MS Windows
briani 27239
Ændret "slukke metode"
Fra : Jes Bastholm

Dato : 21-02-06 14:37

Hej

Efter jeg har opgraderet min gamle pc (Compaq pressario) fra win 98 til XP
prof. har den ændre "slukke metode".

I Win 98 lukkede pc'en helt ned efter software "luk computeren", når jeg
skulle tænde den skete det på tryk-knappen på forsiden af pc'en.

I win XP kommer der efter "software lukningen" et skærmbillede frem med "Du
kan nu slukke computeren" så skal jeg om på bagsiden efter den vippekontakt
med 0/1 på. Trykknappen på forsiden har ikke længere nogen funktion.

Så er mit spørgsmål.... Hvordan får jeg den til at virke efter samme metode
som i win 98?

Jes

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 22-02-06 10:12

"Jes Bastholm" <jba@fjerndette-tekniq.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> funktion.
>
> Så er mit spørgsmål.... Hvordan får jeg den til at virke efter samme

Prøv at kigge under pauseskærm / strømstyring / avanceret
og se om der står Luk Compteren
mvh / Bjarne

Fra : Calle.

Dato : 22-02-06 11:21

Jes Bastholm wrote:
> [...]
> nogen funktion.
> Så er mit spørgsmål.... Hvordan får jeg den til at virke efter samme

Du mangler at installere ACPI funktionen, ved ikke hvorfor men XP undlader
en gang imellem at få det med under alm. install.

--
**** Calle. ****

Fra : Jes Bastholm

Dato : 22-02-06 13:55

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Du mangler at installere ACPI funktionen, ved ikke hvorfor men XP undlader
> en gang imellem at få det med under alm. install.
>
> --
> **** Calle. ****

OK, er det noget man forholdsvis enkelt kan rette op på?

Jes

Fra : Calle.

Dato : 24-02-06 01:34

Jes Bastholm wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> OK, er det noget man forholdsvis enkelt kan rette op på?

Ja, mener vejledningen står i windows egen help

--
**** Calle. ****

Fra : Jes Bastholm

Dato : 27-02-06 09:49

> Ja, mener vejledningen står i windows egen help
>

> --
> **** Calle. ****

Tak for hjælpen. Jeg kunne ganske nemt slå APM til - og det gav det ønskede
resultat.

Jes