MS Windows
briani 27239
Fejl ved start af Partition Magic 8.0
Fra : Johs32

Dato : 18-02-06 15:00

Jeg får denne fejl når jeg starter partition magic:

PowerQuest PartitionMagic has detected an error 116 on the partition
starting at sector 1333751582 on disk 1
The starting LBA value is 133751582 and the CHS is 15483824.
The LBA and CHS values must be equal
PowerQuest PartitionMagic has verified that the LBA value is correct and can
fix the CHS value
Would you like PowerQuest PartitionMagic to fix this error?

Jeg har installeret winXP på den første partition og installeret linux boot
på den 2. og linux root på den 3. og så en swap på den 4.

Jeg ved ikke helt om jeg tør at sige at PM bare skal reparer fejlen....hvad
kan der ske? Og hvorfor får jeg fejlen?

Det virker som om der er uoverensstemmelse imellem LBA og CHS, hvordan
opstår sådan en uoverensstemmelse?

Mvh
Johs