MS Windows
briani 27239
XP slukker ikke PC'en
Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 21-02-06 13:26

Jeg har lige installateret XP på en gammel maskine
den kører OK, men slukker ikke ved nedlukning, så jeg
er nødt til at afbryde strømmen.

Jeg vil være taknemlig, hvis nogen har et godt råd.

Venlig hilsen
Jørgen Jørgensen

Fra : Peter

Dato : 21-02-06 18:45

"Jørgen Jørgensen" <jejoe@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige installateret XP på en gammel maskine
> den kører OK, men slukker ikke ved nedlukning, så jeg
> er nødt til at afbryde strømmen.
>
> Jeg vil være taknemlig, hvis nogen har et godt råd.

Hvis du bruger et Logitech keyboard/mus, så skal du sikre dig, at driverne
er nyere en version 5.5.

PeterB

Fra : N/A

Dato : 21-02-06 21:39

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 21-02-06 21:39

"Nørd" <Nørd@c.com> skrev i en meddelelse news:43fb2763$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Strømforsyningen kan ikke håndtere kommando fra Windows.

LOL

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 21-02-06 22:06

Jørgen Jørgensen <jejoe@sol.dk> skrev:

>Jeg har lige installateret XP på en gammel maskine

Hvor gammel?
Hardware?

>den kører OK, men slukker ikke ved nedlukning, så jeg
>er nødt til at afbryde strømmen.

Understøtter motherboard/BIOS APM?
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 21-02-06 22:15

"Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:u20nv1povk5jo22cbeha1u2tatnbsqidq4@4ax.com...

> Hvor gammel?
> Hardware?

> Understøtter motherboard/BIOS APM?
> --

Det er vel nærmere ACPI alle har mig bekendt APM.
ACPI skal være enabled.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 21-02-06 22:33

"Hans M. Pedersen" <hmp45@hotmail.com> skrev:

>Det er vel nærmere ACPI alle har mig bekendt APM.

Definer *alle* ... ; - )

Der findes ældre PC'er der ikke understøtter APM.

http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 21-02-06 22:59

"Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:1d1nv1p2lt0us5qjq3scoq3v81idhh3kfs@4ax.com...

> Definer *alle* ... ; - )

Det var godt nok en lang liste

> Der findes ældre PC'er der ikke understøtter APM.

De kan vel dårligt defineres som en PC - hvad hed de den gang
Commodore 64 eller Amiga

Det kan da godt være mit svar mere kører på stanby og dvale, det
har jeg i hvert fald oplevet og vælger derfor altid under installation
at tvinge til inst. som ACPI komp. PC ved at trykke F5 umiddelbart
under start af installation XP. Det er træls at se den ikke har kunne
finde ud af det selv efter installation.

Fra : jda

Dato : 22-02-06 00:27

Tue, 21 Feb 2006 22:58:52 +0100, ved hjælp af elektroniske
kommunikationsmidler udtrykte Hans M. Pedersen sig i
dk.edb.system.ms-windows på følgende måde:

TINW, TINE
--
Jakob

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 23-02-06 22:44

jda <wh@tever.not> skrev:

>Tue, 21 Feb 2006 22:58:52 +0100, ved hjælp af elektroniske
>kommunikationsmidler udtrykte Hans M. Pedersen sig i
>dk.edb.system.ms-windows på følgende måde:

>TINW, TINE

TMIKTLIU
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 23-02-06 08:05

Michael Pilgaard skrev:

> Definer *alle* ... ; - )
>
> Der findes ældre PC'er der ikke understøtter APM.
>
> http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm

Her var løsningen, punkt 2

venlig hilsen og tak

Jørgen Jørgensen

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 21-02-06 22:17

> Hvor gammel?
> Hardware?

Det kan også være noget hardware der ikke er kompatibel
med XP. Har du tjekket i enhedshåndtering om der er nogle
gule udråbstegn.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 21-02-06 23:35

>Det kan også være noget hardware der ikke er kompatibel
>med XP. Har du tjekket i enhedshåndtering om der er nogle
>gule udråbstegn.

Ja, der er ikke nogen. ; - )
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard