MS Windows
briani 27239
Comp låser
Fra : Christian

Dato : 18-02-06 13:05

Har en bærbar som afogtil låser i windows.
Har givet den en total reinstall, for at afhjælpe problemet.
Scannet for spyware med spybot, og adaware
Scannet for virus med avast
Kigget hukommelsen igennem med memtest boot cd
scannet disken med scandisk.

Har ikke fundet nogen problemer.
Og maskinen gør det stadig.
Det er ikke nogen bestemt opgave der får den til at fryse.

Nogen ideer til yderligere tests?

Fra : DonE_8700

Dato : 18-02-06 13:52

Christian skrev:
> [...]
>
> Har ikke fundet nogen problemer.
> Og maskinen gør det stadig.
> Det er ikke nogen bestemt opgave der får den til at fryse.

Tjek om den køler rigtig.....(støv og andet snavs på blæser/køler)

--
DonE

Fra : Aksel

Dato : 18-02-06 15:03

"Christian" <darkwing@hco.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har ikke fundet nogen problemer.
> Og maskinen gør det stadig.
> Det er ikke nogen bestemt opgave der får den til at fryse.

Prøv at ændre BIOS indstillingerne for RAM hastighed, hvis clockfrekvensen
nu er 400 kan du prøve at sætte den et trin ned.
BIOS har tit en indstilling der hedder noget i retning af "Load fail safe
defaults" det sætter clockfrekvenserne til bundkortets laveste, men somme
tider er der også andre funktioner der forsvinder, jeg har været ude for at
USB og onboard lyd blev disabled i denne indstilling.
Hvis du har fail safe muligheden kan du prøve, hvis det hjælper kan du sætte
tilbage til "Optimised defaults" og prøve at ændre enkelte indstillinger.

Hilsen Aksel