MS Windows
briani 27239
kan ikke åbne joblisen
Fra : Michael Frandsen

Dato : 14-02-06 10:59

hej

fra den ene dag til den anden kan jeg pludselig ikke åbne min jobliste ved
at trykke control + alt + delete
der eneste jeg får at vide er "jobliste er blevet deaktiveret af din
administrator" og det er kun mig som er administrator på denne pc, hvad går
der galt og hvad kan jeg gøre ved det

mvh
Michael

--
Denne mail er sendt af:
Michael Frandsen

Fra : jda

Dato : 14-02-06 11:21

Tue, 14 Feb 2006 10:58:38 +0100, Michael Frandsen følte behov for at lette
sit hjerte og sagde derfor i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> der eneste jeg får at vide er "jobliste er blevet deaktiveret af din
> administrator" og det er kun mig som er administrator på denne pc, hvad går

Hvilket styresystem? XP pro eller home, w2k
--
Jakob

Fra : Palle Hansen

Dato : 14-02-06 11:31

Michael Frandsen wrote:
> [...]
> der eneste jeg får at vide er "jobliste er blevet deaktiveret af din
> administrator" og det er kun mig som er administrator på denne pc, hvad går

Det ses tit ved infektion af virus/spyware

Fra : Michael Frandsen

Dato : 14-02-06 11:39

XP PRO
jeg er ved at køre enfuld virus kontrol med mit norton 2006 og en fuld
spyware scan med mit Zonealarm PRO

håbet at det hjælper ellers må jeg jo lave en format c:

Fra : jda

Dato : 14-02-06 11:47

> [...]

> der eneste jeg får at vide er "jobliste er blevet deaktiveret af din
> administrator" og det er kun mig som er administrator på denne pc, hvad går

Prøv at gå ind i gruppepolitikkerne. Start -> kør -> skriv gpedit.msc -> i
konsollen skal du finde 'Brugerkonfiguration\Administrative
skabeloner\System\Indstillinger for Ctrl+Alt+Delete -> Der er fire punkter:
Fjern jobliste, Fjern Lås computeren, Fjern Skift adgangskode, Fjern Log af
-> de skal normalt stå til ikke konfigureret alle fire. Hvis de allerede
gør det, så -> højreklik -> vælg egenskaber -> vælg Deaktiveret på 'Fjern
Jobliste' og se om det ikke hjælper
--
Jakob

Fra : Michael Frandsen

Dato : 14-02-06 13:01

Takker helt vildt, det virker nu, har du nogen anelse om hvad der er gået
galt ingen af mine scanninger har vist nogle fejl/angreb checkede også lige
med virus 112

michael

Fra : Palle Hansen

Dato : 14-02-06 13:15

Michael Frandsen wrote:
> Takker helt vildt, det virker nu, har du nogen anelse om hvad der er gået
> galt ingen af mine scanninger har vist nogle fejl/angreb checkede også lige
> med virus 112

Du kan prøve at lade nogen på eksperten.dk eller spywarefri.dk kigge på
en hijackthis log fra din computer. De finder sommetider noget. Det er
ikke normal opførsel, at den policy pludselig bliver aktiveret

http://www.spywarefri.dk/manualer/hijackthis-manual.htm

Fra : jda

Dato : 14-02-06 17:02

Tue, 14 Feb 2006 13:00:50 +0100, Michael Frandsen følte behov for at lette
> [...]

> galt ingen af mine scanninger har vist nogle fejl/angreb checkede også lige

Velbekomme. Jeg kan ikke sige umiddelbart hvad der kan have givet fejlen,
men det er langt fra første gang jeg har hørt om at man pludselig har
skullet ind og justere på sine politikker

--
Jakob

Fra : Michael Frandsen

Dato : 14-02-06 18:37

tror du også at det er muligt at fixe sin regedit derfra, den kommer nemlig
bare med et dos vindue'

Fra : jda

Dato : 14-02-06 23:41

Tue, 14 Feb 2006 18:36:52 +0100, Michael Frandsen følte behov for at lette
sit hjerte og sagde derfor i dk.edb.system.ms-windows:

> tror du også at det er muligt at fixe sin regedit derfra, den kommer nemlig
> bare med et dos vindue'

Brugerkonfiguration\Administrative skabeloner\System -> Forbyd adgang til
registreringsdatabaseværktøjer

--
Jakob