MS Windows
briani 27239
original serial nr .til XPpro duer ikke?
Fra : Jama

Dato : 16-02-06 12:18

Hvorfor kan min kammerats serial nr.ikke bruges .Cd rommen er med. XPpro
m/Sp2,er det fordig den først er instill.med XPpro u/Sp2,men betyder det
noget? Og for ikke,at nogen skal tro noget!Det er et original serial nr.der
står på hans pc bagpå med cetifikat fra Microsoft.jeg har måtte ty til et
pirat nr.,men det er jo best med det rigtige.Også når der skal hentes
driver,jeg har måtte ty til ,at lægge "LegitCheckControl.DLL" ind.for,at få
sikkerheds driverne.

mvh.jama

Fra : Åge

Dato : 16-02-06 13:42

"Jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> pirat nr.,men det er jo best med det rigtige.Også når der skal hentes
> driver,jeg har måtte ty til ,at lægge "LegitCheckControl.DLL" ind.for,at

Du kunne jo spørge Microsoft.

Fra : Jama

Dato : 16-02-06 15:40

"Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev i en meddelelse

> "Jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
> nr.der
> få
>>
> Du kunne jo spørge Microsoft.
>
>-----------------------------------------------
Har tænkt på det,men sidst jeg gjorde dette,tog det en helvedes tid og
besvær,men er der ikke hjælp at få her,kommer jeg nok til det
Men ellers takker jeg for dit råd?
mvh. jama

Fra : Edmund

Dato : 16-02-06 16:00

Jama wrote:
> [...]
> betyder det noget? Og for ikke,at nogen skal tro noget!Det er et
> original serial nr.der står på hans pc bagpå med cetifikat fra

Jeg går ud fra du mener en pc købt sammen med windows altså en OEM.
Prøv at finde WINNT.SIF filen på CD-rommen og se om der står en anden
kode der.

Har han skiftet bundkort, jeg har hørt rygter om at en OEM XP kan finde
på at sniffe til Bios/bundkort.
Hvilken mærke pc er det.
--
Mvh Edmund

Fra : Christian

Dato : 16-02-06 16:56

Jama wrote:
> [...]
> pirat nr.,men det er jo best med det rigtige.Også når der skal hentes
> driver,jeg har måtte ty til ,at lægge "LegitCheckControl.DLL" ind.for,at få

Hvis han har købt den med xppro er det et serie nr til xppro og ikke til
xppro/sp2.
Det har jeg ihvertfald oplevet med xphome.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-02-06 20:29

Christian wrote:

> Hvis han har købt den med xppro er det et serie nr til xppro og ikke
> til xppro/sp2.
> Det har jeg ihvertfald oplevet med xphome.

Det er samme nøgle der bruges uanset service pack. Derimod kan
home/pro/oem/retail ikke blandes.

Fra : Christian

Dato : 17-02-06 21:01

Sune Storgaard wrote:

> Det er samme nøgle der bruges uanset service pack. Derimod kan
> home/pro/oem/retail ikke blandes.

Det passer ikke...
Jeg har flere gange installeret fra en retail cd med en oem kode.

Derimod har jeg haft bøvl med en xphome cd på en xphome/sp2 key.

Fra : Jama

Dato : 16-02-06 21:51

"Christian" <darkwing@hco.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis han har købt den med xppro er det et serie nr til xppro og ikke til
> xppro/sp2.
> Det har jeg ihvertfald oplevet med xphome.
-----------------------
Jeg takker det var det jeg frygtede.
mvh. jama

Fra : O. Skjold

Dato : 16-02-06 23:11

"Jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

<klip>
> -----------------------
> Jeg takker det var det jeg frygtede.

Æh? Du skrev, at der var en original XP SP2 (OEM?) med og nummeret på PC'en
skal altså passe hertil. Ellers er han blevet snydt...

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : Jama

Dato : 16-02-06 23:44

"O. Skjold" <skjold.nospam@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Æh? Du skrev, at der var en original XP SP2 (OEM?) med og nummeret på
> PC'en skal altså passe hertil. Ellers er han blevet snydt...

Nej jeg skrev ikke, "at der var en original XP SP2 (OEM?) med og nummeret på
PC'en" Jeg skrev at der bag på cvomputeren,var et origenal serial nr.altså
en Microsoft makat,som følger de fleste PCer med deres OS
præ.install.på.Selve cden var en recover cd,der ikke findes mere,men det
korte er,at jeg har selv install.XPhome på min egenPC,med en andens
CDroom.Jeg har også et Microsft makat bagpå med serial nr.og der var ingen
problemmer. Så hvorfor nu, er det Sp2 der er problemmet,eller hvad.
mvh.jam,a

Fra : O. Skjold

Dato : 16-02-06 23:56

> [...]

> CDroom.Jeg har også et Microsft makat bagpå med serial nr.og der var ingen
> problemmer. Så hvorfor nu, er det Sp2 der er problemmet,eller hvad.

OK, så er jeg med...

Nummeret på PC'en er til den Windows der ligger på den oprindelige
recover-CD. Det virker kun til en OEM-version og den CD du har prøvet med er
sikkert ikke samme version.

Jeg er lidt i tvivl om det er tilladt at bruge en anden OEM-CD i det
aktuelle tilfælde men hvis det virker er det vel ok?

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : Jama

Dato : 17-02-06 10:30

> [...]
>
> Jeg er lidt i tvivl om det er tilladt at bruge en anden OEM-CD i det
> aktuelle tilfælde men hvis det virker er det vel ok?

Takker

"Det virker kun til en OEM-version"
Som jeg skrev før, har jeg på egen bærbar brugt en andens XPhome cd,men med
mit serial nr.u.problemmer og har gjort det et par gange.Så hvorfor nu med
XPpro.er det fordig den er med Sp2,hvor den recover der fulgte med var med
Sp1 ?
Jeg har fået alt til at virke,så der kan opdat etc.,men det ville være bedre
med det origenale nr.
mvh.jama

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-02-06 22:56

Jama wrote:
> Og for ikke,at nogen skal tro noget!
> Det er et original serial nr.der står på hans pc bagpå
> med cetifikat fra Microsoft.

Og du har prøvet at installere med CDen som fulgte med PCen?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=857403&page=1

Fra : Jama

Dato : 16-02-06 23:49

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og du har prøvet at installere med CDen som fulgte med PCen?

> [...]
-------------------------------
Nej,det er jo det der er problemmet,selve cden findes ikke mere,det var en
recover model.
Den er borte,men derfor burde en tilsvarende cd kunne install.jeg har gjort
det flere gange på min egen med en andens cd, men med mit serial nr.
mvh.jama

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-02-06 17:37

Jama wrote:
> Nej,det er jo det der er problemmet,selve cden findes ikke
> mere,det var en recover model.

Det kan man ikke.

Fra : Jama

Dato : 18-02-06 00:14

> Det kan man ikke.
>
> --
> Mvh.
> Mikael Nørrelund
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=857403&page=1

Nu vil jeg lige afslutte denne sag, inden går den
hel bananas.Jeg har "4 pcer m.sønnens og konens.Og har flere gange
install.XPhome med en brændt origenal XPhome CD.Og på alle mine er der
serial nr.og også en revover cd.Da recoverden slettede min D pardition når
jeg skulle lave en rep.lånte jeg derfor en kammerats købte XPhome og brændte
en kopi,som jeg nu bruger til install.fra,når der er problemmer.Det skal for
en god ordens skyld igen nævnes,at alle 4 pcer har Microsofts serial
nr.bagpå.Derfor mente jeg heller ikke,der ville være problemmer,da jeg
skulle install.XPpro på min kammerats bærbare,da hans også havde Microsfts
serial nr.bagpå (hans recover cd er tilgengæld væk)Jeg havde jo gjort dette
før flere gange u.problemmer bare med XPhome,men det kom der.Derfor,hvad er
grunden til,at jeg på minne egne PCer godt kan bruge en andens XP,men ikke
på min kammerats??
Til slut
mvh. Jama

Fra : Åge

Dato : 18-02-06 03:15

> [...]
er
> grunden til,at jeg på minne egne PCer godt kan bruge en andens XP,men ikke

For 2. eller 9. gang: Hvorfor spørger du ikke Microsoft?

Fra : Jama

Dato : 20-02-06 03:44

mvh. Jama

> For 2. eller 9. gang: Hvorfor spørger du ikke Microsoft?

---------------------------

Hvad mener du med for 9 gang ( ikke fra dig) .Hvis jeg kun spurgte
Microsoft,hvad skal vi så med denne News gr.For Alle spørgsmål i denne gr.
kunne jo i realitetten været rettet til Microsoft.,de laver jo trods alt
Windows.Næ det er fordig jeg mener,at problemstillingen er lidt speget.Og
gr.er jo til for de spørgsmål ang. styresystemmet,vi ikke lige forstår.Jeg
fornemmer,at du med dit svar/spørgsmål mener,at Microsoft bør vide alt
om,hvor f.eks, hvor programmet er fra.Og såvidt jeg kan se,så har du slet
ikke deltaget med svar etc. Jeg indrømmer,at der (måske) ikke er den store
IT udfordring i mit spørgsmål,men jeg får dog svar tilbage,så hvorfor så
politiagtig?
Mvh. Jama

Fra : emj

Dato : 20-02-06 06:39

Jama skrev:

>Alle spørgsmål i denne gr.
>kunne jo i realitetten været rettet til Microsoft

Du kunne da prøve deres newsgruppe
microsoft.public.windowsxp.help_and_support
Hilsen emj

Fra : Jama

Dato : 21-02-06 12:02

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Du kunne da prøve deres newsgruppe
> microsoft.public.windowsxp.help_and_support
> Hilsen emj

----------------------------------
Jeg takker og prøver,kendte ikke gr.
mvh.jama

Fra : Edmund

Dato : 18-02-06 07:04

Jama wrote:

> .Derfor,hvad er grunden
> til,at jeg på minne egne PCer godt kan bruge en andens XP,men ikke på
> min kammerats??

Har du fået undersøgt om der er en OEM XP pro CD

--
Mvh Edmund

Fra : Jama

Dato : 18-02-06 10:31

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> Har du fået undersøgt om der er en OEM XP pro CD
>

> --
> Mvh Edmund -----------------------------------

Nej og jeg tror ikke min kammerat ved det,så hvorfor al denne snak, det er
fordig jeg ikke vil kontakte Microsoft,da det er ikke min PC.Og selvom den
er købt regulært,så kan den måske haft install en pirat cd,de måske kan se
endnu. "Og da jeg er ikke "min brors vogter" ja så må han leve med en andens
nr.Hvorfor jeg startede med at spørge var fordig, at det undrede mig,at jeg
godt kunne install.på min egen,men ikke på hans.Nå nok om det, jeg takker
for alle de hurtige svar og siger hej og slut.
mvh.jama

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-02-06 11:34

Jama wrote:

> har flere gange install.XPhome med en brændt origenal XPhome
> CD.

Det er også noget andet end at installere med en OEM CD og bruge
et S/N som stammer fra en recovery CD (normalt står der fx Dell,
HP/Compaq eller lignende på den label på maskinen!). Og så kan
man ikke!

Fra : Jama

Dato : 19-02-06 11:58

>Du har ret, der står Acer nedenunder Microsoft navn og serial nr.
Men allievel,det gør der også på min bærbar Tochiba og den har jeg
install.XPhome på, med en andens CD, måske det også var en OEM CD ,her er
jeg ikke sikker.Men tak for dit svar.
Mvh.jama

"Nb. Jeg tror,at den CD jeg brugte på min kammerats bærbar,måske en pirat
udgave,er ikke sikker,det var en brandt CD ,der fulgte med da han købte en
tower PC til sin knægt.Og da vi skulle lægge et nyt OS på hans
bærbare,brugte jeg den.Hans PC var jo med serial nr,derfor"