MS Windows
briani 27239
Program til omdøbning af mange filer
Fra : Jesper

Dato : 14-02-06 12:02

Hej.
Jeg har en masse lydfiler som hedder alt muligt forskelligt, som jeg gerne
vil have omdøbt til et fortløbende navn som f.eks. lyd1, lyd2 o.s.v.

Findes der et lille program som kan klare det?

mvh

Jesper

Fra : Max

Dato : 14-02-06 12:06

Hej Jesper

> Findes der et lille program som kan klare det?

http://www.bulkrenameutility.co.uk/Main_Intro.php

Mvh Max

Fra : Edmund

Dato : 14-02-06 12:28

Jesper wrote:
> [...]
> o.s.v.
> Findes der et lille program som kan klare det?

Har du WinXP kan stifinder gøre det. men det bliver så med ( ) omkring
nr. hvis du kan leve med det.
lyd (1).mp3
lyd (2).mp3

Ellers kan du bruge Total Commander som også kan en masse andet og kun
1,6 MB
http://www.ghisler.com/
--
Mvh Edmund

Fra : vk

Dato : 14-02-06 12:30

> Jeg har en masse lydfiler som hedder alt muligt forskelligt, som jeg gerne
> vil have omdøbt til et fortløbende navn som f.eks. lyd1, lyd2 o.s.v.
>
> Findes der et lille program som kan klare det?

Windows kan.

I stifinder markerer du de filer, der skal omdøbes.
Tryk F2
Skriv navnet i den fil, der fremhæves (husk punktum og efternavn)
Herefter får filerne samme navn med fortløbende tal i parantes.

val

Fra : Henning

Dato : 14-02-06 12:37

On Tue, 14 Feb 2006 12:29:45 +0100, "vk" <v@v.dd> wrote:

> [...]
>Skriv navnet i den fil, der fremhæves (husk punktum og efternavn)
>Herefter får filerne samme navn med fortløbende tal i parantes.

Det vil være en fordel at lave en "tom" fil som den første. Ulempen på
den anden måde er, at du får "Fil", "Fil(1) osv. Dvs. den første
omdøbte fil får ingen parantes.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 14-02-06 12:39

"Jesper" <christop@post1**.dknet.dk> skrev i en meddelelse news:43f1b8d4$0$47056$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> lyd1, lyd2 o.s.v.
>
> Findes der et lille program som kan klare det?

Total Commander

http://www.ghisler.com/

Fra : Jesper

Dato : 14-02-06 12:59

Jeg takker.

mvh

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-06 15:29

> Jeg takker.

Jeg bruger ACDSee - fulgte med et scanner en gang . . .