MS Windows
briani 27239
Opsætning af ekstra ram
Fra : Ukendt

Dato : 19-02-06 11:10

Jeg havde 2x256 mb ram i maskinen. Nu har jeg smidt 1 gb i maskinen i stedet
for den ene 256 mb klods.
Så nu er jeg oppe på 1,25 gb ram.

Men det undrer mig, at der er sidefilforbrug på ca. 260 mb, når der under
fysisk hukommelse er ca 927 mb tilgængelig.

Skal jeg bruge sidefil ?
Er det noget med, at man skal bruge sidefil, hvis man f.eks. skal brænde 2-3
gb på en dvd?

Jeg har hørt om indstillinger under
system/avanceret/ydeevne/avanceret/virtuel hukommelse.
Er det her, at jeg skal ændre/konfigurere noget ?

Jeg kan se, at man kan slå sidefilen fra, ligesom man kan vælge
systemadministreret størrelse og brugerdefineret størrelse med minimum og
maksimum.
Lige nu står den på min 2 og max 1920.

Jeg har 1 harddisk drev på 60gb, der ikke er partioneret.

Hvad vil I anbefale?

Fra : Fjollefrans

Dato : 19-02-06 11:17

"Tomgang" <tomgang> wrote in message
> [...]
> maksimum.
> Lige nu står den på min 2 og max 1920.
>
> Jeg har 1 harddisk drev på 60gb, der ikke er partioneret.

sæt min & max til samme værdi, og sæt dem til ca. 1,5 x mængden af ram du
har. dvs omkring de 2Gb er meget passende.
du kan ikke undvære sidefilen, selvom du måske ikke bruger programmer der
kommer over 1Gb i forbrug vil du sikkkert alligevel ha' spidsbelastninger
der ligger pænt over mængden af fysisk ram

- FF