. Det skal virke!

Fra : Tue

Dato : 01-03-06 09:16

> [...]

> der kan være årsag.
>
> Selvfølgelig skal du ikke til at lrær at svate grigit. Det skal virke!

Ja, office er geninstalleret. Jeg tror også at det er oulook der ikke kan se
ordbogen.
Sproginstillinger er Dansk både i word og i outlook. Når jeg går i
instillinger i outlook virker det jo som om ordbogen er aktiv da jeg kan
vælge fanebladet ordbog og sætte flueben i de forskellige options.
Jeg har ledt efter om ordbogen skal sættes op i outlook f.eks. om der skal
sættes en sti, men jeg kan ikke finde noget.
Måske det er i registrerings databasen at det skal sættes?

Fra : Calle.

Dato : 22-02-06 11:23

Tue wrote:
> Hej
>
> Jeg har windows XP og outlook express 6.
> Når jeg kører stavekontrol , får jeg en meddelelse om at
> stavekontrollen fejlede.
> Nogen der har et godt råd

mangler at installere office-pakken, som er den der indeholder funktionen

--
**** Calle. ****