MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Oprette en backup partition?
Fra : Paminu

Dato : 14-02-06 12:58

Jeg har installeret winXP på min harddisk. Nu vil jeg gerne lave en backup
partition på 40 GB, hvordan gør jeg dette fra min winXP CD?

Mvh
Johs

Fra : O. Skjold

Dato : 14-02-06 13:14

"Paminu" <sdef@asd.com> skrev i en meddelelse

<klip>
> Jeg har installeret winXP på min harddisk. Nu vil jeg gerne lave en backup
> partition på 40 GB, hvordan gør jeg dette fra min winXP CD?

Det kan du ikke uden du taber data, årsagen er, at du er nødt til at slette
din partition inden du kan oprette nye.

En løsning kunne være at bruge et 3-parts program som Partition Magic.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Paminu

Dato : 14-02-06 13:16

O. Skjold wrote:

> [...]
> slette din partition inden du kan oprette nye.
>
> En løsning kunne være at bruge et 3-parts program som Partition Magic.

Ok jeg har hørt noget om at der findes et program inde i winXp der minder om
Partition magic og som skulle kunne løse problemet, men jeg kan ikke finde
det. Findes det kun i bestemte udgaver af winXP?

Fra : Max

Dato : 14-02-06 13:49

Hej Paminu

> Ok jeg har hørt noget om at der findes et program inde i winXp der
> minder om Partition magic og som skulle kunne løse problemet, men jeg

Du kan jo så spørge der hvor du har hørt det, der må jo også
findes et svar :)

Mvh Max

Fra : O. Skjold

Dato : 14-02-06 14:43

> [...]
> Partition magic og som skulle kunne løse problemet, men jeg kan ikke finde
> det. Findes det kun i bestemte udgaver af winXP?

Kontrolpanel + Computeradministration + Diskhåndtering kan nogle enkle
opgaver men du kan ikke ændre størrelsen på din partition og dermed frigøre
plads til en ny.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Paminu

Dato : 14-02-06 15:00

O. Skjold wrote:

> [...]
>
> Kontrolpanel + Computeradministration + Diskhåndtering kan nogle enkle
> opgaver men du kan ikke ændre størrelsen på din partition og dermed

Ok tak skal du ha. Så virker det som om man skal bruge Partition Magic hvis
man senere vil flytte plads fra en partition til en anden.

Hvis man især vil gøre en Linux partition størrer så er man vel lidt på den
da partition magic vist ikke skulle være specielt egenet til at udvide
linux partitioner.

Johs32

Fra : O. Skjold

Dato : 14-02-06 15:25

"Paminu" <sdef@asd.com> skrev i en meddelelse

<klip>
> Ok tak skal du ha. Så virker det som om man skal bruge Partition Magic
> hvis
> man senere vil flytte plads fra en partition til en anden.

Ja.

> Hvis man især vil gøre en Linux partition størrer så er man vel lidt på
> den
> da partition magic vist ikke skulle være specielt egenet til at udvide
> linux partitioner.

Jeg har ikke prøvet det men sjvh understøttes Linux ext2-partitioner da af
Partition Magic?

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Karsten Jensen

Dato : 14-02-06 13:45

"Paminu" <sdef@asd.com> skrev:

> Jeg har installeret winXP på min harddisk. Nu vil jeg gerne lave en backup
> partition på 40 GB, hvordan gør jeg dette fra min winXP CD?

Hvis harddisken går i stykker - og det gør den på et tidspunkt - så er din
backup også væk. Det ville være bedre at sætte en ekstra HD i til backup.
Eller en ekstern.

Mvh.

Karsten

Fra : Henning

Dato : 14-02-06 14:48

On Tue, 14 Feb 2006 13:45:20 +0100, "Karsten Jensen"
<okokokokokok@dk.dk.dk> wrote:

>Hvis harddisken går i stykker - og det gør den på et tidspunkt - så er din
>backup også væk. Det ville være bedre at sætte en ekstra HD i til backup.
>Eller en ekstern.

Ekstern! Bliver du angrebet af virus kan den også ødelægge data på en
sekundær disk i computeren.