MS Windows
briani 27239
disk kontrol
Fra : Carsten Gall

Dato : 20-02-06 11:49

Et lille spørgsmål!

Når jeg starter windows op, vil den hele tiden checke mit D drev for fejl,
lige som når maskinen er gået ned af sig selv.
Sagen er bare at der ikke er noget at finde der.
Er der noget sted jeg kan ændre på det??

Carsten

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-02-06 22:11

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige som når maskinen er gået ned af sig selv.
> Sagen er bare at der ikke er noget at finde der.
> Er der noget sted jeg kan ændre på det??

Der er nok kommet lidt uorden i nogle filer/filsystemet, som den ikke rigtig
kan finde ud af.
Hvis du har mulighed for det, så flyt indholdet fra d-drevet over på et
andet drev midlertidigt. Formater drevet og kopier tilbage igen. Den metode
har jeg brugt nogle gange med succes.

Kurt

Fra : Carsten Gall

Dato : 20-02-06 23:11

> [...]
> andet drev midlertidigt. Formater drevet og kopier tilbage igen. Den
> metode har jeg brugt nogle gange med succes.

Den er jeg med på, men sagen er at når jeg lader Windows søge på disken,
finder den ingen fejl.
Og når den ikke har fundet nogen fejl, skulle den jo ikke gøre det næste
gang jeg starter op.

Carsten

Fra : O. Skjold

Dato : 21-02-06 00:17

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> Når jeg starter windows op, vil den hele tiden checke mit D drev for fejl,
> lige som når maskinen er gået ned af sig selv.
> Sagen er bare at der ikke er noget at finde der.
> Er der noget sted jeg kan ændre på det??

Det er nok bedst at behandle årsagen men ellers kan symptomet behandles
sådan:

- Åbn regedit
- Find HKLM/System/ControlSet001/Control/Session Manager
- Ændr nøglen "BootExecute" til "autochk /k:d *" (uden anførselstegn)

Så skulle den ikke længere checke dit D-drev ved start.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Carsten Gall

Dato : 22-02-06 12:00

"O. Skjold" <skjold.nospam@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Ændr nøglen "BootExecute" til "autochk /k:d *" (uden anførselstegn)
>
> Så skulle den ikke længere checke dit D-drev ved start.

Selvom windows ikke kunne finde nogen fejl på disken, under
diskkontrolen.
Valgte jeg at formattere den alligevel, og nu er der ingen fejl mere

Så tak for hjælpen!

Carsten