MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
hårdnakket virus
Fra : Ole Rosted

Dato : 19-02-06 18:03

Jeg har fået et eller anden på min pc.
Den(t) holder min LAN forb. travlt beskæftiget,
selvom jeg ikke laver noget net-relateret på pc'en
Jeh har koblet min netforbindelse fra, kørt XOPPSPY, ADAWARE OG SPYBOT
SEARCH&DESTROY. På pc'en De finder alle en fil eller en trackig cookie
der hedder ALEKSAog en der heddder SMALL.
De tilbyder alle at fjerne den, men intet hjælper. Min LAN forb.
spurter fortdat der ud ad.

Er der nogen her som kan/vil give et godt råd???????
Alle forslag til at fjerne uhyret fra pc'en er velkomne!!!!

Jeg har også Zonealarm installeret. Den siger ar alle porte er
"stealth" Men ikke desto mindre kan jeg ikke afbryde al
netværksaktivitet ved at trykk på STOP!
Lige nu virker pc'en. Menellers er den dvær at få igang

Venlig hilsen Ole Rosted

Fra : O. Skjold

Dato : 19-02-06 18:15

"Ole Rosted" <olerosted@c.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> Jeg har fået et eller anden på min pc.
> Den(t) holder min LAN forb. travlt beskæftiget,
> selvom jeg ikke laver noget net-relateret på pc'en

Selvom du intet laver, vil der være lidt trafik. Dog ikke så maskinen er
"travlt beskæftiget".

> Jeh har koblet min netforbindelse fra, kørt XOPPSPY, ADAWARE OG SPYBOT
> SEARCH&DESTROY. På pc'en

Ingen af disse er antivirusprogrammer men programmer til at finde spyware.
Prøv evt. en online virusscanner som fx: http://housecall.trendmicro.com/

> De finder alle en fil eller en trackig cookie
> der hedder ALEKSAog en der heddder SMALL.

Der er vist en trojaner der hedder noget med "small", hvis du samtidig har
en fil der hedder "win86.exe" er det den. Prøv evt. at søg på "troj.small".
Alexa er vist noget Microsoft-snavs men er ikke "farlig".

> Er der nogen her som kan/vil give et godt råd???????

Ellers er der sikkert god hjælp at finde i dk.edb.sikkerhed.virus.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Rasmus Broholm Ander~

Dato : 19-02-06 19:11

Ole Rosted wrote:
> Er der nogen her som kan/vil give et godt råd???????
> Alle forslag til at fjerne uhyret fra pc'en er velkomne!!!!

Ellers virker det jo altid at formatere computeren!

/Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-06 20:52

Rasmus Broholm Andersen wrote:

> Ellers virker det jo altid at formatere computeren!

Formatere hele computeren?

-E.G.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-02-06 19:50

On Sun, 19 Feb 2006 20:51:52 +0100, "El Guapo"
<hold_udSNABELAyahoo.dk> wrote:

>Formatere hele computeren?

Skal man være helt sikker skal partitionerne jo også slettes og
genoprettes for at sikre der ikke ligger vira der.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-06 21:29

Karsten Jensen wrote:

> Skal man være helt sikker skal partitionerne jo også slettes og
> genoprettes for at sikre der ikke ligger vira der.

Pointen er at det kun er harddisken, der skal formateres og
ikke hele computeren, som det blev foreslået.

-E.G.

Fra : jda

Dato : 22-02-06 00:08

Tue, 21 Feb 2006 21:29:12 +0100, ved hjælp af elektroniske
kommunikationsmidler udtrykte El Guapo sig i dk.edb.system.ms-windows på
følgende måde:

> Pointen er at det kun er harddisken, der skal formateres og
> ikke hele computeren, som det blev foreslået.
>

> -E.G.

Det er ikke nok bare at formattere harddisken. Kabinettet skal også
formatteres for at være sikker. Nogle vira kan inficere lakken og gemme sig
der hvis man ikke sørger for at gøre ordentligt rent. Senere vil man så se
en patinering der begynder som noget der ligner casemoding men hurtigt
kommer tilbage som et slag i underlaget for det ramte kabinet. Senere vil
det så brede sig til hele rummet, så det kan ende med at man bliver nødt
til at formattere hele arbejdsværelset/stuen. Det er hvis man bliver ramt
af den kendte win32.sofa
Virus -> forkølelse -> influenza -> smølf
--
Jakob

Fra : Rasmus Broholm Ander~

Dato : 22-02-06 01:35

El Guapo wrote:

> Pointen er at det kun er harddisken, der skal formateres og
> ikke hele computeren, som det blev foreslået.

Nu er det vel på harddisken filerne i computeren ligger, så underforstået er
at formatere computeren er det samme som at formatere harddisken?
Kan jo ikke gøre for at nogen har for meget tid...og dårlig humor!

/Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-06 20:46

[off-topic]

Rasmus Broholm Andersen wrote:

> Nu er det vel på harddisken filerne i computeren ligger, så
> underforstået er at formatere computeren er det samme som at
> formatere harddisken?

Fejlen er HELT på min side!
Jeg burde vide at computeren og harddisken er én og samme ting.
På samme måde som bilen og motoren.

> Kan jo ikke gøre for at nogen har for meget tid...og dårlig humor!

Er der to ting, som vi ikke kan fordrage her i gruppen, så er det
dårlig humor og sarkasme.

-E.G.

Fra : Hagar

Dato : 19-02-06 21:49

> [...]
> netværksaktivitet ved at trykk på STOP!
> Lige nu virker pc'en. Menellers er den dvær at få igang

Prøv at start op i fejlsikker tilstand uden net forbindelse, og kør så dine
programmer igen. Der er nogle filer der ikke kan slettes hvis de er aktive.
Sådanne filer plejer normalt ikke at starte op i fejlsikker tilstand, så du
har da en mulighed endnu.

Hagar

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 27-02-06 09:33

> [...]
> netværksaktivitet ved at trykk på STOP!
> Lige nu virker pc'en. Menellers er den dvær at få igang

hej
prøv ctrl-alt-del
så kommer windows jobliste op
klik på prosser kik under cpu så får du en ide om hvad det er.