MS Windows
briani 27239
formater
Fra : pepss

Dato : 16-02-06 09:21

Hejsa NG

jeg vil gerne havde rydet op på min pc (formateret den) men når jeg forsøger
mig med at sette win cdén(xp pro) i og ber om at få lagt en ny win ind får
jeg at vide at den ikke kan overskrive den gamle fordi den er i brug.
hvordan gør jeg så?

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 16-02-06 09:30

"pepss" <olefriis@privat.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> får
> jeg at vide at den ikke kan overskrive den gamle fordi den er i brug.

Du skal ind i bios og sætte den til at boote fra CD eller DVD drev.

Fra : pepss

Dato : 16-02-06 09:59

"Karl Erik Nielsen" skrev
> "pepss"

> Du skal ind i bios og sætte den til at boote fra CD eller DVD drev.

du kan vel ikke fortelle hvordan jeg gør det?

Fra : Torben

Dato : 16-02-06 11:19

Der er lidt hjælp her. http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
--
Mvh Torben

Fra : pepss

Dato : 16-02-06 15:02

"Torben" skrev

> Der er lidt hjælp her. http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

tak skal i ha! delete var det jeg skulle bruge! men men så kom der et nyt
problem. jeg har et usb tastatur som ikke virker for win køre. hvor finder
jeg min usb tastatur i bios?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-02-06 18:20

pepss skrev:

>tak skal i ha! delete var det jeg skulle bruge! men men så kom der et nyt
>problem. jeg har et usb tastatur som ikke virker for win køre. hvor finder
>jeg min usb tastatur i bios?

Kan du ikke, får fat i en USB=> PS2 adapter.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : pepss

Dato : 16-02-06 19:58

"Knud Gert Ellentoft" skrev

> Kan du ikke, får fat i en USB=> PS2 adapter.

ja så kan jeg godt forstå jeg ikke kunne finde det
takker for dit svar!

Fra : O. Skjold

Dato : 16-02-06 23:30

> Kan du ikke, får fat i en USB=> PS2 adapter.

I nogle BIOS'er kan der da vælges support for USB-tastatur?

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-02-06 23:45

O. Skjold skrev:

>I nogle BIOS'er kan der da vælges support for USB-tastatur?

Har jeg aldrig set (eller hørt om), men har da heller ikke set så
mange forskellige.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Åge

Dato : 17-02-06 13:52

> Har jeg aldrig set (eller hørt om), men har da heller ikke set så
> mange forskellige.
> --
Der findes faktisk stationære computere, der slet ikke har
PS2-tastatur/musestik.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 16-02-06 11:16

> "Karl Erik Nielsen" skrev

> du kan vel ikke fortelle hvordan jeg gør det?

I de fleste tilfælde skal man trykke "Delete" ved opsart - det står sikkert
i din manual.
Evt. kunne du fortælle hvilket bundkort du har.