MS Windows
briani 27239
Fejl i opdateret windows media player?
Fra : Ukendt

Dato : 15-02-06 10:23

Hej ng,

Pludselig kan jeg ikke streame tv/indhold fra www.dr.dk med Windows media
player.
Den kommer med en fejlbesked ("send besked til microsoft") og lukker media
playeren ned.

Skyldes det de nye opdateringer fra Windows Update, eller hvad ???

/ Muster

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-06 12:29

Hej igen,

Igen hjælp til nedenståene? Ved i det ikke?
Nå, men nu virker skidtet pludselig igen. Mystik mystisk...

Det var ikke kun www.dr.dk som jeg prøvede. Benytter DR og andre samme
tjeneste via Media Player, som kunne have haft et problem?

/Muster

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-06 12:34

Nej... den er gal igen....

der kommer en dialog boks med windows har konstateret fejl, og så har jeg
mulighed for at indsende rapport til ms.
herefter lukker IE ned (alle åbne IE vinduer lukker ned)

Jeg har win xp home med alle opdateringer.
Jeg har afinstalleret win media player 10 og installeret den igen og har
seneste opdateringer fra win update.

Der må være lavet en stor fejl i opdateringsfilerne fra win update, da det
er eneste forklaring.

Har I samme problemer ?

Fra : Edmund

Dato : 15-02-06 12:47

Muster wrote:
> [...]
> har seneste opdateringer fra win update.
>
> Der må være lavet en stor fejl i opdateringsfilerne fra win update,

Hvilken Windows har du.

Ingen problemer i XPhome SP2, f.eks. sportsnyt fra www.dr.dk

--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 15-02-06 12:51

Edmund wrote:

> Hvilken Windows har du.

Ups! det behøver du ikke skrive igen.

--
Mvh Edmund

Fra : Karsten Jensen

Dato : 15-02-06 12:49

"Muster" <xzxzxx> skrev bl.a:

opdateringer fra win update.

> Der må være lavet en stor fejl i opdateringsfilerne fra win update, da det
> er eneste forklaring.

Nej. Det kunne også være din konfiguration.....

> Har I samme problemer ?

Nej. Fungerer fint her.

Mvh.

Karsten

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-06 14:10

> Nej. Det kunne også være din konfiguration.....

Aha.
Hvad skal jeg så gøre ?

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-06 15:01

Nu har jeg kørt tilbage til gendannelsespunkt efter nyinstallering for 1 uge
siden. Problemet var væk. Men så kørte jeg de nye Win Updates med 2 media
player opdateringer.... SÅÅÅÅ... Jeg er MEGET sikker på, at det er de nye
opdateringer, som giver fejlen !!!!

Nogen, der kan bekræfte det ????

Fra : John

Dato : 15-02-06 15:41

"Muster" skrev i en meddelelse

> Jeg er MEGET sikker på, at det er de nye opdateringer, som giver fejlen
> !!!!
> Nogen, der kan bekræfte det ????

Ikke her, virker fint på vore to computere, begge med xp/sp2, alle updates,
wmp9.

Et bud: Måske mangler du nogle opdateringer fra den mindre kritiske bunke
hos windowsupdate/ microsoftupdate?
http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da

(Vælg 'Brugerdefineret')

Mvh John

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-06 23:42

> Ikke her, virker fint på vore to computere, begge med xp/sp2, alle
> updates, wmp9.

Nu har jeg geninstalleret hele skidtet og kører wmp9.
Holder mig langt fra wmp10, som må være fejlbehæftet med de nye wmp10
sikkerhedsopdates

> Et bud: Måske mangler du nogle opdateringer fra den mindre kritiske bunke
> hos windowsupdate/ microsoftupdate?

Nej. har dem.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-02-06 10:40

"Muster" <zxzxzxzxzx> skrev bl.a:

> Nu har jeg geninstalleret hele skidtet og kører wmp9.
> Holder mig langt fra wmp10, som må være fejlbehæftet med de nye wmp10
> sikkerhedsopdates

Nej. Som flere andre har påpeget kører det fint andre steder. Du må have
noget andet SW installeret som konflikter. Microsoft kan jo ikke sikre, at
deres opdateringer kører fejlfrit på alle systemer...

Mvh.

Karsten

Fra : -=JF=- arb

Dato : 15-02-06 15:13

"Muster" <zxzxzxzxxzzxxz> skrev i en meddelelse
> [...]
> media player opdateringer.... SÅÅÅÅ... Jeg er MEGET sikker på, at det er
> de nye opdateringer, som giver fejlen !!!!

Desværre ikke... Jeg har netop opdateret bl.a. Mediaplayeren, og jeg har
ingen problemer med at se hverken DR eller andet.

Mvh John

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-06 20:37

Tak for svar.

Jeg har forsøgt at køre recovery disks 2 gange, men kan ikke hitte ud af,
hvad problemet er.

Jeg har ikke tidligere haft problemet. Har haft min nuværende computer i 1½
år.

Eneste ting, som jeg har ændret, er at jeg har smidt en 1 gb ram klods i
maskinen, så jeg nu har 1,25 gb ram (før var der 2 x 256 mb ram). Kan det
har noget med sagen at gøre? Jeg har læst, at computeren automatisk skulle
identificere og 'installere' den nye ram. Min computer er egnet til at
blande ram, som jeg gør (256 mb klods og en 1 gb klods). Men det kan da ikke
være det, eller ????

/Muster

Fra : John

Dato : 16-02-06 22:29

"Muster" <zxzxzxzxzxzxxxxxxxxxz> skrev i en meddelelse

> Der er en laang liste med problemet...

Jeg opdaterede forleden min winxp pro sp2 (med wmp 9) med Bills seneste
lappe-grejer, der jo som bekendt frigives den anden tirsdag i hver måned.
Efter processen ku' jeg heller ikke længere se DRs net tv. Panik panik!

Systemgendannelse gav intet resultat. Mere panik.

Installerede så wmp 10, genstartede, opdaterede og genstartede. Stadig ingen
DR skilderier. (Lillemors 'puter (engelsk) virkede til gengæld fint efter
opdatering!) Gik deprimeret i seng og sov trygt...

Næste dag fungerede skidtet, og har gjort det siden. Aner stadig ikke, hvad
f.. problemet var. Windows veje _er_ ofte uransagelige..:)

> ved nogen hvordan jeg løser problemet?

Nu skriver du glad, at din windows xp er fuldt opdateret. Prøv evt at kigge
(igen) under valgfrie opdateringer hos windowsupdate. Måske har du.. hmm..
overset nogle.

Din Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
Min Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2670

Du kan sikkert se, hvad jeg mener..:)

De eneste fire opdateringer, jeg _ikke_ har installeret af 'Brugerdefineret'
(valgfri) er: KB 909520, KB 909993, KB 903344 samt .NET framework.

Derudover er det vigtigt, at 'puteren er tjekket for virus og spyware. Håber
det kan hjælpe dig.

Mvh John

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-06 23:24

> Installerede så wmp 10, genstartede, opdaterede og genstartede. Stadig
> ingen DR skilderier. (Lillemors 'puter (engelsk) virkede til gengæld fint
> efter opdatering!) Gik deprimeret i seng og sov trygt...

Efter alt det jeg har prøvet (recovery 2 gange og prøvet utallige
indstillinger) har jeg faktisk mistænkt, at der kan være noget galt med
dansk IE

> [...]
>
> Nu skriver du glad, at din windows xp er fuldt opdateret. Prøv evt at
> kigge (igen) under valgfrie opdateringer hos windowsupdate. Måske har du..

Jeg havde rigtig nok ikke valgfri opdatering til Outlook Express. Det er
fixet nu, men hjalp ikke.

> De eneste fire opdateringer, jeg _ikke_ har installeret af
> 'Brugerdefineret' (valgfri) er: KB 909520, KB 909993, KB 903344 samt .NET
> framework.

Jeg har samme, som ikke er installeret, og jeg har styr på virus og
spyware......

Jeg har som det nyeste netop prøvet, om jeg kan streame via Winamp,
Quicktime og Real Player.
Quicktime understøttede ikke det format på DR.dk/deadline tv. Realplayer kom
med samme fejl, nemlig "IE fejl".
Nogle gange får jeg "IE fejl" og andre gange "WMA fejl".
Eftersom Realplayer fejler, også, så må det være IE fejl....................
Derfor er fejlen måske en IE sikkerhedsopdatering fra jan/feb....

Jeg er ret sikker på, at det er noget skidt det her som Bill har lavet. Se
bare den tidligere liste fra google, hvor utallige har problemet. Det som
jeg synes er mystisk, er at jeg pludselig har problemet......

PANIK PANIK

Jeg tror, at problemet skyldes nyinstallerede computere. Jeg havde nemlig
kørt recovery disks 14 feb, og fik så problemet.
Flere som har svaret her i indlægget har nok ikke lavet en recovery..

Det er PANIK det her !!!

Nogen fra MS som læser denne her tråd ???

Fra : John

Dato : 17-02-06 00:05

> [...]

> Efter alt det jeg har prøvet (recovery 2 gange og prøvet utallige
> indstillinger) har jeg faktisk mistænkt, at der kan være noget galt med

IE kan i så fald måske repareres med IEFix:
http://majorgeeks.com/download4467.html

> jeg har styr på virus og spyware......

Glimrende..:)

> Derfor er fejlen måske en IE sikkerhedsopdatering fra jan/feb....

Jamen, dét ka' du tjekke med gratis Belarc Advisor:
http://www.snapfiles.com/downloadfind.php?action=s&st=belarc&search=Find

Scandisk (hedder noget andet i xp) ku' måske også være værd at forsøge.

Måske lidt registry-oprydning med TweakNow RegCleaner:
http://majorgeeks.com/download.php?det=4134

Tjek evt også sikkerheds-indstillinger i IE; stil det hele til standard.
Tjek fil-markeringer i wmp. Virker det stadig ikke, står den vist på en
windows gen-installation..:(

Mvh John

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-06 23:46

Logbogen siger følgende om fejlen:
Fejlagtigt program wmplayer.exe, version 10.0.0.3646, fejlagtigt modul
ntdll.dll, version 5.1.2600.2180, fejlagtig adresse 0x0001142e.
Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på

Kan I bruge det til noget ?

/Muster

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-06 23:51

> [...]
> ntdll.dll, version 5.1.2600.2180, fejlagtig adresse 0x0001142e.
> Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på

Følgende står også i logbogen:
Fejl-bucket 133348837.

Nogen, som kan hjælpe med ovenstående ??

/Muster

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-06 00:01

Well, nu har jeg fundet noget....
Kan jeg bruge dette her fix i forhold til nedenstående fejl ?
http://support.microsoft.com/?kbid=907658

Lyder jo meget relevant....?